رهبران حزب در طول مبارزات انتخاباتی در شرایط اضطراری قدم می زنند

رهبران احزاب متحد محافظه کار و دموکراتیک جدید متعهد شده اند که بر نیازهای بیش از 24000 نفری که به دلیل آتش سوزی های جنگلی در شمال و مرکز آلبرتا مجبور به ترک خانه های خود شده اند، تمرکز کنند.

این بحران در جریان یک انتخابات استانی پر خطر که قرار است در 29 مه برگزار شود، در حال رخ دادن است. نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که دو حزب برتر در حالی که بخش قابل توجهی از رای دهندگان بلاتکلیف هستند، دست و پنجه نرم می کنند.

دانیل اسمیت، رهبر UCP، در نقش خود به عنوان نخست وزیر، گفت که او راشل نوتلی، رهبر NDP را در جریان آنچه در واکنش دولت به وضعیت آتش سوزی در حال رخ دادن است، نگه می دارد.

نتلی پیشینه ای در مورد این موقعیت ها دارد، با توجه به اینکه زمانی که یک آتش سوزی بزرگ فورت مک موری را در می 2016 تهدید کرد، نخست وزیر بود.

این بزرگترین تخلیه آتش سوزی جنگلی در تاریخ آلبرتا بود زیرا بیش از 88000 نفر از ساکنان مجبور به فرار به مکان امن شدند.

هم اسمیت و هم نتلی می گویند که امنیت عمومی در این شرایط اولویت اصلی است.

اسمیت در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز شنبه گفت که او در حال حاضر فکر نمی کند که آتش سوزی می تواند کل انتخابات را به تاخیر بیندازد.

زنی در مقابل تریبون صحبت می کند.
دانیل اسمیت، نخست‌وزیر آلبرتا گفت که فکر می‌کند انتخابات طبق برنامه پیش خواهد رفت. (مطبوعات کانادا)

او امیدوار است که انتخابات طبق برنامه پیش برود.

اما آنچه در نهایت در برخی از جوامع اتفاق می افتد بستگی به چگونگی وضعیت در روزهای آینده دارد.

اسمیت گفت: «این‌ها موضوعات محلی هستند و انتخابات آلبرتا به من اطلاع داد که محل‌های محلی را ایجاد خواهند کرد».

“امید – من فکر می کنم – که همه دارند این است که ما مطمئن شویم که از بحران فوری که در آن هستیم عبور کرده و مردم را به جوامع خود بازگردانیم.”

اسمیت گفت حتی با وجود برگزاری انتخابات، دولت استانی همچنان در حال انجام وظیفه است و مراقب امنیت عمومی است.

من می‌خواهم آلبرتی‌ها مطمئن باشند که یک دولت باثبات و کارآمد وجود دارد که در این بحران بی‌سابقه از آنها حمایت می‌کند.»

اسمیت بعدازظهر شنبه با یکی از نامزدهای خود در یک رویداد انتخاباتی در شمال شرقی کلگری شرکت کرد.

نتلی گفت که حزب او کمپین های محلی را در شش سواری که مستقیماً تحت تأثیر وضعیت آتش سوزی قرار گرفته اند، به حالت تعلیق درآورده است.

سواری ها عبارتند از: درایتون ولی-دوون، دریاچه برده کوچک، مرکزی پیس نوتلی، لاک است. آن-پارکلند، وست یلوهد و گراند پریری-واپیتی.

در جریان کنفرانس خبری روز شنبه، اسمیت همچنین تایید کرد که دو نامزد رسماً مبارزات انتخاباتی خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند – وزیر جنگل‌داری، پارک‌ها و گردشگری تاد لوون – که در پیس‌ناتلی سواری مرکزی و اندرو بویچنکو در سواری درایتون ولی-دوون شرکت می‌کند.

اسمیت با اشاره به لوون گفت: “او امروز در مورد یک دارایی شخصی به من می گفت که در آن شما سه آتش سوزی دارید که همزمان در حال جمع شدن هستند.”

بنابراین او دلایل زیادی دارد که چرا باید از کمپین یک گام عقب نشینی کند و من از او در انجام این کار حمایت می کنم.

دود بر فراز رودخانه.
یک ستون دود از آتش سوزی در نزدیکی بانک شاینینگ، آلتا بلند می شود. در 5 مه 2023. (آلبرتا وایلدفایر/دستورالعمل از طریق رویترز)

رهبر حزب دموکراتیک خلق گفت که وضعیت هر روز رصد خواهد شد. اما در حال حاضر، برنامه او این است که مبارزات انتخاباتی را در سایر مناطق آلبرتا که مستقیما تحت تأثیر آتش سوزی قرار نگرفته اند، ادامه دهد.

او گفت که به اسمیت پیشنهاد کمک کرده است.

نوتلی گفت: “ما در پیشنهاد خود برای شرکت در کمیته برنامه ریزی اضطراری کاملاً صادق هستیم. من فکر می کنم که ما تجربه و توصیه هایی داریم که می توانیم ارائه دهیم و فکر می کنم این به غیرسیاسی کردن آنچه باید تمرکز لیزر بر ایمنی عمومی باشد کمک می کند.”

جانت براون، مفسر و نظرسنجی قدیمی سیاسی، گفت که وقتی بحرانی مانند این در جریان انتخابات استانی پیش می‌آید، این دو رهبر خط خوبی دارند.

او که یکی از مدیران تحقیقات افکار جنت براون است، گفت که رهبران حزب باید توجه داشته باشند که رای دهندگان چگونه اعمالشان را درک می کنند، حتی با ادامه مبارزات کلی.

براون می‌گوید: «بزرگ‌ترین اشتباهی که می‌توانید مرتکب شوید این است که به نظر برسید که تأثیر آن بر افراد درگیر را دست‌کم می‌گیرید و دومین اشتباه بزرگی که می‌توانید مرتکب شوید این است که به نظر برسید که از موقعیت استفاده می‌کنید.

براون در مورد وارد کردن Notley به حلقه با به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد وضعیت آتش سوزی، آن را حرکتی ضروری توسط اسمیت خواند.

او به نمونه‌ای اشاره کرد که نتلی در سال 2016 در جریان آتش‌سوزی فورت مک‌موری، زمانی که مکرراً با رهبر مخالفان وقت برایان جین مشورت می‌کرد، ایجاد کرد.

او گفت: “رویدادهایی مانند این باید فراتر از سیاست باشد. من فکر نمی کنم که رای دهندگان چیز دیگری را تحمل کنند.”

این دولت خوبی است که اپوزیسیون را وارد چنین بحرانی کند.»

در حال حاضر، حتی در حالی که این دو رقیب درگیر مبارزه برای اینکه چه کسی استان را پس از انتخابات 29 مه رهبری کند، محبوس شده است، رهبران حزب باید به عنوان همکاری در جهت بهترین منافع کسانی که در مناطق آتش‌سوزی زندگی می‌کنند، دیده شوند.