مدیر عامل WestJet از فدرال رزرو می‌خواهد پس از تاخیر در پرواز، امکان تقسیم هزینه غرامت را فراهم کنند

خطوط هوایی WestJet از دولت فدرال می‌خواهد تا به خطوط هوایی اجازه دهد تا هزینه‌های غرامت مسافران را از سایر شرکای صنعت هوانوردی پس بگیرند، در صورتی که معتقد است این شرکا در ایجاد تاخیر یا اختلال در پرواز نقش داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی مستقر در کلگری، الکسیس فون هونزبروک، این اظهارات را روز چهارشنبه در طی یک رویداد اتاق بازرگانی در کلگری بیان کرد.

او گفت در حالی که از منشور حقوق مسافران هوایی که در سال 2019 در کانادا وضع شده است، حمایت می‌کند، که نشان می‌دهد خطوط هوایی چگونه باید با مسافران ارتباط برقرار کنند و همه چیز از پروازهای تاخیری گرفته تا چمدان‌های آسیب‌دیده را به مسافران بازپرداخت یا جبران کنند، خطوط هوایی در خلاء فعالیت نمی‌کنند.

فون هونزبروک به خبرنگاران گفت: «فرودگاه‌ها، ناوبری وجود دارد، امنیت وجود دارد، کنترل مرزی وجود دارد، کارکنان زمینی وجود دارد.

او گفت: «هر اتفاقی بیفتد، همیشه شرکت هواپیمایی است و شرکت هواپیمایی اساساً به شرکت بیمه کل صنعت تبدیل می‌شود».

“اگر می خواهید یک بخش هوانوردی که در مجموع محصول قابل اعتمادی را برای مهمانان ما تولید کند، پس باید مقداری مسئولیت پذیری مشترک وجود داشته باشد.”

مردی به دوربین نگاه می کند.
مدیر عامل شرکت وست جت، الکسیس فون هونزبروچ، در ژوئن گذشته برای یک پرتره در مقر این شرکت هواپیمایی در کلگری مکث می کند. (جف مکینتاش/کانادین پرس)

هزاران نفر از کانادایی ها از عقب ماندگی فرودگاه ها و تاخیرهای پروازی در سال گذشته رنج برده اند، زیرا بخش هوانوردی این کشور که به دلیل بیماری همه گیر ویران شده است، در برخی مواقع تلاش می کند تا با افزایش چشمگیر تقاضا برای سفرهای هوایی مقابله کند.

بر اساس مقررات فعلی حفاظت از مسافران هوایی کشور، مسافران می توانند در صورت تاخیر بیش از سه ساعت پرواز برای موضوعی که تحت کنترل شرکت هواپیمایی است، اما به ایمنی مربوط نمی شود، مستقیماً از شرکت هواپیمایی درخواست غرامت کنند.

برخی از حامیان مسافر پیشنهاد کرده‌اند که علاوه بر پرداخت غرامت به مسافران، شرکت‌های هواپیمایی در صورتی که به تعهدات خود طبق منشور حقوق مسافر عمل نکنند، باید مشمول جریمه‌های پولی شدید نیز شوند.

Von Hoensbroech از بیان دقیق میزان غرامت وست جت در سال گذشته خودداری کرد، اما گفت که این رقم قابل توجه است.

مردی که از کنار هواپیمای وست جت رد می شود.
مسافران در فرودگاه بین المللی کلگری در کلگری از کنار هواپیماهای ایر کانادا و وست جت عبور می کنند. (جف مکینتاش/کانادین پرس)

وی با بیان اینکه این رقم قابل توجهی دو رقمی میلیونی بود که در سال گذشته با آن مواجه شدیم، افزود: زمانی که شرکت های هواپیمایی مجبور به تحمل بار مالی در این حد می شوند، در نهایت چاره ای جز افزایش نرخ بلیت ندارند.

وی گفت: بین این موارد فاصله زمانی وجود دارد، اما در نهایت باید هزینه ها را در قیمت بلیط لحاظ کنیم.

زیرا در نهایت ما باید تمام هزینه های خود از جمله غرامت را پس بگیریم.»

اظهارات فون هونزبروک در حالی است که عمر الغبرا، وزیر حمل و نقل قول داده است که منشور حقوق مسافران هوایی را در مقابل انتقاد مسافرانی که از سیستم فعلی ناراضی هستند، تقویت کند.

الغبرا ماه گذشته گفت که آژانس حمل و نقل کانادا با حدود 42000 شکایات مربوط به مسافرت های هوایی از مسافران رسیدگی می کند و او قول داد 75.9 میلیون دلار اضافی برای این نهاد شبه قضایی برای کمک به آن برای سرعت بخشیدن به رسیدگی به ادعاها دریافت کند.

فون هونزبروک گفت: اگرچه وست جت تلاش نمی کند از مسئولیت خود در قبال مسافران شانه خالی کند، امیدواریم که الغبرا مکانیزمی را معرفی کند که به خطوط هوایی اجازه می دهد هزینه های جبران خسارت مسافران را با هر طرفی که مشکل را ایجاد کرده به اشتراک بگذارند – خواه عقب افتادگی در گمرک باشد یا خرابی. قطعه ای از تجهیزات حمل بار در فرودگاه.

او گفت: “از آنچه ما می شنویم، این مفهومی است که آنها (دولت فدرال) آن را دنبال می کنند. اما من زمان این را نمی دانم.”