رمزگشایی بروهاها در اطراف فیلم ویپول شاه و آدا شرما

از زمانی که فیلم معرفی شد، داستان کرالا به‌طور دقیق، در مناقشات متعددی غرق شده است. در اینجا به رمزگشایی بروهاها پیرامون فیلم ویپول شاه و آدا شرما می پردازیم.

جنجال و تقاضای ممنوعیت آن

فیلم داستان کرالا یک فیلم هندی درباره گروهی از زنان اهل کرلا است که به دولت اسلامی عراق و سوریه (داعش) می پیوندند. این فیلم یک اثر تخیلی الهام گرفته از حقایق واقعی است.

با وجود

با وجود ممنوعیت در چند ایالت، «داستان کرالا» در باکس آفیس بر «پرونده‌های کشمیر» غلبه می‌کند – در اینجا چگونه است.

با وجود

پس از مادهیا پرادش، «داستان کرالا» ویپول شاه در اوتار پرادش معاف از مالیات می شود.

دادخواست‌های متعددی برای درخواست تخفیف‌های بازدارنده در برابر اکران و بهره‌برداری از فیلم ارسال شد. این دادخواست‌ها در پی پخش تیزر این فیلم که در نوامبر 2022 منتشر شد و نشان می‌دهد که دختران بی‌گناه در یک دوره زمانی فریب خورده و به اسلام گرویده‌اند، ثبت شده است. درخواست‌کنندگان ادعا کردند که فیلمی که ادعا می‌کند بر اساس حقایق واقعی است، نادرست و گمراه‌کننده است و احتمالاً به احساسات مذهبی آسیب می‌رساند و نفرت را بین جوامع هند گسترش می‌دهد. چندین درخواست کننده نیز این فیلم را با سخنان نفرت آمیز برابر دانستند.

چندین دادخواست ابتدا بر اساس ماده 32 قانون اساسی هند به دادگاه عالی ارائه شد. با این حال، دادگاه عالی محترم اعلام کرد که برای خواهان‌ها مفتوح است تا دادگاه عالی مربوطه را که صلاحیت دارد، منتقل کنند.

گام بعدی

بنابراین، شاکیان درهای دادگاه عالی کرلا و دادگاه عالی چنای را زدند. آقای Ameet Naik، شریک مدیر Naik، Naik and Company نماینده تهیه کنندگان فیلم Vipul Shah و Sunshine Pictures Pvt بود. Ltd. و با اعطای هرگونه تخفیف در برابر اکران و بهره برداری از فیلم مخالفت کرد. آقای نایک خاطرنشان کرد که این فیلم یک اثر تخیلی است و ادعای صحت تاریخی و واقعی ندارد. وی همچنین خاطرنشان کرد که CBFC که یک نهاد قانونی است که صلاحیت صدور گواهینامه فیلم ها را دارد، فیلم را مطابق با دستورالعمل ها و مناسب برای نمایش عمومی تشخیص داده است.

انتشار

هر دو دادگاه پس از رسیدگی دقیق به دادخواست ها، از اعطای هرگونه معافیت علیه سازندگان فیلم و فیلم خودداری کرده بودند. دادگاه عالی کرلا پس از تماشای تیزر و تریلر فیلم مشاهده کرد که هیچ ادعایی علیه اسلام وجود ندارد و هیچ چیز توهین آمیزی برای جامعه خاصی وجود ندارد. دادگاه همچنین خاطرنشان کرد که این فیلم دارای سلب مسئولیت مناسب است و توسط CBFC برای مناسب بودن برای نمایش عمومی تایید شده است. بنابراین دادگاه از هرگونه توقف در اکران و نمایش فیلم خودداری کرده بود.

پس از سه روز درام طولانی، این فیلم در 5 می در سراسر جهان اکران شد.

وضعیت معاف از مالیات

دولت اوتار پرادش خواهد ساختداستان کرالایوگی آدیتیانات، وزیر ارشد این ایالت، روز سه‌شنبه گفت: «در ایالت معاف از مالیات است. این اعلامیه چند روز پس از آن صورت می گیرد که دولت مادیا پرادش اعلام کرد وضعیت معاف از مالیات را به فیلم در این ایالت می دهد.

آدیتیانات در توییتر رسمی خود گفت: «داستان کرالا» در اوتار پرادش معاف از مالیات خواهد شد. به گفته کارگردان اطلاعات شیشیر، وزیر ارشد UP روز جمعه در اکران ویژه این فیلم در لاکنو شرکت خواهد کرد.

«داستان کرالا» در UP معاف از مالیات خواهد شد. یوگی آدیتیانات، وزیر ارشد، نمایش ویژه فیلم را همراه با کابینه خود در 12 می در لاکنو تماشا خواهد کرد. به کارگردانی Sudipto Sen، “داستان کرالا” نشان می دهد که چگونه زنان کرالا مجبور به گرویدن به اسلام و استخدام توسط گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش) شدند. این فیلم که در 5 می اکران شد، طوفانی سیاسی به راه انداخته است.

نخست وزیر نارندرا مودی به داستان کرالا اشاره می کند

در روز اکران فیلم، نخست وزیر نارندرا مودی، این فیلم را به خاطر طرح توطئه های تروریستی معرفی کرده بود و از آن برای حمله به کنگره در طول یک گردهمایی انتخاباتی در کارناتاکای محصور در نظرسنجی استفاده کرد. ماماتا بانرجی، وزیر ارشد بنگال غربی روز دوشنبه دستور ممنوعیت فوری نمایش فیلم جنجالی «داستان کرالادر ایالت برای جلوگیری از هرگونه حادثه نفرت و خشونت. مولتی پلکس ها در سراسر تامیل نادو نمایش فیلم جنجالی را از روز یکشنبه لغو کردند و دلیل آن مشکلات نظم و قانون و واکنش ضعیف مردم بود. روز یکشنبه در یک گردهمایی انتخاباتی، معاون وزیر UP براجش پاتاک گفت که اگر پیشنهادی وجود داشته باشد، دولت ایالتی “داستان کرالا” بدون مالیات.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود، اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام