شرکت یونانی پروژه 1.7 میلیارد دلاری انرژی خورشیدی را در آلبرتا رهبری می کند

روز پنجشنبه اعلام کرد که یک شرکت صنعتی و برق یونانی پروژه ای به ارزش 1.7 میلیارد دلار برای ساخت پنج نیروگاه انرژی خورشیدی پراکنده در مرکز و جنوب آلبرتا را رهبری خواهد کرد.

Mytilineos Energy and Metals این مجموعه را از انرژی تجدیدپذیر Westbridge خریداری خواهد کرد. پس از تکمیل، این نیروگاه ها 1.4 گیگاوات ظرفیت خورشیدی به شبکه برق استان اضافه می کنند که کمی بیشتر از ظرفیت فعلی تولید خورشیدی آلبرتا است.

این یک معامله سنگین است، اما کسانی که در صنعت هستند می گویند که این فقط یک نمونه از سرعت این استان است بازار انرژی های تجدیدپذیر در حال رشد است.

لیف سولید، مدیر ارتباطات اپراتور سیستم الکتریک آلبرتا گفت: «آلبرتا در جذب پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر در کانادا بسیار پیشرو است.

وی به یک مورد اخیر اشاره کرد گزارش انجمن انرژی های تجدیدپذیر کانادا، که گفت 98 درصد رشد باد و خورشید در سال گذشته در غرب کانادا اتفاق افتاده است. بخش عمده آن در آلبرتا بود.

با دور شدن استان از انرژی زغال سنگ و به سمت تولید انرژی های تجدیدپذیر، آسمان آفتابی و بازار غیرقانونی برق آن را به مکانی وسوسه انگیز برای شرکت ها برای راه اندازی فروشگاه تبدیل کرده است.

او گفت: «ما در کانادا از هر دو جنبه کاملاً منحصر به فرد هستیم.

5 نیروگاه در نظر گرفته شده است

Mytilineos در انتشاری گفت که این تراکنش اولین تراکنش در آمریکای شمالی است.

این کشور کانادا را به دلیل اعلام اخیرش انتخاب کرد اعتبارات مالیاتی سرمایه گذاری پاکو آلبرتا تا حدی به دلیل «فرایند ساده مجوزدهی» و هدف اعلام شده دستیابی به 30 درصد تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال 2030.

این شرکت در بیانیه خود گفت: «علاوه بر این، انتخاب آلبرتا انتخاب واضحی برای Mytilineos بوده است، زیرا این منطقه دارای بالاترین میزان تابش در کانادا است و آن را به مکانی ایده‌آل برای توسعه پروژه‌های خورشیدی در این کشور تبدیل می‌کند.

نیروگاه های خورشیدی آلبرتا شامل:

  • جورج تاون، در شهرستان ولکان.
  • Sunnynook، در منطقه ویژه شماره 2.
  • Dolcy، در ناحیه شهرداری Wainwright.
  • ایستروال، در ناحیه شهرداری پرووست.
  • بید قرمز، در شهرستان استتلر شماره 6.

این شرکت گفت که کارخانه‌های جورج تاون و سانی‌نوک پیشرفته‌ترین کارخانه‌ها هستند و انتظار می‌رود تا پایان سال به وضعیت “آماده برای ساخت” برسند. انتظار می رود که بقیه تا اواسط سال 2024 به این نقطه برسند.

این شرکت در جاه طلبی های خود تنها نیست.

پروژه های خورشیدی به ارزش 12.6 گیگاوات در آلبرتا وجود دارد که یا در دست ساخت هستند، یا توسط کمیسیون آب و برق آلبرتا تایید شده اند و یا توسط پیشنهاد دهندگان پروژه اعلام شده اند. سولید خاطرنشان کرد که همه آنها لزوما ساخته نمی شوند.

سارا هاستینگز-سایمون، با دپارتمان علوم زمین و مدرسه سیاست عمومی دانشگاه کلگری، می‌گوید میزان ظرفیت خورشیدی مورد انتظار برای آنلاین شدن باید خبر خوبی برای مشتریان باشد.

در طول ماه‌های گرم تابستان، زمانی که آفتاب زیادی در دسترس است و تقاضا برای برق زیاد است، داشتن ظرفیت خورشیدی بیشتر احتمالا به کاهش قیمت‌ها کمک می‌کند.

“اساساً گران تر خواهد شد [power] نسلی خارج از پشته نسل برای آن زمان ها،” او گفت.

Mytilineos می گوید که نیروگاه های آن 2.1 تراوات ساعت (TWh) در سال انرژی تجدیدپذیر تولید خواهند کرد که برای تامین برق 200000 خانه کانادایی برای یک سال کافی است.

این شرکت می‌گوید این معامله مشروط به شرایط خاصی است، از جمله تأیید نظارتی توسط کمیسیون آب و برق آلبرتا.