فراخوان ارسال آثار برای سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم دریای سرخ که از 30 نوامبر تا 9 دسامبر 2023 برگزار می شود – اخبار سرگرمی، فرست پست

جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ اعلام کرده است که برای سومین دوره مورد انتظار خود که از 30 نوامبر تا 9 دسامبر 2023 برگزار می‌شود، آثار ارسالی را می‌پذیرد. از فیلم‌سازان و توزیع‌کنندگان از آسیا و آفریقا، از جمله جهان عرب، دعوت به عمل می‌آید. فیلم های آنها از 5 می تا 18 اوت 2023.

هدف این جشنواره حمایت از یک جامعه فیلم پر جنب و جوش است و به نمایش بهترین های سینمای جهانی اختصاص دارد. نام‌های معتبر و همچنین فیلمسازان نوظهور عرب، آسیایی و آفریقایی در سرتاسر جهان تشویق می‌شوند که فیلم‌های خود را برای مسابقه دریای سرخ: مسابقه و دریای سرخ: مسابقه کوتاه ارسال کنند. فیلمسازان عربستانی همچنین می‌توانند آثار خود را برای نمایش به عنوان بخشی از فیلم‌های بلند و کوتاه رشته سینمای جدید عربستان/نوین ارسال کنند.

برنامه جشنواره شامل یازده دسته‌های سرپرستی می‌شود که سینمای معاصر بین‌المللی و عربی، فیلم‌های کوتاه عربستان سعودی، فیلم‌های کوتاه، تجربی و تجربیات واقعیت مجازی و واقعیت مجازی آینده‌گرا را به نمایش می‌گذارد. فیلم‌های حاضر در رقابت برای جوایز معتبر یوسر، از جمله جایزه یوسر طلایی دریای سرخ برای بهترین فیلم رقابتی، که جایزه نقدی 100000 دلاری را به همراه دارد، رقابت خواهند کرد. جوایز دیگر عبارتند از بهترین کارگردانی، جایزه یوسری نقره ای دریای سرخ، و یسر طلایی برای بهترین فیلم کوتاه.

ترکی

گولسن خواننده پاپ ترکیه به دلیل شوخی در مدارس مذهبی به 10 ماه حبس تعلیقی محکوم شد

ترکی

Ray-Esque: دوستان و برخوردهای معروف Satyajit Ray

آثار ارسالی از طریق وب‌سایت جشنواره در چهار بخش پذیرفته می‌شوند: دریای سرخ: مسابقه، دریای سرخ: مسابقه فیلم‌های کوتاه، و ویژگی‌های جدید عربستان/ویژگی‌های سینمای جدید و شورت‌های جدید عربستان/جدید سینما.

ما مشتاقیم که فراخوان ارسالی برای نسخه سوم خود را اعلام کنیم. محمد الترکی، مدیر عامل بنیاد فیلم دریای سرخ، گفت: ما مشتاقانه منتظر استقبال فیلمسازان تثبیت شده و نوظهور از سراسر جهان هستیم و بهترین های سینمای جهانی را به نمایش می گذاریم. حمایت و تقویت ارتباطات خلاقانه بین عربستان سعودی و جهان و فراهم کردن بستری حیاتی برای استعدادهای جدید و فیلمسازان با سابقه.

دریای سرخ: مسابقه

این مسابقه به همه فرم‌های سینمایی، از روایت گرفته تا انیمیشن و مستند، با آثاری از آسیا و آفریقا، از جمله جهان عرب، اهمیت می‌دهد. آثار سینمایی چالش برانگیز با فیلمسازی نوآورانه و داستان سرایی عالی توسط صداهای در حال ظهور و تثبیت شده ارائه می شود که با جوایز سخاوتمندانه ای که توسط هیئت داوران بین المللی اهدا می شود جشن گرفته می شود.

دریای سرخ: مسابقه شورت

این مسابقه با آثاری کمتر از 60 دقیقه از آسیا و آفریقا، از جمله جهان عرب، به آثار سینمایی که برداشت‌های تازه و ایده‌های جدیدی را ارائه می‌دهند که داستان‌های متقاعدکننده، متنوع و مبتکرانه را در قالب فیلم کوتاه ارائه می‌دهند، ارزش می‌گذارد. با ارائه محصولات جسورانه توسط صداهای نوظهور و تثبیت شده، این مکان مکانی برای کشف چیزهای جدید و ارتباط با سازندگان نسل بعدی است که محدودیت‌هایی را برای داستان و مستند ایجاد می‌کنند، با جوایز سخاوتمندانه ای که توسط هیئت داوران بین‌المللی اعطا می‌شود.

عربستان جدید/سینمای جدید

مقدمه ای تنظیم شده برای حیاتی ترین فیلمسازان و هنرمندان جدید عربستان سعودی. متنوع و پویا، صداهایی که صحنه را شکل می دهند. از فیلم‌های هنری و کوتاه تا مستند، اینها فیلم‌هایی هستند که برای عرضه در مدار بین‌المللی آماده شده‌اند.

علاوه بر دسته‌های باز، هفت بخش سرپرستی وجود دارد که شامل:

بین المللی تماشایی

سینمایی از سرتاسر جهان با حضور مؤلفان مشهور و نمادهای بین‌المللی فیلم‌سازی. در این بخش تعدادی از مورد انتظارترین و مورد بحث ترین فیلم های سال که برای اولین بار در جهان عرب به نمایش درآمدند، نمایش داده می شود.

عرب تماشایی

نبض خلاقیت اعراب را در این انتخاب دقیق از فیلم‌های تجاری و مستقل، برندگان جوایز و اولین نمایش‌های منطقه‌ای بیابید. این تجلیل از فیلم ها و شخصیت هایی است که در قلب سینمای عرب قرار دارند.

دریای سرخ: موارد مورد علاقه جشنواره

گردآوری گسترده ای از پرطرفدارهای بین المللی سال – فیلم های مورد علاقه تماشاگران و منتقدان از مدار جشنواره و فیلم هایی که توسط تیم جشنواره کشف و سرپرستی شده است.

دریای سرخ: VR

این رشته با تجلیل از پیشرفت‌های تکنولوژیکی در سینما، از حالت‌های جدید تماشا، آزمایش‌های فراگیر و جدیدترین تجربه‌های صوتی و تصویری، بهترین‌ها را در واقعیت افزوده و مجازی دارد.

دریای سرخ: گنج ها

تمرکز بر آثار کلاسیک، از جمله عناوین تحسین شده از سراسر اعصار و سراسر جهان. مجموعه‌ای از جواهرات غیرقابل از دست دادن، اینها شاهکارهایی هستند که الهام‌بخش نسل‌های کارگردان بوده‌اند – بسیاری از آنها برای اولین بار در عربستان سعودی به نمایش درآمدند.

دریای سرخ: خانواده ها و کودکان

داستان‌های جذاب برای کودکان، مخاطبان جوان‌تر و خانواده‌هایی که اشتهای زیادی برای فیلم دارند، با حضور استودیوها، شبکه‌ها و فیلمسازان برجسته از سراسر جهان.

دریای سرخ: چشم انداز جدید

فیلم‌هایی که با دید سینمایی تازه و با پرداختن به موضوعات منحصربه‌فرد برجسته می‌شوند.

دریای سرخ: سری

بهترین های عربستان سعودی در داستان سرایی اپیزودیک از سراسر جهان. حداکثر دو قسمت از یک سریال از تلویزیون، پخش جریانی یا سیستم عامل های وب. مکانی برای کشف بهترین ها در اپیزودیک که برای اولین بار در پادشاهی نمایش داده می شود.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود، اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام