شرکت زغال سنگ استرالیا طرح معدن در کوهپایه آلبرتا را پس گرفت

یک شرکت زغال سنگ استرالیا از طرح خود برای یک معدن در منطقه کروسنست پس در دامنه های شرقی کوه های راکی ​​آلبرتا خارج می شود.

پیتر دویل، مدیر عامل Montem Resources که پیشنهاد توسعه مجدد سایت کوه چادر برای تولید زغال سنگ فولادسازی را داده بود، گفت: «در ذهن ما، معدن زغال‌سنگ ممنوع است.

در نامه ای که روز سه شنبه ارسال شد، Montem Resources از تنظیم کننده انرژی آلبرتا خواست تا ارزیابی اثرات زیست محیطی این پیشنهاد را پایان دهد.

در این بیانیه آمده است: “Montem Resources Alberta Operations Ltd. از سرگیری فعالیت های معدنی در این پروژه را انجام نخواهد داد.”

این تصمیم به احیای کوتاه مدت معدن زغال سنگ در آلبرتا پایان می دهد، که در سال 2020 زمانی که دولت متحد محافظه کار سیاست چند دهه ای را لغو کرد که معادن زغال سنگ روباز در دامنه های شرقی رشته کوه های راکی ​​را مسدود می کرد، پایان داد. در عرض یک سال، هزاران هکتار برای اکتشاف زغال سنگ در بالا و پایین مرز غربی استان در معرض خطر قرار گرفت.

اما این منظره بسیار دوست داشتنی منبع آب برای میلیون ها آلبرتا نیز است. گشودن آن قله ها و کوهپایه ها به روی توسعه، واکنش شدید و گسترده ای را برانگیخت که از طرفداران محیط زیست شهری گرفته تا شهرداران شهرهای کوچک و ستاره های موسیقی کانتری را شامل می شد.

دولت کمیته ای را مأمور کرد تا آلبرتایی ها را در مورد این موضوع بررسی کند. پس از گزارش آن، سونیا ساویج، وزیر انرژی وقت، حفاظت از سیاست اصلی را بازگرداند و توسعه زغال سنگ در منطقه را مسدود کرد.

چهار پروژه از دستور وزیر ساویج مستثنی شدند. کوه چادر یکی از آنها بود.

پیشنهاد دیگر، پیشنهاد کوه علف، پس از بررسی زیست محیطی از دریافت مجوزهای استانی و فدرال رد شد. سومین پروژه، پروژه زغال سنگ حرارتی ویستا، با بازنگری فدرال مواجه است و به آن گفته شده است که چنین پروژه هایی با برنامه های اتاوا برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی ناسازگار است.

چهارمین پیشنهاد معدن 14 Valory Resources برای یک معدن زیرزمینی برای زغال سنگ فولادسازی در نزدیکی هینتون، آلتا، با بررسی فدرال مواجه نیست و انتظار می رود برای مجوزهای استانی درخواست شود.

دویل گفت مونتم تلاش های خود را بر روی طرح هایی برای تبدیل سایت کوه چادر که از سال 1983 زغال سنگ تولید نمی کند به یک مرکز انرژی تجدید پذیر متمرکز می کند. این شرکت پیشنهاد می کند از نیروی باد برای پمپاژ آب به یک حوضچه ذخیره در قسمتی از کوه و تولید برق در حین رها شدن از سراشیبی استفاده شود.

او گفت که توافق اخیر مونتم با شرکت برق آلبرتا TransAlta، که موافقت کرده است تا 25 میلیون دلار برای نیمی از پروژه بپردازد، تمرکز این شرکت را بر پروژه پمپ آبی “متبلور” کرد.

دویل گفت: “ما در شراکت جدید خود با TransAlta کاملاً آماده هستیم.” “(این) یک پیروزی بزرگ برای همه است.”

دویل گفت: برنامه های قبلی برای استفاده از برق تولید شده برای تقسیم مولکول های آب و ایجاد هیدروژن کنار گذاشته شده است.

او گفت: «هیچ منبع آب قابل قبولی وجود ندارد.

او گفت مونتم تصمیم نهایی سرمایه گذاری در این پروژه را در سال 2025 خواهد گرفت.

کیتی موریسون از انجمن پارک‌ها و طبیعت وحشی کانادا، که به شدت با گسترش استخراج زغال‌سنگ در کوه‌های راکی ​​مخالف بود، از اعلام کوه چادر استقبال کرد.

او گفت: “این یک نشانه مثبت است که ما شاهد این هستیم که این پروژه ها یا در تنظیم کننده از بین می روند یا طرفداران ΓǪ آنها را به عنوان چیزی جدید اختراع می کنند.”

ما هنوز باید به دقت بررسی کنیم که تأثیرات آن ایستگاه آبی در آن محیط چه خواهد بود، اما مطمئناً بهتر از یک معدن زغال سنگ غول پیکر است.»