طرفداران آلبرتا خواستار پوشش گسترده فناوری پایش مداوم گلوکز هستند

دولت آلبرتا اشاره کرده است که می تواند پوشش مانیتورهای مداوم گلوکز را گسترش دهد که به افراد مبتلا به دیابت کمک می کند سطح قند خون را در زمان واقعی ردیابی کنند.

این فناوری از فوریه 2022 تحت برنامه های دولتی مزایای بهداشتی برای کودکان زیر 18 سال قرار گرفته است و طرفداران امیدوارند که این پوشش به بزرگسالان نیز گسترش یابد.

مانیتورها از حسگری استفاده می کنند که زیر پوست قرار داده شده است که به طور مداوم سطح گلوکز خون را اندازه گیری می کند. اطلاعات به دستگاه دیگری مانند تلفن همراه یا پمپ انسولین منتقل می شود.

دکتر پیتر سنیور، مدیر مؤسسه دیابت آلبرتا در دانشگاه آلبرتا، گفت: کمبود پوشش برای بزرگسالان و سالمندان باعث می شود که بسیاری از افراد نتوانند درکی ثابت و دقیق از سطح قند خون خود داشته باشند.

سایمون گفت: “دیابت زمانی که 18 ساله می شوید از بین نمی رود. و در واقع، ممکن است ببینید که وقتی 18 ساله می شوید، زندگی واقعاً پیچیده تر می شود. دسترسی نداشتن به این فناوری ها در آن مرحله یک چالش واقعی است.”

دستگاه های CMG اغلب حدود 3000 تا 5000 دلار در سال هزینه دارند.

در یک بیانیه ایمیلی از استان، سخنگوی اسکات جانستون گفت که گروه کاری دیابت آلبرتا در حال بررسی مراقبت های فعلی دیابت است و توصیه هایی را در پاییز به استان ها ارائه خواهد کرد.

جانستون به CBC گفت: “دولت همچنان به نظارت بر نوآوری‌ها در فناوری‌های مدیریت دیابت ادامه می‌دهد. ما در حال بررسی فرصت‌ها برای گسترش مزایا هستیم و در عین حال مطمئن می‌شویم که برنامه‌های فعلی پایدار هستند.”

یک فناوری رقیب برای نظارت بر سطح قند خون، سیستم نظارت بر قند خون است. برخلاف سیستم مانیتورینگ مداوم، سیستم فلاش برای خواندن سطوح نیاز به اسکن دارد. برخی از استان‌ها، از جمله انتاریو، دستگاه فلش را که ارزان‌تر از CMG است و حدود 2400 دلار در سال هزینه دارد، انتخاب کرده‌اند.

کریستی ماکلر از ادمونتون به مدت 26 سال به دیابت نوع 1 مبتلا بوده است. ماکلر می‌گوید که متشکر است که CMG او تحت پوشش مزایای کاری او قرار می‌گیرد، زیرا مزایایی برای تغییر زندگی داشته است.

من فقط احساس امنیت می‌کنم و احساس خوشحالی می‌کنم. و شوهرم هم همینطور. وقتی می‌خوابیم، اگر قند خونم پایین می‌آید، زنگ خطر را می‌شنویم. این واقعاً یک چیز عالی است که من را سالم، شاد، فعال و فعال نگه می‌دارد. ماکلر گفت: بیرون از مطب دکتر، بیرون از بیمارستان.

ماکلر پارامترهای آنچه را که پایین می‌داند تنظیم می‌کند تا قبل از اینکه خیلی پایین بیاید، آن‌ها را پایین بیاورد، و ترس از کاهش قند خون او به سطوح خطرناک را که می‌تواند منجر به غش یا در برخی موارد تشنج شود، از بین می‌برد.

اثرات طولانی مدت سطوح قند خون تنظیم نشده همچنین می‌تواند منجر به بیماری قلبی، نابینایی و نارسایی کلیه شود، چیزی که ماکلر می‌گوید هنگامی که چندین بار در روز سطوح خود را از طریق فرآیند خراش دادن انگشت آزمایش می‌کرد، همیشه یک ترس بود.

ماکلر گفت: «من فکر می‌کنم این بسیار مهم است و باید واقعاً روی آن کار کنیم تا بتوانیم آن را در دسترس قرار دهیم، مخصوصاً اگر به مردم کمک کند بیماری خود را بهتر مدیریت کنند و زمان بیمارستان را کاهش دهند، عوارض را کاهش دهند و تماس‌های آمبولانس را کاهش دهند.»

مانیتورهای مداوم گلوکز فاز 2 از طرح سه قسمتی استان برای ارائه مراقبت های پیشرفته و دسترسی بهتر به فناوری برای آلبرتیان مبتلا به دیابت است.

جانستون گفت توصیه ارائه شده به وزیر بهداشت در پاییز امسال نقش مهمی در شکل دادن به یک استراتژی بلند مدت برای مراقبت از دیابت در استان خواهد داشت.