مدافعان خواهان وعده قانون دسترسی آلبرتا در برنامه های انتخاباتی هستند

آلبرتا یکی از آخرین استان‌هایی است که قانون دسترسی ندارد و مدافعان افراد دارای معلولیت را ترغیب می‌کند تا این موضوع را در دستور کار انتخابات استانی آتی قرار دهند.

اعضای آلبرتای بدون موانع در چند سال گذشته با نمایندگان مجلس نمایندگان، اعضای مجلس و وزرای کابینه دیدار داشته اند. با شروع مبارزات انتخاباتی از اول ماه مه، آنها اکنون به سراغ نامزدها می روند.

سام میسون، یکی از مدافعان جامعه آلبرتای بدون موانع، گفت که مردم از این قانون حمایت کرده‌اند، اما مسائل دیگری مانند کووید-19، مراقبت‌های بهداشتی و مقرون‌به‌صرفه بیشتر اولویت‌های دولت بوده است. او پیشنهاد کرد که دامنه این قانون نیز بسیار زیاد است.

او می‌گوید: «این فقط به این دلیل که قانون واقعاً بزرگی است که بر هر جنبه‌ای از دولت تأثیر می‌گذارد، کمی در میان این اختلاط گم می‌شود».

قانون دسترسی کانادا، که مناطق تحت صلاحیت فدرال را پوشش می دهد، در سال 2019 لازم الاجرا شد.

شش استان قوانین مربوط به کتاب دارند. ساسکاچوان و نیوبرانزویک قوانینی در دست اجرا دارند که آلبرتا و جزیره پرنس ادوارد را به عنوان تنها مناطق دور افتاده در میان استان ها باقی می گذارد.

جرمی نیکسون، وزیر خدمات اجتماعی و اجتماعی آلبرتا، گفت که مدافع آلبرتا برای افراد دارای معلولیت کار بر روی یک قانون آینده را آغاز کرده است. او گفت که دولت قصد دارد پس از دریافت گزارش وکیل در تابستان امسال در مورد اقدامات بعدی تصمیم گیری کند.

NIxon گفت: «این پیامدهایی دارد که می‌تواند در جامعه گسترده شود. “بنابراین ما می خواهیم مطمئن شویم که هر کاری که در حین حرکت به جلو انجام می دهیم، به طور گسترده با این بخش، با خود جامعه معلولان و همچنین سایر ذینفعان رایزنی می کنیم.”

میسون می‌گوید سیستم قانون‌گذاری فعلی شامل اقداماتی است که به بخش کوچکی از مسائل بزرگ‌تر مانند قوانین مربوط به حیوانات خدماتی می‌پردازد. این مجموعه قوانین ناهماهنگی و شکاف ایجاد می کند.

مسائل مربوط به حقوق صاحبان سهام

مدافعان می گویند قانونگذاری استانی موضوع برابری است. کریس رایان، یک وکیل در کلگری، در یک ستون نظر اخیر برای CBC News گفت که فقدان قانون دسترسی مشکل صندوق رأی او است.

رایان در خدمات حمل و نقل قابل دسترسی با خدمات نامطمئن و هزینه های بالا مشکل داشته است. زمانی که او در ادمونتون زندگی می‌کرد، می‌گفت که رسیدن به موقع سر کار به این معناست که ویلچر خود را به زور از پیاده‌روهای برفی عبور می‌دهد تا به ایستگاه اتوبوس برسد.

رایان در مصاحبه ای با سی بی سی نیوز گفت: «یک بار به دلیل بارش برف در وسط یک خیابان شلوغ از روی صندلی پایین افتادم. وادار کردن افراد دارای معلولیت به انجام این کارها فقط برای مشارکت در جامعه منصفانه نیست.»

مردی با ویلچر در حالی که در یک پیاده رو پوشیده از یخ قرار دارد، به دوربین نگاه می کند که توسط بانک های برف بسته شده است.
کریس رایان در پیاده‌روی یخی نزدیک خانه‌اش در کلگری. برای کسی که روی ویلچر می‌نشیند، تردد در یکی از معدود استان‌هایی که فاقد قوانین جامع دسترسی است، دشوار است. (مایک سیمینگتون/سی بی سی)

سند خط مشی 2022 از UCP در مورد قانون دسترسی ساکت است اما انتظار می رود این حزب برنامه انتخاباتی 2023 خود را در چند هفته آینده منتشر کند.

حزب آلبرتا از قانون دسترسی در سیاست های حزب خود دفاع می کند.

مجمع عمومی NDP آلبرتا ایجاد قانون دسترسی را به عنوان بخشی از سند سیاست مسکن مقرون به صرفه خود پیشنهاد کرد. NDP – که مسئول دادن وعده های پلت فرم است – گفت که حزب در صورت تشکیل دولت، تهیه پیش نویس و تصویب قوانین را “کاوش” خواهد کرد.

ماری رنو، کاندیدای سنت آلبرت، گفت: «ما دسترسی را به عنوان یک حقوق بشر به رسمیت می شناسیم و با یک دولت NDP آلبرتا، گام های فوری برای ایجاد چارچوبی خواهیم برداشت که به ما امکان می دهد موانع دسترسی را برای همه آلبرتایی های معلول شناسایی، حذف و از آن جلوگیری کنیم. یک بیانیه مکتوب

میسون، از آلبرتای بدون موانع، گفت که طرفداران به تلاش برای تصویب قوانین قوی و مؤثر ادامه خواهند داد.

او گفت: “بسیاری از مردم حمایت می کنند، درک کنید که این ایده خوبی است.” “[We’re] فقط واقعاً تلاش می‌کنم قدم بعدی را برای موفقیت آن بردارم.”