سیاستمداران آلبرتا از تغییر در برنامه تثبیت مالی فدرال ناراضی هستند

تغییرات در برنامه ای که به منظور کمک به استانها برای کاهش چشمگیر درآمد حاصل می شود ، توسط دولت و سیاستمداران اپوزیسیون در آلبرتا مخالف است.

وزیر مالیه فدرال کریستیا فری لند ضمن ارائه به روزرسانی اقتصادی دولت خود در روز دوشنبه ، از تغییرات در برنامه تثبیت مالی خبر داد.

سقف فعلی 60 دلار برای هر نفر قرار است در سال مالی جاری به 170 دلار برای هر نفر برسد. استانها اگر پنج درصد کاهش در سال نسبت به سال در درآمد غیر منابع یا کاهش بیش از 50 درصدی از منابع داشته باشند ، واجد شرایط بودجه اضافی هستند.

هنگامی که روز سه شنبه در مورد این تغییرات س askedال شد ، تراویس تویز ، وزیر دارایی گفت که آن چیزی که آلبرتا می خواست نیست.

وی گفت: “بسیار ناامید کننده از اینکه کلاهک ها به طور کامل بلند نشده اند.” “واقعاً به اندازه کافی دور نمی رود.”

تغییراتی که توسط فری لند اعلام شده بازگشتی نیست ، ناامیدی دیگر برای دولت است.

اگر اوتاوا سقف 60 دلار را برای دوره بازگشت به سقوط قیمت جهانی نفت در 16-2015 حذف کند ، Toews می گوید که آلبرتا حق دریافت 2.9 میلیارد دلار دیگر از ثبات را دارد.

او استدلال کرد که مالیات دهندگان آلبرتا هر ساله 20 میلیارد دلار کمک می کنند ، در حالی که شرایط خوب است ، بنابراین دولت فدرال باید با کمک بیشتر هنگام پایین آمدن درآمد منابع وارد عمل شود.

Toews از منبعی غیرمنتظره – رهبر NDP ، ریچل نوتلی ، که از سال 2015 تا 2019 نخست وزیر آلبرتا بود ، پشتیبانی می کند.

نوتلی با بیان اینکه موافقت می کند که پرداخت ها باید به عقب برگردد ، گفت: “ما در زمان دولت نیز همان موضع را مطرح کردیم که وزیر دارایی در حال حاضر مطرح می کند مبنی بر این که نباید سقفی وجود داشته باشد.”

ناتلی اعتبار دولت محافظه کار متحد را در این باره زیر سال برد.

وی گفت Toews از این بودجه اضافی حمایت می کند در حالی که او بیش از 300 میلیون دلار را که اتاوا برای پرداخت هزینه های اضافی به کارگران ضروری در طی همه گیری پرداخت کرده ، توزیع نمی کند. دولت استان باید یک سوم بودجه را جبران کند.

این استان می گوید که هنوز در مورد پول با همتایان فدرال خود صحبت می کند.