رای دهندگان آلبرتا پس از رکوردشکنی در نظرسنجی های قبلی، در روز انتخابات به مراکز رای گیری می روند

امروز روز انتخابات است.

بسیاری از آلبرتایی‌ها با 758550 رای در نظرسنجی هفته گذشته صدای خود را شنیده‌اند و رکورد قبلی 700476 رای در سال 2019 را شکستند.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، تا پایان امشب آلبرتایی ها 87 نماینده مجلس نمایندگان را برای نمایندگی در سی و یکمین مجلس قانونگذاری استان انتخاب خواهند کرد. اگرچه کلگری به عنوان میدان نبرد تعیین کننده ذکر شده است، اما وجود دارد سواری زیاد برای تماشا هر انتخاباتی شگفتی های خاص خود را ارائه می دهد.

CBC News در طول شب میزبان پوشش زنده خواهد بود. شما می توانید آن را از ساعت 7:30 بعد از ظهر MT اینجا تماشا کنید. فهرست جامعی از نحوه پیگیری انتخابات در زیر فهرست شده است.

اگرچه احزاب زیادی از هر دو طرف طیف سیاسی وجود دارد – از کمونیست ها گرفته تا جدایی طلبان – این رقابت بسیار شبیه رقابت سال 2019 بین حزب محافظه کار متحد و حزب دموکراتیک جدید است.

از زمانی که UCP چهار سال پیش استان را در نوردید، چیزهای زیادی تغییر کرده است. جهان با همه گیری COVID-19 مقابله کرد، حزب حاکم رهبر جدیدی را انتخاب کرد و قیمت نفت رونق را به خزانه استان بازگرداند.

دانیل اسمیت رهبری UCP را بر عهده دارد، که در پاییز امسال پس از استعفای جیسون کنی در رقابت رهبری پیروز شد. این دومین تلاش او برای تصاحب مقام نخست‌وزیری در انتخابات خواهد بود، زیرا حزب وایلدروس را در سال 2012 رهبری کرد.

در همین حال، ریچل نتلی برای سومین انتخاب خود به عنوان رهبر حزب NDP را رهبری می کند. او در سال 2015 یک دوره چهار ساله به عنوان نخست‌وزیر به دست آورد و در سال 2019 مقابل کنی شکست خورد.

هر دو دیدگاه خود را از آینده آلبرتا ارائه می دهند.

کمپین طولانی

انتخابات رسماً در اول ماه مه آغاز شد، اگرچه تبلیغات بسیار زودتر آغاز شد.

در آن روز اول، اسمیت و نتلی رویدادهای ابتدایی کلگری را برگزار کردند خواندن ترانه‌هایی که در هفته‌های آینده تکرار می‌شوند.

اسمیت قول داد که مالیات را پایین نگه دارد. UCP متعهد شده است که اولین قانون خود را اصلاح کند تا مالیات بر درآمد فقط از طریق همه پرسی افزایش یابد.

نوتلی قول داد که سیستم مراقبت های بهداشتی را اصلاح کند. NDP متعهد شده است که برای جذب پزشکان، پرستاران و سایر متخصصان بهداشت، پاداش امضای تا سقف 10000 دلار ارائه دهد.

خرج زندگی، مراقبت های بهداشتی، امنیت عمومی و مسائل دیگر به همان اندازه که اساس حملات بوده است، وعده ها.

UCP طرح نوتلی را زیر پا گذاشت نرخ مالیات شرکت ها را به 11 درصد برگردانید. حزب NDP پس از اینکه اسمیت به آن مبتلا شد، انتقاد کرد قانون تضاد منافع را نقض کرد. و در آن رفت.

آلبرتایی‌ها سرانجام توانستند دو رهبر را در مناظره انتخاباتی 18 مه ببینند، اگرچه این تبادل به سختی گاف‌ها یا اعلامیه‌های تیتربرانگیزی را ایجاد کرد.

برای بسیاری در استان، سیاست کمترین دغدغه آنها بوده است. آتش‌سوزی‌های جنگلی در مرکز و شمال آلبرتا در اوایل ماه مه شعله‌ور شد و جوامع را تهدید کرد و هزاران نفر را مجبور به تخلیه خانه‌های خود کرد.

درخواست‌های ناموفقی برای به تعویق انداختن انتخابات وجود داشت، اما Elections Alberta گفته است که تضمین می‌کند که هر آلبرتای واجد شرایط رای می‌دهد.

در اینجا روش های بیشتری وجود دارد که می توانید نتایج انتخابات را دنبال کنید.

برخط

در اینجا می توانید ویژه انتخابات CBC News را از ساعت 7:30 بعد از ظهر به وقت محلی تماشا کنید:

در تلویزیون

را آرای آلبرتا 2023: شب انتخابات شروع ویژه در ساعت 7:30 بعد از ظهر MT، به رهبری نانسی کارلسون مجری CBC Edmonton و راب براون مجری CBC Calgary.

به آنها ملحق خواهند شد رادیو فعال میزبان جسیکا نگ برای شکستن نتایج سوارکاری با سواری.

کانال محلی خود را پیدا کنید

در رادیو

پوشش ویژه انتخابات رادیو CBC از ساعت 7:30 بعد از ظهر به وقت تهران آغاز می شود. آلبرتا در ظهر جودی آلدوس میزبان و طاهریه فروزان از CBC ادمونتون با انتخاب دولت بعدی استان آلبرتایی ها نتایج فوری را ارائه خواهند داد.

جودی با تینا فایز، جرومی فارکاس، مونت سولبرگ و کوری هوگان برای تجزیه و تحلیل فوری، اسکات دیپل از CBC برای زمینه سوارکاری و همچنین صداهای مهمان از سراسر استان به جودی خواهند پیوست.

اینجا جایی است که باید گوش داد: