قرارداد جدید عوارض انبریج خط لوله اصلی را در برابر اثرات باز شدن TMX محافظت می کند

به گفته تحلیلگران، مذاکره موفقیت‌آمیز Enbridge Inc. در مورد قرارداد پرداخت عوارض برای سیستم خط لوله اصلی خود، به محافظت از شرکت در برابر تلفات حجم قابل توجهی پس از افتتاح خط لوله Trans Mountain کمک می‌کند.

غول خط لوله مستقر در کلگری از نوامبر 2021، زمانی که پیشنهاد Enbridge برای پر کردن شبکه Mainline از طریق قراردادهای بلندمدت توسط رگولاتور انرژی کانادا رد شد، در تلاش برای دستیابی به توافق با کشتی‌های نفتی بر سر یک قرارداد جدید عوارض بوده است.

شبکه Mainline بزرگترین سیستم خط لوله نفت کانادا است که حدود 70 درصد از کل ظرفیت حمل و نقل خط لوله نفت از غرب کانادا را تامین می کند.

روز پنجشنبه، Enbridge یک توافقنامه جدید را اعلام کرد که هم بخش کانادا و هم ایالات متحده از سیستم Mainline را پوشش می دهد. پس از نهایی شدن و تایید توسط تنظیم کننده، قرارداد جدید عوارض تا سال 2028 برقرار خواهد بود.

تقاضا برای حمل و نقل در خط اصلی در چند سال گذشته از ظرفیت فراتر رفته است و سیستم خط لوله کاملاً پر است.

اما Enbridge – که در روز جمعه سود سه ماهه اول 1.7 میلیارد دلاری را گزارش کرد که نسبت به 1.9 میلیارد دلار در سال گذشته کاهش یافته است – همچنین به زودی با افزایش آنلاین خط لوله Trans Mountain با رقابت بیشتری روبرو خواهد شد. این پروژه که در دست ساخت است و انتظار می رود در سه ماهه اول سال 2024 به بهره برداری برسد، ظرفیت خط لوله Trans Mountain را از 590000 بشکه در روز به 890000 بشکه در روز افزایش می دهد.

در حالی که Enbridge همچنان انتظار دارد حجمی از حجم خود را به Trans Mountain از دست بدهد، این شرکت می گوید که سیستم Mainline آن حتی با وجود رقابت اضافی باید 95 درصد پر باشد. پروژه توسعه ترانس ماونتین در ابتدا قرار بود در سال 2022 به پایان برسد و تاخیرهای ساخت و ساز به معنای زمان بیشتری برای تولیدکنندگان نفت غرب کانادا برای افزایش عرضه بوده است.

علاوه بر این، هزینه گسترش کوه ترانس به 30.9 میلیارد دلار افزایش یافته است و بخشی از هزینه های بیش از حد پروژه احتمالاً در قالب افزایش عوارض به حمل کنندگان منتقل می شود.

کی استون با ظرفیت کاهش یافته کار می کند

در همان زمان، سیستم خط لوله Keystone شرکت TC Energy تحت فشار کاهش یافته به دنبال دستور یک تنظیم کننده ایالات متحده در پی نشت خط لوله در کانزاس در سال گذشته، کار می کند.

در ادامه، انگیزه ما برای به حداکثر رساندن بشکه‌ها در سیستم، همراه با عوارض جدید رقابتی‌تر و دسترسی بی‌نظیر ما به بازار، جذابیت خط لوله ما را در مقایسه با سایرین افزایش می‌دهد و تضمین می‌کند که خط لوله اصلی برای دهه‌های آینده به خوبی توسط مشتریان ما استفاده خواهد شد. گرگ ایبل، مدیر عامل Enbridge در کنفرانس تلفنی با تحلیلگران گفت.

رابرت کوان، تحلیلگر RBC، در یادداشتی به مشتریان گفت: طرح جدید پرداخت عوارض اصلی – که شامل یک یقه عملکرد مالی است که انگیزه‌هایی را برای Enbridge برای بهینه‌سازی توان عملیاتی و هزینه فراهم می‌کند – از Enbridge در برابر خطرات خاص محافظت می‌کند، “از جمله ضررهای حجم قابل توجه مرتبط با راه اندازی. گسترش کوه ترانس.”

سود سه ماهه اول انبریج برای سه ماهه منتهی به 31 مارس به 86 سنت به ازای هر سهم رسید که در مقایسه با 95 سنت به ازای هر سهم در سه ماهه مشابه سال قبل کاهش یافت.

بر اساس تعدیل، انبریج اعلام کرد که 85 سنت به ازای هر سهم درآمد داشته است که نسبت به سود تعدیل شده 84 سنت در هر سهم در سال گذشته افزایش یافته است.

بر اساس برآوردهای گردآوری شده توسط شرکت داده بازارهای مالی Refinitiv، نتیجه با میانگین تخمین تحلیلگر برای سود تعدیل شده هر سهم مطابقت دارد.