دود برای آتش نشانان آلبرتا در نبرد آتش سوزی تسکین می دهد

در حالی که دود ناشی از آتش‌سوزی‌های جنگلی در آلبرتا بیانیه خاصی را برای کیفیت هوا ایجاد کرده است، مقامات استانی می‌گویند این دود به آتش‌نشانان نیز در کنترل آتش‌سوزی‌های جنگلی کمک کرده است.

کریستی تاکر، مدیر واحد اطلاعات آتش‌سوزی آلبرتا، بعد از ظهر یکشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: «مطمئناً در مورد دود، داستان متفاوتی برای آتش‌نشان‌ها وجود دارد.

“ما آن نوع فعالیت آتش سوزی که در شرایط پیش بینی شده در این آخر هفته انتظار می رفت را ندیده ایم.”

بین صبح جمعه تا صبح یکشنبه، این آژانس شروع پنج آتش سوزی را ثبت کرد.

از بعد از ظهر یکشنبه، 91 آتش سوزی جنگلی در آلبرتا شعله ور است. از 84 آتش سوزی جنگلی در حال سوختن در مناطق حفاظت شده جنگلی، 23 آتش سوزی خارج از کنترل در نظر گرفته شده است.

تاکر گفت: «پوشش دود منجر به کاهش فعالیت آتش‌سوزی شده است.

اما یک نقطه ضعف این است که دید پنهان شده است.

او گفت: «ما نتوانسته‌ایم ارزیابی دقیقی از اندازه تعدادی از آتش‌سوزی‌ها را برای چند روز از زمانی که پوشش دود غلیظ شده است به دست آوریم.» وی افزود که کارشناسان همیشه دود را زیر نظر دارند.

محیط زیست و تغییرات اقلیمی کانادا بارش باران و دمای پایین تر را برای نیمه اول هفته آینده پیش بینی کرده است.

شکستگی در خط الراس بالایی روز یکشنبه در استان در حال حرکت است و هوای خنک تر و باران بیشتری را به همراه دارد که در روزهای دوشنبه و سه شنبه در مرکز آلبرتا متمرکز خواهد بود.

در سال جاری بیش از 500 آتش سوزی در استان شعله ور شده و بیش از 940000 هکتار را تخریب کرده است.

ناوبری منطقه تخلیه

دستور تخلیه به دلیل آتش سوزی جنگلی برای حدود 17 جامعه در مرکز و شمال آلبرتا همچنان به قوت خود باقی است. نزدیک به 10700 نفر در انتظار بازگشت همه جانبه به خانه هستند.

با ادامه تخلیه، یکی از مقامات آژانس مدیریت اضطراری آلبرتا به مردم هشدار داد که به اطلاعات خارج از راهنمایی های استانی و شهری اعتماد نکنند.

بره هاچینسون، مدیر اجرایی، گفت: «ما اخیراً متوجه شدیم که افراد تخلیه شده از نقشه های آنلاین مانند Google یا Apple Maps برای حرکت به خارج از یک منطقه تخلیه شده استفاده می کنند.

متأسفانه برخی از این نقشه ها به روز نیستند و می توانند ساکنان را به مناطق خطرناک هدایت کنند.

او به مردم آلبرت توصیه می‌کند که برای به‌روزرسانی‌ها با مقامات محلی یا 511 آلبرتا، که به‌روزرسانی‌هایی در مورد بسته شدن جاده‌ها و شرایط رانندگی ارائه می‌کند، بررسی کنند.

عکس وسیعی از آتش سوزی.
آتش سوزی در نزدیکی منطقه شهرداری گرین ویو دیده می شود و بخشی از مجموعه عقاب را به همراه آتش سوزی جنگلی دیگری در شمال شرقی شهر فاکس کریک تشکیل می دهد. (آتش سوزی آلبرتا/دولت آلبرتا)

پیشرفت هایی در مقابله با مجموعه عقاب حاصل شد – دو آتش سوزی در مجاورت فاکس کریک و جامعه Little Smoky در ناحیه شهرداری گرین ویو.

