عذرخواهی رئیس تنظیم کننده انرژی آلبرتا برای رسیدگی به نشت باطله کرل شرکت امپریال اویل

رئیس تنظیم کننده انرژی آلبرتا روز دوشنبه به خاطر نحوه مدیریت این آژانس با نشت حوضچه نفت و باطله در یک معدن نفت امپریال که به مدت 9 ماه به طور عمومی فاش نشده بود، عذرخواهی کرد.

لوری پوشور – رئیس و مدیر عامل تنظیم کننده انرژی آلبرتا – در مقابل یک کمیته پارلمانی در اتاوا که نشت مداوم معدن شن‌های نفتی کرل در شمال فورت مک موری را بررسی می‌کرد شهادت داد.

Pushor فراخوانده شد تا توضیح دهد که چرا نه ماه طول کشید تا به First Nations و دولت های فدرال و استانی بگوییم که فاضلاب یک حوضچه باطله به محیط زیست نفوذ می کند.

پوشور گفت: “روشن است که نه امپریال و نه AER انتظارات جامعه را برآورده نکردند تا اطمینان حاصل شود که آنها کاملاً از آنچه هست و چه اتفاقی می افتد آگاه هستند. و من واقعاً از این بابت متاسفم.”

او به سوالات مکرر در مورد اینکه چه زمانی به دولت آلبرتا در مورد افشای اطلاعات گفته شد، پاسخ نداد. او به کمیته محیط زیست و توسعه پایدار گفت که پاسخ های او می تواند تحقیقات شخص ثالثی را که توسط تنظیم کننده راه اندازی شده است به خطر بیاندازد.

پوشور در عوض عذرخواهی، تعهد به تحقیق و قول بهبود نحوه عملکرد سازمان دیده بان را ارائه کرد. او با پرسش‌هایی در مورد اینکه چگونه AER اعتبار خود را ترمیم می‌کند و به اتهاماتی مبنی بر تلاش برای سرپوش گذاشتن بر نشت باطله رسیدگی می‌کند، مواجه شد.

پوشور مجبور شد قبل از شهادت سوگند رسمی بگیرد – تنها شاهدی که در سه روز اول جلسه این کار را انجام داد.

تأخیر در گزارش‌دهی منجر به درخواست‌هایی برای بازنگری در سیستم نظارتی آلبرتا و سؤالاتی در مورد نحوه نظارت این استان بر استخرهای باطله سمی شده است.

باطله ها ضایعات فرآیند استخراج شن و ماسه روغنی هستند – محصول جانبی جداسازی قیر از خاک رس، ماسه و سیلت.

تا سال 2020، استخرهای باطله و سازه های مرتبط در آلبرتا حدود 27000 هکتار را شامل می شود که 1.4 تریلیون لیتر – معادل بیش از 560،000 استخر شنا در اندازه المپیک است.

جدول زمانی دو نشت

جلسه استماع کمیته یکی از سه تحقیق فعلی در مورد دو نشت باطله در کرل است. بقیه تحقیقات داخلی AER و تحقیقاتی است که توسط کمیسر اطلاعات آلبرتا آغاز شده است، که بررسی خواهد کرد که آیا تنظیم کننده وظیفه داشته است فوراً به مردم اطلاع دهد.

اولین نشانه مشکل در کرل در می 2022، زمانی که لجن تغییر رنگ داده خارج از مرزهای یکی از حوضچه های باطله بود، ظاهر شد.

به AER اطلاع داده شد، اما نه رگولاتور و نه امپریال اویل تا فوریه سال جاری به First Nations در پایین دست، پس از نشت 5.3 میلیون لیتری از حوضچه مهاری در سایت اطلاع ندادند.

آب قهوه ای نارنجی در یک منظره برفی.
فاضلاب صنعتی قهوه‌ای نارنجی از مه 2022 از حوضچه باطله نفت و ماسه در سایت معدن کرل امپریال اویل خارج می‌شود. (نیک واردی برای آتاباسکا چیپویان اولین ملت)

روز دوشنبه، پوشور تأیید کرد که AER از اولین نشت در ماه مه 2022 مطلع شده است. او گفت که یک بازرس به امپریال دستور داد تا منبع آلودگی را پیدا کند و آزمایش های منظم را انجام دهد.

پوشور گفت: «در آن زمان، امپریال وظیفه داشت به هر کسی که می‌شناسد یا باید می‌شناسد که ممکن است مستقیماً تحت تأثیر انتشار قرار بگیرد، اطلاع دهد.

در 3 ژوئن، نمونه برداری از نشت نشان داد که فاضلاب صنعتی وجود دارد. پوشور گفت، اما نتایج آزمایش قطعی نبود و نشان داد که می‌توان آن را به منابع طبیعی قیر در محیط اطراف نسبت داد.

