قاتل متهم ارشد سنت آلبرت، دختر متوفی را در جریان محاکمه قتل درجه یک بازجویی می کند.

زنی که متهم به قتل درجه یک است، روز پنجشنبه دختر مردی را که متهم به قتل او شده است مورد بازجویی متقابل قرار داد.

بریل موسیلا در یک محاکمه شش هفته ای هیئت منصفه در دادگاه ادمونتون در دادگاه کینگ وکالت می کند. هیئت منصفه روز سه شنبه سوگند یاد کرد.

دادستان‌های سلطنتی ادعا می‌کنند که موزیلا در 7 ژوئیه 2017، رونالد ورسفولد 75 ساله را در سوئیت آپارتمانش در سنت آلبرت، جایی که او نیز در آنجا زندگی می‌کرد، مواد مخدر مصرف کرد و کشت.

در تشریح پرونده تاج به هیئت منصفه، دادستان پاتریشیا هانکینسون ادعا کرد که روز بعد، موزیلا جسد سالمند را در یک وان لاستیکی آبی رنگ قرار داد و به چندین مکان منتقل کرد و در نهایت آن را در یک منطقه جنگلی در یک ملک روستایی در شهرستان پارکلند رها کرد.

اما قبل از ترک سوئیت، استیسی ورسفولد، دختر رونالد ورسفولد، به ساختمان آپارتمان رسید و با موزیلا صحبت کرد، هیئت منصفه شنیدند.

استیسی وورسفولد روز چهارشنبه توسط دادستان های سلطنتی به عنوان شاهد فراخوانده شد و شهادت داد که موسیلا را در پنجره آپارتمان پدرش دیده و سپس چند ساعت بعد را در انتظار خروج او گذرانده است.

او به هیئت منصفه گفت که موزیلا به او گفته که او و رونالد ورسفولد با هم دعوا کرده‌اند و او برای پیاده‌روی رفته است و موزیلا مرتباً از پنجره صدا می‌زد که در حال تمیز کردن و بسته‌بندی وسایلش برای رفتن است.

او گفت که موسیلا به او اجازه ورود به سوئیت را نمی‌دهد و در نهایت مردم شروع به ورود کردند و چمدان‌ها و یک ظرف بزرگ رابرمید آوردند.

موزیلا روز پنجشنبه استیسی ورزفولد را برای حدود 15 دقیقه مورد بازجویی متقابل قرار داد و در آن روز در حالی که او در سوئیت بود و استیسی ورزفولد در پارکینگ بود، از او سؤالاتی درباره تبادل آنها پرسید.

موزیلا به استیسی ورزفولد گفت که در واقع از او نپرسید که آیا او را به داخل ساختمان می‌دهد یا خیر.

شاهد پاسخ داد: این یک دروغ است.

موسیله همچنین از اقداماتی که برای ورود به داخل برداشته است پرسید.

وقتی از خروج امتناع کردم یا از ورود شما ممانعت کردم، آیا با پلیس تماس گرفتید؟ موسیله پرسید.

دختر پاسخ داد: “من فقط می خواستم تو بروی.”

او گفت: “من اهمیتی نمی دادم. من نمی رفتم تا زمانی که شما نرفتید. یا پدرم برگشت و گفت می توانید بمانید.”

افسران RCMP که پس از مفقود شدن رونالد ورسفولد و کشف لکه‌های خون احتمالی، صحنه را در آپارتمان بررسی کردند.

افسران همچنین در مورد رسیدن به ملک روستایی در شهرستان پارکلند، جایی که بقایای سالمند در وان رابرمید، همراه با شواهد دیگر – از جمله یک تیغه چاقو، کشف شد، شهادت دادند.

دادستان های سلطنتی گفته اند که قصد دارند نزدیک به 50 شاهد را در این محاکمه فراخوانند. روز سه‌شنبه، موسیلا به مداخله ناشایست با بقایای انسان‌ها اعتراف کرد، اما ادعای بی‌گناهی خود را نسبت به اتهام قتل درجه اول ادامه داد.