دریک فورسایت، افسر اطلاعات آتش‌سوزی آلبرتا، یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت: «مجموعه عقاب در بیشتر آن آتش‌سوزی حدود یک میلی‌متر باران بارید – که زیاد نیست – اما ما آنچه را که می‌توانیم در این مرحله به دست خواهیم آورد، خواهیم برد.

فورسایت گفت که این به خدمه اجازه می دهد تا در محیط آتش کار کنند.

او گفت: «ما واقعاً از اکثر آلبرتایی‌هایی که مراقبت بیشتری انجام دادند – کسانی که این آخر هفته به جنگل رفتند، سپاسگزاریم».

ما شروع‌های جدید زیادی نداشتیم، معمولاً این آخر هفته طولانی هر سال برای ما زمان شلوغی است زیرا افراد زیادی در این منظره حضور دارند.»

Fox Creek RCMP یکشنبه اعلام کرد که هر دو خط شمال و جنوب در بزرگراه 43 از فاکس کریک به Little Smoky با کاهش سرعت به 80 کیلومتر در ساعت بازگشایی شده اند.

این گروه همچنین اعلام کرد که علیه مردی که روز جمعه پس از تلاش برای دور زدن یک ایست بازرسی آتش سوزی سرگردان شده بود، به دنبال اتهام خواهند بود.

تلاش های پیچیده گریزلی

تلاش آتش‌نشانان برای متوقف کردن مجموعه‌ای از آتش‌سوزی‌های جنگلی غیرقابل کنترل در شمال مرکزی آلبرتا که به آن مجموعه گریزلی گفته می‌شود، ادامه می‌دهند.

تاکر گفت که شامل سه آتش‌سوزی جنگلی است که شهرستان بیگ لیکس را تحت تأثیر قرار می‌دهد، از جمله سوان ریور فرست نیشن، سکونتگاه پریری متیس شرقی، ملت دریفت‌پایل کری، ساکر کریک اولین ملت و همچنین شهر سوان هیلز.

در حال حاضر ممنوعیت آتش سوزی و محدودیت تردد در خارج از بزرگراه در سراسر منطقه حفاظت شده جنگل های استان برقرار است.

ده ها پارک و مناطق تفریحی بسته شده اند و چندین سایت دیگر به دقت تحت نظارت هستند. لیست تعطیلی ها همچنان به صورت آنلاین به روز می شود.

نظارت بر رعد و برق

تاکر روز شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: «در حالی که رگبارها مطمئناً مورد استقبال آتش‌نشانان قرار می‌گیرند، ما رعد و برق‌ها را با دقت رصد می‌کنیم.»

Alberta Wildfire گفته است که مراکز آتش سنسور صاعقه در سراسر منطقه حفاظت از آتش می توانند محل برخورد صاعقه را تشخیص دهند.

در پاسخ، آژانس می‌تواند گشت‌هایی را برای بررسی اینکه آیا رعد و برق ممکن است آتش‌سوزی در جنگل ایجاد کرده است بفرستد.

آتش‌سوزی آلبرتا روز شنبه شاهد صاعقه‌هایی در ادسون و گراند پریری بود.

تاثیر دود

دود غلیظی از آتش سوزی جنگلی در بخش بزرگی از آلبرتا نشسته است و به مردم توصیه می کند به دلیل خطرات دود برای سلامتی از بیرون رفتن خودداری کنند.

بعدازظهر یکشنبه، شاخص سلامت کیفیت هوای محیط زیست کانادا (AQHI) کیفیت هوای ادمونتون را در 10+ یا در معرض خطر بسیار بالا قرار داد.

این شرایط باعث شده است که متخصصین تنفس مانند دکتر شاون آرون برای مردم غرب کانادا نگران باشند.

او در مصاحبه ای گفت: دود آتش سوزی حاوی ذرات معلق است و این ذرات ریز گرد و غبار مانند هستند.

هنگامی که این جزئیات عمیق استنشاق شوند، می توانند باعث التهاب و آسیب ریه شوند.

او گفت: “ماسک N95 احتمالاً تنها ابزاری است که ما در جعبه ابزار خود داریم که می تواند به مردم کمک کند … زیرا این کار 95 درصد ذرات قابل تنفس را مسدود می کند.”

