رگولاتور انرژی آلبرتا به ایمپریال اویل در مورد مشکلات بیشتر فاضلاب در معدن روغن شن و ماسه کرل هشدار داد.

تنظیم کننده انرژی آلبرتا به ایمپریال اویل در مورد مشکلات بیشتر فاضلاب در معدن روغن شن و ماسه کرل در شمال آلبرتا هشدار داده است.

پس از اینکه مواد شیمیایی مرتبط با باطله‌های نفتی و باطله‌ای در یک چاه خارج از سایت در سطوحی فراتر از دستورالعمل‌های استانی پیدا شد، رگولاتور اطلاعیه‌ای مبنی بر عدم انطباق به این شرکت صادر کرده است.

در اطلاعیه ای از رگولاتور که توسط The Canadian Press به دست آمده است، آمده است: “با توجه به بیش از حد سطح سولفات در چاه خارج از سایت، ما به ایمپریال به دلیل عدم کنترل رواناب صنعتی اخطاریه ای مبنی بر عدم انطباق صادر کرده ایم.”

“این به یک استخر باطله و یا ربطی ندارد [environmental protection order] در فوریه علیه امپریال صادر شد.

این سند می‌گوید سولفات‌ها در چاهی در نزدیکی یک منطقه دفع روبار معدن که در 100 متری رودخانه ماسکگ، از شاخه‌های رودخانه آتاباسکا قرار دارد، شناسایی شده‌اند. داده‌های برنامه پایش شن‌های نفتی استانی نشان می‌دهد که سولفات‌های اندازه‌گیری شده در چاه به طور ناگهانی در سه ماه اول سال 2023 تقریباً 10 برابر افزایش یافته است.

این مواد شیمیایی به طور طبیعی وجود دارند و به خودی خود مضر نیستند. آنها ردیابی می شوند زیرا اغلب در غلظت های بالا در باطله ها یافت می شوند که سمی هستند.

امپریال از اندازه گیری سولفات استفاده می کند تا مشخص کند نشت از یکی از حوضچه های باطله خود در کرل تا چه اندازه گسترش یافته است.

این شرکت هنوز با مشکلات ایجاد شده توسط این نسخه ها سروکار دارد.

در ماه مه 2022، کارگران متوجه شدند که آب تغییر رنگی در نزدیکی حوضچه های باطله در شمال سایت معدن نفوذ می کند. بعدها مشخص شد که این ماده از آب های زیرزمینی با باطله مخلوط شده است.

فوریه سال بعد، 5.3 میلیون لیتر فاضلاب دیگر از یک حوضچه مهاری خارج شد که باعث شد تنظیم کننده دستور حفاظت از محیط زیست را صادر کند.

اولین ملل در منطقه و دولت های مسئول خشمگین بودند و در مورد تحقیقات در مورد اولین نسخه مطلع نشدند. سه تحقیق در مورد این تاخیر 9 ماهه آغاز شده است: یکی توسط کمیته مجلس عوام، یکی توسط کمیسر اطلاعات آلبرتا و دیگری توسط هیئت مدیره تنظیم کننده.

امپریال می گوید که تا حد زیادی رهاسازی حوضچه مهار را پاکسازی کرده است. پمپ ها، ترانشه های زهکشی و چاه های نظارتی را برای جلوگیری از گسترش بیشتر نشت نصب کرده است، اگرچه هنوز ادامه دارد.

رگولاتور به امپریال گفته است که اکنون باید طرحی برای ترسیم مشکل جدید و بازگرداندن عملیات خود به انطباق ارائه کند.