فناوری جدید شرکت ادمونتون به بیماران سرطانی که برای قورت دادن مشکل دارند کمک می کند

یک شرکت فناوری سلامت در ادمونتون محصولی را برای کمک به افرادی که با بلع مشکل دارند توسعه داده است و این فناوری در حال حاضر به بیماران آلبرتا کمک می کند تا توانایی خود را برای خوردن و نوشیدن دوباره به دست آورند.

برای دیوید جیمیسون، این فناوری تحول آفرین بوده است.

مانند بسیاری از بیماران سرطانی، پخش کننده 61 ساله ادمونتون با اختلال بلع دست و پنجه نرم می کند، اصطلاح پزشکی برای کسانی که در عمل غذا خوردن و بلع مشکل دارند.

حدود دو سال پیش تشخیص داده شد که جیمیسون مبتلا به سرطان سر و گردن است و تحت یک درمان شش هفته ای سرطان قرار گرفت که در آن پزشکان سوراخی را از گوش تا گردن او در سمت چپ صورتش بریدند و یک تومور سه سانتی متری و سایر غدد لنفاوی را برداشتند. .

پزشکان همچنین چیزی که پایه زبان نامیده می شود را برداشتند. در پشت گلو قرار دارد و غذا را به سمت پایین هل می دهد.

جیمیسون گفت: «بلع واکنشی برای یک انسان بسیار پیچیده است.

“این چیزی نیست که فقط به گلو محدود شود، ماهیچه های گردن، عضلات شانه را درگیر می کند.”

مردی که به دوربین لبخند می زند.
دیوید جیمیسون پس از درمان، غذا خوردن در جمع را متوقف کرد و غذای خود را از مایعات دریافت کرد. (ارسال شده توسط دیوید جیمیسون)

شرکت ادمونتون، True Angle، یک دستگاه کوچک به نام Mobili-T، مخفف Mobile Therapist، ایجاد کرد تا به بیماران مبتلا به دیسفاژی کمک کند تا با تمرینات خود ادامه دهند.

جانا ریگر، مدیر عامل شرکت True Angle، زمانی که به عنوان یک متخصص بالینی کار می کرد، این ایده را مطرح کرد. او با بیمارانی کار می کرد که سرطان سر و گردن داشتند و در نتیجه درمانی که دریافت می کردند، در خوردن و بلع مشکل داشتند.

ریگر به سی‌بی‌سی گفت: «این یک مشکل بسیار آزاردهنده از نظر احساسی و جسمی است ادمونتون AM.

پس از درمان، جیمیسون گفت که غذا خوردن در جمع را متوقف کرده و بیشتر غذای خود را از مایعات دریافت کرده است.

او گفت: “اگر یک تکه غذا خیلی بزرگ باشد، خفه می شوم و خفه شده ام. و این ترسناک است.”

بسیاری از بیماران ریگر به او گفتند که اگر می دانستند باید با دیسفاژی زندگی کنند، درمان سرطان خود را ادامه نمی دادند.

ریگر گفت: “شنیدن وحشتناک است که وقتی به این فکر می کنید که غذا برای ما انسان ها چه می کند، چقدر لذت و لذت را به همراه دارد.”

اینجا گوش کن |

ادمونتون AM7:35کمک به افرادی که در بلع مشکل دارند

U of A’s Health Innovation Hub یک انکوباتور برای کمک به تجاری سازی اکتشافات بهداشتی و علمی در دانشگاه است. جانا ریگر مدیر عامل شرکت True Angle است که محصولی را برای کمک به افرادی که به دلیل سرطان، سکته مغزی یا مشکلات دیگر در بلع مشکل دارند، توسعه داده است.

ریگر و تیمش توسط بنیاد سرطان آلبرتا تامین مالی شدند و 200000 دلار برای توسعه ایده خود دریافت کردند.

دستگاه Mobili-T زیر چانه قرار می گیرد و از حسگرهای کوچکی استفاده می کند که به سطح پوست می چسبند و فعالیت های ماهیچه ای گلو را زیر نظر می گیرند.

ریگر گفت: “شما می توانید آن را روی هر عضله ای در بدن خود قرار دهید و آن انقباض را حس کنید، چقدر سخت است، چقدر این انقباض را نگه دارید.”

او گفت که دیسفاژی بیش از 500 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد.

زنی که به دوربین لبخند می زند.
جانا ریگر، مدیر عامل شرکت True Angle، هنگام کار با بیماران مبتلا به سرطان سر و گردن، این ایده را مطرح کرد. (ارسال شده توسط جانا ریگر)

این دستگاه به یک اپلیکیشن متصل است، جایی که بیماران می توانند اهداف ورزشی خود را ببینند و با پزشکان خود ارتباط برقرار کنند.

جیمیسون گفت که برای بهبودی خود به این مسئولیت اعتماد کرده است. این یک انگیزه خوب بود و او را مجبور می کرد حتی زمانی که می خواست تسلیم شود سخت کار کند.

True Angle در حال انجام مطالعاتی در استان است و به بررسی نحوه استفاده بیماران از این محصول و مقایسه آن با روش های سنتی درمان دیسفاژی می پردازد.

همچنین در حال کار بر روی دریافت مجوز از Health Canada است.

جیمیسون گفت: “من هرگز آن چیزی که بودم یا آنچه بودم نمی شوم و در بسیاری از سطوح، با آن صلح کرده ام.”

روزهایی هست که هنوز ناراحت کننده است اما راهی برای مدیریت پیدا می کنید.