یک مرد، یک زن و یک دختر جوان در مقابل یک چادر ژست گرفته اند
دود برای تخلیه‌شدگانی مانند پائولا و دیوید برد که مجبور بودند به همراه نوه‌شان کاسویلا برد و 11 عضو دیگر خانواده به یک مرکز تخلیه در Flatbush بیایند، یک چالش بوده است. (Madeleine Cummings/CBC)

دود برای تخلیه‌شدگانی مانند پائولا و دیوید برد، که همراه با نوه‌شان کاسویلا برد و 11 عضو خانواده‌شان در نزدیکی یک مرکز تخلیه در Flatbush کمپ گذاشته‌اند، چالشی بزرگ بوده است.

بیش از 200 مهاجر در این مرکز ثبت نام کرده اند.

این خانواده پس از صدور دستور تخلیه فوری در روز پنجشنبه برای منطقه شهرداری لسر اسلیو ریور، که شامل ساکنان بزرگراه اولد اسمیت است، مجبور شدند خانه خود را ترک کنند.

دیوید برد مبتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه است و با افزایش هزینه های هتل، وضعیت بدتر شده است. او گفت که در طول شب خس خس می کند، اما یکشنبه کمی تسکین یافت.

من خانواده ام را ترک نمی کنم تا بروم جایی که معلوم است بمانم… ترجیح می دهم با خانواده ام باشم.”

مرکز تخلیه سطح بالا

کریستال مک‌آتیر، شهردار High Level، یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت که شهر 4000 نفری او به واحه‌ای برای تخلیه‌شدگان تبدیل شده است.

از زمانی که آتش‌سوزی‌های جنگلی بیش از دو هفته پیش مجبور به تخلیه جامعه شد، سطح بالا با پذیرش حدود 4000 نفری که از آتش‌سوزی‌های جنگلی فرار می‌کنند، جمعیت موقت خود را دو برابر کرد.

ما هنوز احتمالاً 2000 نفر داریم [evacuees] در شهر، “مک آتیر گفت. این شهر دارای هزار اتاق با سرریز در عرصه محلی، پیست کرلینگ، مرکز دوستی و کمپینگ است.

این امر مالیات هنگفتی را بر تیم شهر ما تحمیل می‌کند، زیرا ما یک تیم کوچک هستیم و آنها شبانه روز کار می‌کنند و همچنین بار اضافی بر روی پناهگاه حیوانات یا رستوران‌های ما وارد می‌کند.»

سطح بالایی هم در استان و هم با دولت فدرال برای ایجاد یک مرکز تخلیه لابی کرده است. McAteer گفت که آنها از دریافت کمک مالی فدرال به دلیل رعایت نکردن الزامات مطابق با سیاست صفر خالص دولت محروم شدند.

تماشا | CBC آنچه را که آتش‌سوزی‌های جنگلی ممکن است برای انتخابات استانی آلبرتا معنی داشته باشد، بررسی می‌کند

چگونه آتش سوزی آلبرتا بر انتخابات تأثیر می گذارد؟ | در مورد آن

با آتش‌سوزی‌های جنگلی در شمال و مرکز آلبرتا، و ده‌ها هزار نفر مجبور به تخلیه شدند، می‌توان به راحتی فراموش کرد که این استان در میانه مبارزات انتخاباتی قرار دارد. در حالی که کمتر از دو هفته تا روز انتخابات باقی مانده است، جیسون مارکوسوف از CBC Calgary کمک می کند تا توضیح دهد که آتش سوزی ها چگونه بر رقابت برای نخست وزیر شدن تأثیر می گذارد.

شهردار همچنین آخرین مقام دولتی محلی است که خواستار تعویق انتخابات استانی در 29 مه شده است.

مک اتیر گفت: «احساس اینجاست که مربوط به انتخابات نیست… میدان نبرد کلگری و جنوب آلبرتا است.

“احساس شخصی من این است که باید به تعویق می افتاد… به نظر می رسد کل استان به جز جنوب آلبرتا در آتش است.”