رئیس ملت اول پس از تخلیه آتش سوزی در دهکده آلبرتا هشدار داد که غارت مجازات خواهد شد

رئیس اولین ملت Mikisew Cree می‌گوید افرادی که در حال غارت خانه‌ها و مشاغل تخلیه‌شده در منطقه شمالی آلبرتا در فورت چیپ‌ویان دستگیر شوند، تبعید خواهند شد.

در یک به روز رسانی ویدئویی که عصر چهارشنبه منتشر شد، رئیس بیلی جو توکارو گفت که گزارش هایی مبنی بر غارت احتمالی در دهکده دریافت کرده است که به دلیل آتش سوزی غیرقابل کنترل در اطراف در حال تخلیه است.

توکارو هشدار داد هر کسی که در حال دزدی از افراد تخلیه شده دستگیر شود مجازات خواهد شد.

توکارو در ویدئویی که چهارشنبه در فیس بوک منتشر شد، گفت: “اگر کسی در رابطه با اموال ما غارت کند، تمام امتیازات مربوط به املاک Mikisew را از دست خواهید داد. من شوخی نمی کنم.”

“اگر دیده شوید که غارت می کنید، به RCMP اطلاع داده می شود و شما را بازداشت می کنند و از جامعه خارج می شوید. و همانطور که گفتم از ذخیره من محروم خواهید شد.”

به ساکنان دهکده دورافتاده شمال شرقی، در 300 کیلومتری شمال فورت مک موری، گفته شد که روز سه‌شنبه با نزدیک‌تر شدن آتش‌سوزی به محله محل را ترک کنند.

از روز چهارشنبه، آتش سوزی که تاکنون حدود 8600 هکتار را نابود کرده است، در حدود 10 کیلومتری فورت چیپویان در حال سوختن بود.

توکارو گفت که رهبری گروه گشت‌های خیابانی را افزایش می‌دهد و افزود که او شخصاً هر شب در منطقه تخلیه رانندگی می‌کند تا نشانه‌های فعالیت مجرمانه را تماشا کند.

توکارو می‌گوید: «این زمان مناسبی نیست. “اگر شما به عنوان یک فرد تخلیه شده عقب نشینی کردید، از شما انتظار داریم که به شیوه ای منظم رفتار کنید و هیچ گونه خطر احتمالی ایجاد نکنید.

ما در حال حاضر به همه منابع نیاز داریم تا روی آتش تمرکز کنیم.»

RCMP آلبرتا می گوید که آنها هیچ گزارشی مبنی بر جنایت اموال در منطقه تخلیه دریافت نکرده اند، اما به گشت زنی 24 ساعته در خیابان ها ادامه می دهند.

RCMP Cpl. تروی ساوینکوف گفت که هشت افسر اختصاصی در جامعه وجود دارد، دو برابر تعداد معمولی در فورت چیپ – و پلیس به توانایی خود برای محافظت از محله های تخلیه شده اطمینان دارد.

غارت یکی از نگرانی های جوامع سراسر آلبرتا در این فصل آتش سوزی جنگلی بوده است و RCMP وظیفه گشت زنی در مناطق تخلیه را برای جلوگیری از تجاوز و سرقت داشته است.

ساوینکوف گفت که جرایم اموال گسترده در طول شرایط اضطراری آتش سوزی موضوعی نبوده است، اما ایمن سازی مناطق تخلیه اولویت برای RCMP است.

او گفت: «جرایم اموال در واقع در این جوامع کاهش یافته است. این بدان معنا نیست که دزدی‌هایی صورت نگرفته است. در دستگیری و متهم کردن برخی از آن افراد بسیار موفق بوده‌ایم و موفق بوده‌ایم.»

ساوینکوف گفت که منابع پلیسی اضافی در فورت چیپویان باقی خواهند ماند تا زمانی که برای بازگشت ساکنان به اندازه کافی امن باشد.

تخلیه چالش برانگیز

این دهکده حدود 1000 نفر را در خود جای داده است و تا عصر چهارشنبه، حدود 800 نفر از آنها ترک کرده اند.

بدون هیچ جاده تابستانی به جامعه، افراد تخلیه شده با هواپیما به بیرون منتقل شدند یا با قایق به جنوب فورت مک کی رفتند، یک سفر تقریباً پنج ساعته در رودخانه آتاباسکا.

تنها کسانی که در تلاش‌های اطفای حریق شرکت دارند – و تعداد کمی از ساکنان که از دستور تخلیه سرپیچی کرده‌اند – در عقب مانده‌اند.

مردم به دلیل اینکه در خانه نیستند پریشان هستند.– رئیس ACFN آلن آدام

اعضای اولین ملت آتاباسکا چیپ‌ویان (ACFN) از جمله افرادی هستند که دستور خروج از فورت چیپ را صادر کرده‌اند. روز چهارشنبه، رئیس ACFN، آلن آدام، از ساکنان باقی‌مانده که مستقیماً در تلاش‌های اطفای حریق دخالت ندارند، خواست تا آنجا را ترک کنند.

پس از یک تخلیه آشفته، او گفت که نیروهای اولیه باید توجه خود را به آتش معطوف کنند.

“دغدغه اصلی ما حفاظت از جامعه و ارائه یک برنامه در رابطه با آنچه که برای مقابله با این آتش‌سوزی در جهت حرکت در مسیر جامعه انجام می‌دهیم، انجام خواهیم داد.” او گفت.

او گفت که شهر اکنون به طرز وحشتناکی ساکت است و جنگل های اطراف آن به طرز نگران کننده ای خشک است.

این یک زمان پرتنش است زیرا مردم مجبور به ترک خانه های خود – و ساکنانی که برای مبارزه با شعله های آتش پشت سر مانده اند – برای بدترین شرایط آماده می شوند.

آدام گفت: “من می ترسم. و اگر می ترسم، فکر می کنم که این احساس متقابل است. مردم به دلیل اینکه در خانه نیستند، پریشان هستند.”

او گفت که برای مبارزه با آتش و محافظت از جامعه خود در فورت چیپ خواهد ماند.

“این خانه ماست. این تنها چیزی است که ما داریم.”

تماشا | تخلیه چشمگیر در فورت چیپیویان به دلیل آتش سوزی های جنگلی:

تخلیه چشمگیر در فورت چیپویان در حالی که آتش سوزی های جنگلی آلبرتا خشمگین است

با نزدیک شدن شعله های آتش در دهکده شمالی دورافتاده فورت چیپویان، به حدود 1000 نفر دستور خروج داده شده است و برخی مجبور به فرار از آتش با قایق یا هواپیما شده اند.