مدیر عامل شرکت AIMCo را در پی از دست دادن سرمایه گذاری 2.1 میلیارد دلاری ترک کرد

مدیر عامل شرکت مدیریت سرمایه گذاری آلبرتا در پی خسارات سنگین سرمایه گذاری AIMCo در اوایل سال جاری ، سازمان را در پایان ژوئن 2021 ترک می کند.

Denes Nemeth سخنگوی AIMCo روز سه شنبه در نامه ای الکترونیکی گفت کوین اوبلین ، که از سال 2014 بالاترین پست AIMCo را در اختیار دارد ، با هیئت مدیره موافقت کرده است که “اکنون روند انتقال مدیریت مدیر عامل” آغاز شود.

نعمت نوشت: “AIMCo همچنان در دست توانایی كوین است كه تا آن تاریخ در راس كار خود ادامه می دهد و وی ضمن ادامه پیشبرد بسیاری از اولویت های پیش روی ما ، كاملاً از هیئت مدیره و مدیریت پشتیبانی می كند.”

طبق گزارشات سالانه AIMCo ، به Ubelein 2.8 میلیون دلار در سال 2019 و 3.4 میلیون دلار در سال 2018 غرامت پرداخت شده است.

AIMCo ، یک شرکت استانی ، سرمایه گذاری چندین صندوق دولت استانی ، از جمله صندوق پس انداز میراث فرهنگی را مدیریت می کند. همچنین این صندوق در صندوق های بازنشستگی بیش از 300000 کارگر بخش دولتی آلبرتا سرمایه گذاری می کند.

AIMCo از بهار ، زمانی که مدیران سرمایه گذاری 2.1 میلیارد دلار از طریق یک استراتژی سرمایه گذاری پرخطر معروف به VOLTS ضرر کردند ، مورد بررسی قرار گرفته است. هزینه این استراتژی برای صندوق میراث فرهنگی 411 میلیون دلار بود و تا حدی مسئول تخم آشیانه لانه آلبرتا بود که در بهار امسال به کمترین مقدار در هشت سال گذشته رسید.

این ضررها هیئت مدیره AIMCo را وادار به سفارش بازبینی خارجی کرد و شرکت متعهد شد که بهبود یابد.

در ماه ژوئن ، بازرسان دریافتند که چالش های داخلی در مورد تصمیمات سرمایه گذاری ، کنترل ریسک ، همکاری و فرهنگ ریسک در سازمان “نامناسب” است.

بازرسان نتیجه گیری کردند ، رهبران ارشد در AIMCo اطلاعات کافی ، به اندازه کافی سریع ، در مورد خطر احتمالی سرمایه گذاری های خود ندارند. آنها گفتند AIMCo برای جلوگیری از ضررهای آینده به تغییر فرهنگ نیاز دارد.

AIMCo می تواند برنامه بازنشستگی استانی آینده را مدیریت کند

این شرکت از زمان تصویب لایحه ای در سال 2019 توسط دولت حزب محافظه کار متحد ، تحت نظارت بیشتر عمومی و سیاسی قرار گرفته است که صندوق بازنشستگی معلمان آلبرتا را ملزم به استفاده از AIMCo به عنوان مدیر سرمایه گذاری خود می کند. حدود 83000 معلم فعلی و بازنشسته تحت تأثیر این تغییر قرار دارند که انتظار می رود در سال 2021 کامل شود.

لایحه 22 همچنین به سه طرح بزرگ بازنشستگی بخش دولتی نیاز داشت که فقط از AIMCo به عنوان مدیر سرمایه گذاری خود استفاده کنند. همچنین به دولت حق رد نامزدهای احتمالی در هیئت های طرح بازنشستگی را داد.

وزیر دارایی Travis Toews گفته است که این اقدامات به AIMCo اجازه می دهد تا دارایی های خود را که ارزش آن 119 میلیارد دلار است ، به میزان قابل توجهی اضافه کند ، که این امر باعث صرفه اقتصادی در مقیاس می شود. وی گفت اگر AIMCo مسئولیت سرمایه گذاری را بر عهده بگیرد ، معلمان و مالیات دهندگان در هزینه های مدیریت سرمایه گذاری صرفه جویی می کنند.

دولت همچنین در حال بررسی گزینه ایجاد یک برنامه بازنشستگی عمومی است که به طور استانی اجرا می شود و آلبرتا را از برنامه بازنشستگی کانادا (CPP) خارج می کند. یک برنامه بازنشستگی تحت مدیریت آلبرتا می تواند توسط AIMCo مدیریت شود.

در ماه سپتامبر ، دولت درخواستی را برای پیشنهاد یک پیمانکار برای مطالعه خطرات ، مزایا و الزامات احتمالی ایجاد یک برنامه بازنشستگی استانی صادر کرد. اگر منافع آن بیشتر از خطرات باشد ، دولت گفته است که این سوال را به همه پرسی استانی در سال 2021 خواهد گذاشت.

این اقدامات باعث ایجاد فشار برای مردم شده و باعث ایجاد کمپین هایی برای حمایت از دولت برای دور ماندن از حقوق بازنشستگی شده است. کریستینا گری ، منتقد کار و مهاجرت حزب دموکراتیک ملی ، اوایل سال جاری لایحه اعضای خصوصی را ارائه داد که می خواست این اقدامات را متوقف کند ، اما توسط دولت رد شد.

روز سه شنبه ، گری گفت که عزیمت اوبلین سوالاتی را در مورد توصیه های AIMCo به دولت در مورد تلفیق دارایی های بیشتر تحت کنترل AIMCo ایجاد می کند.

در ماه ژوئیه ، گری و همكاران مجلس خود لیستی از 36000 نام امضا شده در دادخواست های حمایت از توقف تغییرات حقوق بازنشستگی را به دفتر نخست وزیر تحویل دادند.

گری گفت: “آلبرتایی ها به همین دلیل نگران امنیت بازنشستگی ، مجبور شدن به استفاده از AIMCo و نیز اقدام این دولت برای ترك برنامه بازنشستگی كانادا هستند كه توسط دولت اعلام شده است ، شامل AIMCo است.”

گری گفت AIMCo باید درمورد علل و عواقب 2.1 میلیارد دلاری ضرر سرمایه گذاری شفاف تر باشد.

آینده AIMCo

نعمت گفت که هیئت مدیره AIMCo بلافاصله جستجوی بین المللی برای مدیر عامل جدید را آغاز می کند و نامزدهای داخل و خارج از سازمان را مورد بررسی قرار می دهد.

نعمت گفت عزیمت اوبلین تصمیم او بود ، نه تصمیم هیئت مدیره.

وی نوشت: “تاریخ پایان دوره طبیعی وی در آینده نه چندان دور است و بر این اساس او معتقد است كه هیئت مدیره باید جستجوی جانشینان وی را از همین حالا آغاز كند.”

وی هیچ تاریخی برای پایان دوره خود یا اطلاعاتی در مورد پرداخت احتمالی قطع خدمت ارائه نکرده است.

او گفت که اوبلین برنامه های آینده خود را نشان نداده است.

از زمان علنی شدن ضررها در ماه آوریل ، تغییرات دیگری نیز در تیم اجرایی AIMCo ایجاد شده است. دو رهبر ارشد دیگر این شرکت را در ماه ژوئن ترک کردند و نام سه مدیر دیگر از صفحه تیم ارشد AIMCo در وب سایت آن ناپدید شده است. در این ماه ، این شرکت مدیر ارشد جدید مالی ، رئیس جدید ریسک و ارتقا of معاون رئیس سرمایه گذاری مسئول را اعلام کرد.