برد کورسون، مدیر اجرایی امپریال اذعان کرده است که تا ماه اوت، شرکت می‌دانست که این نشت باطله است. Corson سرریز را ناشی از خرابی تجهیزات و فرآیند و تراوش لایه ای از آب های زیرزمینی می داند که کم عمق تر از حد انتظار بوده است.

در نوامبر، امپریال تایید کرد که فاضلاب صنعتی از مخزن تراوش می‌کند، با آب‌های زیرزمینی کم‌عمق مخلوط می‌شود و به مکان‌های داخل و خارج از سایت پخش می‌شود.

کمیته در روز دوشنبه اعلام کرد، سیستم مهار مخزن در چهار نقطه از کار افتاده بود.

پوشور شهادت داد که AER در حال تکمیل دستور حفاظت از محیط زیست برای اولین نشت بود که مورد دوم گزارش شد.

او گفت که مقامات AER در هنگام گزارش اولین نشت به مردم به پروتکل های نظارتی موجود اعتماد کردند، اما این استانداردها مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

او گفت: “علاقه عمومی قابل توجهی به هر چیزی در اطراف باطله وجود دارد.”

“اگر می‌توانستید به گذشته برگردید، من فکر می‌کنم ما به همه پروتکل‌هایمان نگاه می‌کردیم و به آن نگاه می‌کردیم و اینکه آیا آزمایش متفاوت، استاندارد متفاوت، انتظار متفاوت … زمانی که شامل باطله می‌شود وجود دارد یا خیر.”

پوشور گفت که این نشت همچنان ادامه دارد، اگرچه امپریال سنگرهای جدیدی ساخته و پمپ هایی برای جلوگیری از گسترش آن نصب کرده است.

او گفت که ذوب بهاره زمان مهمی برای نظارت مستمر خواهد بود.

نتایج نمونه‌گیری که اوایل این ماه توسط تنظیم‌کننده منتشر شد، نشان داد که شواهدی از مواد خطرناکی از جمله هیدروکربن‌ها و اسیدهای نفتنیک در یک دریاچه ماهی‌دار بی‌نام واقع در نزدیکی پیدا شده است.

“این یک جنایت است”

در شهادت هفته گذشته در برابر همان کمیته، رهبران ملل و متیس AER را مورد انتقاد قرار دادند و خواستار برچیدن آن شدند.

در جلسه روز دوشنبه، رهبران جامعه ترس از اینکه در تاریکی رها شوند و عصبانیت خود را از عدم پاسخگویی در سیستم نظارتی آلبرتا ابراز کردند.

جرالد آنتوان، رئیس ملی Dene و رئیس منطقه‌ای مجمع ملل متحد در شمال غربی، گفت که صدای بومیان برای مدت طولانی نادیده گرفته شده و خفه شده است.

او گفت که امپریال اویل باید به دلیل ورود زباله های سمی به محیط زیست و آلوده کردن حوزه آبخیز از نظر قانونی پاسخگو باشد.

او به کمیته گفت: “این یک جنایت است و تحت نژادپرستی زیست محیطی است.”

آنتوان از آلبرتا و اتاوا خواست تا اقدامات فوری برای محافظت بهتر از محیط در برابر نشت و بهبود نظارت انجام دهند.

چرا به این شرکت ها اجازه داده می شود خودشان تحقیق کنند؟ او گفت. “این قابل قبول نیست.

“توصیه ما این است که یک تحقیق کامل و جامع را آغاز کنیم… برای تعیین میزان کامل و پیامدهای نشت و نشت حوضچه های باطله.”

کارمن ولز، مدیر زمین‌ها و مقررات انجمن ملت فورت چیپ‌ویان متیس، این درخواست را برای ممیزی برکه‌های باطله آلبرتا تکرار کرد.

ولز گفت که اعضای جامعه همچنین خواستار مطالعه اثرات تجمعی شن های روغنی بر سلامت هستند.

ولز به کمیته گفت که ساکنان اکنون از خوردن یا نوشیدن از رودخانه ها و دریاچه های محلی می ترسند یا اجازه می دهند کودکان وارد آب شوند.

او گفت که اعضای جامعه ده‌ها سال است که می‌ترسند یک حوضچه باطله نفوذ کند و حوضه آبریز را آلوده کند.

او گفت که نشت Kearl نمونه ای از یک سیستم نظارتی شکسته و اعتماد شکسته بین صنعت و جوامع بومی است.

محقق شدن این پیش‌بینی اعتماد و اطمینان به زمین و توانایی آلبرتا در تنظیم شن‌های نفتی را برای همیشه تغییر خواهد داد.