فورت کلگری پس از 4 ماه بسته شدن با نمایشگاه هایی با هدف به اشتراک گذاشتن دیدگاه های مختلف بازگشایی می شود.

از ظروف با طراحی پیچیده گرفته تا نقاشی های دیواری عظیم گرفته تا آرایش های رنگارنگ، نمایشگاه جدید فورت کلگری، فرهنگ و خویشاوندان: بازیابی روایت چینی از طریق هنر معاصر، به منظور غوطه ور کردن بازدیدکنندگان در سفر مهاجران چینی به شهر است.

ویکی ون چاو، متصدی نمایشگاه، گفت: به جای یک نمایشگاه تاریخی سنتی تر، ویترین بیشتر بر هنر و فرهنگی که مردم با خود آورده اند تمرکز می کند.

او یک هنرمند و فیلمساز است، نه یک مورخ. بنابراین وقتی فورت کلگری در مورد این پروژه به او مراجعه کرد، گفت که می خواهد هنرمندانی را پیدا کند که بتوانند داستان های خوبی را از طریق کار خود تعریف کنند.

او در مصاحبه ای گفت: “من قطعاً می خواستم طیف بسیار متنوعی از شیوه های هنری ارائه دهم تا واقعاً آنچه را که جامعه چینی به کلگری آورده است به نمایش بگذارم.” Homestretch.

این بسیار عالی است که موزه‌هایی مانند فورت کلگری فضایی را در اختیار ما می‌گذارند تا این گونه جوامع واقعاً نشان داده شوند.»

فورت کلگری مرکز تفسیری خود را در 25 ژانویه پس از آسیب شدید آب ناشی از مشکلات سقف تعطیل کرد. دیوارهای موزه رگه‌دار و لکه‌دار مانده بودند، یک تابلوی برق آسیب دیده بود و قطعات بزرگ سقف یا تغییر شکل داده بودند یا به طور کامل سقوط کرده بودند.

یک سوراخ بزرگ در دیوار قلعه کلگری.
مشکلات نشت در فورت کلگری از بهار سال 2022 شروع شد. (ارسال شده توسط فورت کلگری)

به گفته ربکا جارویس، مدیر تعامل جامعه با فورت کلگری، کار بازسازی همراه با برخی ارتقاء و تجدید آغاز شد.

آنها توانستند پادگان را برای گشت و گذار باز نگه دارند، اما از دست دادن مرکز تفسیر به معنای از دست دادن درآمد چهار ماهه برای تأسیسات بود.

او گفت: “واقعاً سخت بود… ما هیچ بازدیدکننده ای نداشتیم. پس البته از نظر مالی این به ما آسیب زد.” “سپس فقط هزینه تعمیرات. ما احتمالاً در هفته آینده آمار نهایی در مورد هزینه چیزها خواهیم داشت، اما تعداد کمی نیست.”

همراه با بازگشایی موزه، فورت کلگری از سه نمایشگاه جدید از جمله ون چاو رونمایی می کند.

زنی با چراغ قوه روی نردبان ایستاده و به دیوار نگاه می کند.
بیشتر موزه با ورقه های پلاستیکی پوشانده شده بود زیرا نشت آب باعث ریختن آب به داخل موزه شد. (ارسال شده توسط فورت کلگری)

یک صفحه نمایش بزرگ به نام وجود دارد کشف داستان های پیچیده، که شامل تمرکز گسترده تری بر تاریخچه خود سایت است. اینا سیییاوا است مجموعه ای از تابلوهای اطراف مجسمه سرهنگ مکلئود، افزودن بافت بومی بیشتری به آن نقطه از تاریخ.

جارویس گفت: «ما واقعاً قصد داریم داستان‌های متنوع‌تری را بیان کنیم و صدای گروه‌های مختلف مردم، جوامع مختلف، به‌ویژه صداهای حاشیه‌نشین را به اشتراک بگذاریم. بیایید شاید همان داستان ها را از دیدگاه های مختلف بازگو کنیم.

با بازگشایی موزه، هزینه ورودیه تا روز یکشنبه پرداخت می‌شود.

فورت کلگری همچنین اخیراً اعلام کرد که باغ اجتماعی خود را احیا خواهد کرد که از برنامه‌های جدید مرتبط با شیوه‌های غذایی بومی و پایدار پشتیبانی می‌کند.

فرهنگ و خویشاوندان

در یکی از نمایشگاه‌هایی که بخشی از نمایشگاه فرهنگ و خویشاوندان است، هنرمند تجسمی، الکس کوانگ، نقاشی دیواری بزرگی از پدربزرگ و مادربزرگش، وونگ کوانگ و یی فون، ایجاد کرد که بر اساس عکس واقعی بیرون از یک خشک‌شویی در رولستوک پیش از میلاد گرفته شده است.

ون چاو می‌گوید: «این داستان واقعاً عالی از این چهار نسل از خانواده او و نحوه مهاجرت آنها به اینجا وجود دارد.


گوش کن | جنی هاو از Homestretch در نمایشگاه فرهنگ و خویشاوندان بازدید می کند:

Homestretch6:29نمایشگاه فرهنگ و خویشاوندان در فورت کلگری: بازیابی روایت چینی از طریق هنر معاصر.


در یک نمایش دیگر – یکی از چندین نمایشگاه – لباس‌های سر اپرای چینی توسط هنرمند کری یاپ از سقف آویزان است که اطراف آن را یک منظره دشتی احاطه کرده است.

پیش از این، ون چاو گفت که قلعه کلگری فقط یک تابلوی کوچک دارد که مردان چینی را سوار بر یک واگن در حال فروش محصولات نشان می‌داد تا نشان دهد چگونه جامعه به شهر آمده است.

بسیاری از تاریخ‌هایی که در مورد جامعه چینی گفته می‌شود ارتباط زیادی با آن‌ها دارد، آنها برای راه‌آهن اینجا بودند، خشک‌شویی‌ها و مشاغل و چیزهای دیگر را باز کردند، اما هیچ‌کس واقعاً در مورد هنری که با آنها وارد می‌شد صحبت نکرد. ” او گفت.

من واقعاً می‌خواهم مردم بدانند که جامعه چینی چیزهای بیشتری به ارمغان آورده است.»

روسری در یک نمایشگاه آویزان است.
قطعات دست ساز ساخته شده توسط هنرمند کری یاپ. (ارسال شده توسط فورت کلگری)

هر یک از هنرمندان درگیر در این نمایشگاه نیز به یک پادکست کمک کرد بنابراین بازدیدکنندگان می توانند در مورد کار خود اطلاعات بیشتری کسب کنند.

برای ون چاو، چیدمان این نمایشگاه یک تجربه شخصی نیز بود. او در کلگری به دنیا آمد و بزرگ شد، اما می‌گوید والدینش در دهه 1970 به عنوان پناهنده به این شهر آمدند.

“این نمایشگاه برای من توانست به آن ارتباط برقرار کند و همچنین به جامعه ای که در اطراف است وصل شود و از داستان ها متواضع شود.”