دولت استانی از اتحادیه مدارس آلبرتا کمک مالی می کند

دولت آلبرتا بودجه عمومی یک سازمان استانی را که والدین را برای خدمت در شورای مدارس آماده می کند ، کاهش داده است.

وزارت آموزش و پرورش کمک مالی سالانه خود را به انجمن شورای مدارس آلبرتا (ASCA) 75 درصد کاهش داده است که شاهد بودجه عمومی آن از 17050 دلار در سال گذشته به 170 هزار دلار رسیده است.

برندی رای ، رئیس ASCA ، گفت: “این قطعاً یک تغییر دهنده بازی است.” “اما مهمتر از آن حتی ، بدون مشورت صورت گرفت.”

وی گفت که بودجه استانی حدود 85 درصد بودجه سازمان بوده است.

از سال 1995 ، کلیه مدارس دولتی و منشور آلبرتا از نظر قانونی ملزم به داشتن شورای والدین هستند. اعضای شورا در مورد برنامه ریزی ، بودجه ، مسائل آموزشی و موارد دیگر به مدیران مدارس مشاوره می دهند.

راي گفت ، والدين داوطلب خدمت در شوراها هستند و براي انجام مناسب اين نقش ها نياز به آموزش و توسعه حرفه اي دارند. اینگونه است که انجمن عمده بودجه استانی خود را خرج می کند.

آدریانا لا گرانژ ، وزیر آموزش و پرورش آلبرتا ، گفت که قطع بودجه یک تصمیم دشوار است. وی روز پنجشنبه گفت 480،000 دلار به کلاسهای درس تعلق می گیرد.

لگرنج گفت: “من از روابطی که با آنها دارم بسیار قدردانی می کنم.” “این بسیار مثبت بوده و همچنان مثبت خواهد بود.”

وی گفت که این کاهش بودجه ASCA را با کمک های مالی به سایر سازمان های آموزشی استان مطابقت می دهد.

اما رای گفت که ASCA با گروههایی مانند ناظران مدرسه کالج آلبرتا یا انجمن های هیئت مدیره مدارس قابل مقایسه نیست.

اعضای این انجمن ها اغلب کارمندانی هستند که از انجمن ها یا کارفرمایان پیشرفت حرفه ای می گیرند.

وی گفت اعضای شورای والدین داوطلب بدون ASCA از این فرصت ها برخوردار نخواهند شد.

مخالفت می گوید دولت صدای والدین را خاموش می کند

در حالی که آلبرتا با کسری 24 میلیارد دلار دست به گریبان است ، دولت به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه ها بوده است.

منتقد آموزش مخالف NDP ، سارا هافمن می گوید که فکر می کند این اقدام دولت هم صرفه جویی در هزینه و هم سیاسی است. هافمن گفت ، والدین نگرانی های خود را در مورد تغییر در فرمول بودجه آموزش و پرورش ، کاهش حمایت از مدرسه برای کودکان خردسال با معلولیت شدید و کمبود خدمات بهداشت روان در مدارس ابراز داشته اند.

وی روز پنجشنبه گفت: “من فکر می کنم بسیار انتقام جویانه و بیرحمانه به نظر می رسد که دولت به دنبال پدر و مادر برود.”

“آنها وانمود می کنند که به انتخاب والدین و والدین اهمیت می دهند ، اما وقتی صحبت از والدین می شود که برای دفاع از فرزندان خود به طور مشترک کار می کنند ، دولت تلاش می کند این مسئله را خفه کند.”

دولت UCP محدودیت هزینه هایی را که مجاز به اخذ مدارس از مدارس بودند لغو کرد. هافمن گفت ، اکنون از والدین خواسته شده است که لایحه را برای وکالت خود تأیید کنند.

وی گفت: “من فقط فکر می کنم که این امر به طرز باورنکردنی از واقعیت خارج است که خانواده های آلبرتا امروز با آن روبرو هستند.”

لاگرانژ انکار کرد که بودجه یک اقدام سیاسی بود. وی اظهار داشت که از شنیدن برنامه های انجمن برای ادامه نقشهای خود در وکالت خوشحال است.

رای گفت که ASCA هنوز در حال تعیین تأثیر این کاهش بر خدمات ارائه شده توسط سازمان است. این انجمن در سراسر آلبرتا حدود 1300 عضو شورای مدرسه دارد.