‘شاعر مکانها’: پسر یان موریس ، ساکن ادمونتون ، نویسنده پرکار را به یاد می آورد

پسرش مارک موریس ، که از سال 2000 در دانشگاه آلبرتا تدریس می کند ، می گوید یان موریس میراثی باورنکردنی را پشت سر می گذارد.

نویسنده پرکار ولزی جمعه در سال 94 درگذشت.

مارک موریس در مصاحبه ای گفت: “کمی تاریخ با او همراه بوده است.”

یان موریس تنها خبرنگار مجاز به صعود تاریخی کوه اورست در سال 1953 بود ، زمانی که ادموند هیلاری و تنزینگ نورگی برای اولین بار به قله صعود کردند. قبل از مرگ او آخرین عضو این مأموریت بود که هنوز زنده بود.

این داستانی است که مارک موریس هنگام بزرگ شدن بسیار شنیده است.

وی گفت: “در حقیقت ، من می توانم به یاد بیاورم که او به جای آدم برفی برای ما یک مدل از اورست در برف ساخته است. و او به ما نشان داد که چگونه همه کار می کند و مسیرها کجاست.”

مارک موریس از اواخر دهه 1980 در کانادا بوده است. او یک مدرس کامل در گروه مطالعات فیلم انگلیسی و دانشگاه A. Morris است و همچنین یک لیبرتست است. وی و 13 اپرا نوشت و در حال حاضر منتقد موسیقی مجله ادمونتون است.

مارک را در مورد این پدر در رادیو CBC بشنوید رادیو فعال:

رادیو فعال8:49نویسنده مشهور ترانس در 94 سالگی درگذشت

یان موریس ، نویسنده با استعدادی که به یکی از مشهورترین زنان تراجنسی دنیا تبدیل شد ، درگذشت. در اینجا بیشتر در مورد زندگی و میراث او با پسرش ، مارک موریس صحبت می شود. 8:49

علی رغم کار چشمگیر جان موریس در سبک های مختلف ، پسرش گفت که “او به خاطر نوشتن بسیار خوبش” به یادگار مانده است.

مارک گفت: “او یکی از بزرگان سبک نویسندگی است و من می بینم که امروز در روزنامه گاردین در انگلیس ، شش نویسنده سفر دیگر ادای احترام کرده اند تا بگویند چگونه نوشتار او بر آنها تأثیر گذاشته است.”

موریس ، یک زن تراجنسیتی ، انتقال خود را در این کتاب بسیار علنی ثبت کرد معما، که در سال 1974 منتشر شد. مارک گفت که این نیز قطعه مهمی از میراث او است. او گفت که افراد زیادی را می شناسد که الگوی او برای آنها بسیار مهم است.

ادمونتون: یک هفته شش روزه

در سال 1990 ، جان کتابی را نوشت که در آن شرح شهرهای مختلف کانادا بود. با توجه به مقاله خود را در ادمونتون ، به نام یک هفته شش روزه، چیزی در مورد شهر وجود داشت که کاملاً با او موافق نبود. با وجود این واقعیت که جان در زمستان نمی توانست یک هفته دوام بیاورد ، مارک گفت که مقاله را دوست دارد.

“من ادمونتونی ها چطور می توانستند آن را تحمل کنند ، من فکر کردم که یک زمستان کامل – یا یک زندگی تمام؟ آیا فقط برای غریبه ها این شهر چنان گیج کننده حل نشده به نظر می رسید ، یا آیا شهروندان آن نیز احساس ناوبری می کردند؟ خیلی صاف ، خیلی دور ، نیمی از سال بسیار تلخ – چه سودها یا لذت هایی می توانند مضرات ادمونتون را جبران کنند؟ ” یک بخش از مقاله می خواند.

مارک مقاله را به دانشجویان نوشتن در کلاسهای خود در U of A آموزش می دهد و گفت که همیشه اختلاف زیادی در احساس دانش آموزان نسبت به این قطعه وجود دارد.

وی گفت: “به نظر من جالب است كه ادمونتون یكی از آن نقاط است كه نیمی از ما همیشه دوست داریم و نیمی دیگر از آن متنفر هستیم. و سپس همه ما موقعیت خود را تغییر می دهیم.”

“من فکر می کنم پدر من در این مقاله کاملاً خوب است.”

به گفته مارک ، او “سرانجام شاعر مکانها” بود.