فیلمی به نام «چگونه یک خط لوله را منفجر کنیم» هشداری را از رگولاتور انرژی آلبرتا دریافت می کند

یک فیلم تخیلی جدید درباره فعالانی که علیه زیرساخت های خط لوله در ایالات متحده اقدام جنایی انجام می دهند، تنظیم کننده انرژی آلبرتا (AER) را به هشدار نسبت به فعالیت احتمالی علیه سایت های نفتی محلی سوق داده است.

AER این هفته بیانیه ای منتشر کرد و در آن “اقدامات اضافی” را در سایت های خط لوله به دلیل نگرانی از فعالیت های خشونت آمیز ناشی از فیلم جدید اعلام کرد. چگونه یک خط لوله را منفجر کنیم.

در این بیانیه، آژانس این فیلم را به ترویج اقدامات خشونت آمیز متهم کرده و می گوید اکران این فیلم که بر اساس یک کتاب ساخته شده است، “نباید ساده گرفته شود.”

کارگردان این فیلم، دنیل گلدهابر، به سی‌بی‌سی گفت که این فیلم یک اثر تخیلی با تمرکز بر توجه به بحران آب و هوا است.

گلدهابر گفت: “مشکل تغییرات آب و هوایی است. مشکل یک روش ناپایدار زندگی است و من فکر می کنم تمرکز باید روی چگونگی اصلاح این سیستم باشد تا بتوانیم به زندگی در سیاره زمین ادامه دهیم.”

این فیلم از کتاب غیرداستانی آندریاس مالم الهام گرفته شده است چگونه یک خط لوله را منفجر کنیم، که مجموعه ای از دستورالعمل ها را در مورد چگونگی انجام این کار ارائه نمی دهد، بلکه پیشنهاد می کند که اقدام مستقیم علیه زیرساخت های نفتی از سوی فعالان برای ایجاد تغییر در سیاست آب و هوا ضروری است.

گلدابر گفت: “اگر کسی در یک خط لوله نفت خرابکاری می کند، به این دلیل نیست که ما فیلمی درباره آن ساخته ایم. به این دلیل است که ما به بشکه یک آخرالزمان آب و هوایی خیره شده ایم.”

AER در بیانیه خود گفت که آژانس های فدرال و استانی در سراسر آمریکای شمالی در حال آماده شدن برای سناریوهایی هستند که در آن فعالان از این فیلم الهام گرفته و خود و صنعت را در معرض خطر قرار دهند.

در بخشی از بیانیه آمده است: «ما توصیه می‌کنیم که اپراتورها نظارت و نظارت بیشتری بر خطوط لوله سطحی انجام دهند و بررسی کنند که سیستم‌های تشخیص نشت و دریچه‌های خاموش کردن اضطراری به درستی کار می‌کنند».

گزارش‌هایی مبنی بر اینکه FBI همچنین با آژانس‌های مجری قانون محلی در مورد نگرانی‌ها در مورد فیلم و اقدامات بعدی تماس گرفته است، در فضای مجازی منتشر شده است، اما آژانس این موضوع را به CBC تأیید نمی‌کند.

کریستینا پولن، سخنگوی دفتر مطبوعاتی ملی اف‌بی‌آی، در بیانیه‌ای ایمیلی گفت: «در حالی که رویه استاندارد ما این است که درباره محصولات اطلاعاتی خاص اظهار نظر نکنیم، اف‌بی‌آی مرتباً اطلاعاتی را با شرکای مجری قانون ما به اشتراک می‌گذارد تا در حفاظت از جوامعی که به آنها خدمت می‌کنند کمک کند».

گلدهابر گفت که هیچ آژانس فدرال یا استانی مستقیماً با او در مورد نگرانی در مورد فیلم تماس نگرفته است.

این فیلم که اوایل این ماه اکران شد، در جشنواره فیلم تورنتو در ماه سپتامبر به نمایش درآمد و هشت جوان را دنبال می کند که تصمیم به انفجار یک خط لوله نفت در ایالات متحده دارند و انگیزه آنها فعالیت های زیست محیطی است.

پیش از این، استان علیه فیلم انیمیشن 2021 درخواست داده بود خانواده پاگنده که شامل موضوعاتی در مورد صنعت نفت و فعالیت های زیست محیطی نیز بود.

مرکز انرژی کانادا طوماری را علیه این فیلم آغاز کرد و از مردم خواست نامه‌هایی به نتفلیکس کانادا بفرستند مبنی بر اینکه این فیلم کارگران انرژی را بدنام می‌کند و درباره بخش نفت دروغ می‌گوید.

گلدابر گفت که امیدوار است چگونه یک خط لوله را منفجر کنیم جرقه گفتگوها و افزایش توجه به بحران آب و هوا و حفظ محیط زیست است.