دقیق یا نه؛ فیلم ویپول شاه بخار دارد!

داستان کرالا از ویپول شاه: دقیق یا نه، فیلم بخار دارد

‘32000’ یا ‘3’، آمار ناقص داستان کرالا

بر اساس گزارش وزارت خارجه آمریکا با عنوان «گزارش‌های کشور در مورد تروریسم 2020: هند»، «تا نوامبر 2020، 66 جنگجوی هندی الاصل شناخته شده وابسته به داعش وجود داشته است». رهبر کنگره، Shashi Tharoor به سازندگان می‌گوید: «ممکن است داستان کرالا شما باشد. این داستان کرالای ما نیست. داستان کرالا به موضوعی برای بحث در مورد اغراق‌آمیز اعداد در تریلر فیلم تبدیل شده است. ‘32000’ یا ‘3’؛ آمار ‘ چقدر ناقص استداستان کرالا.

این فیلم به سرپرستی Sudipto Sen و تهیه‌کنندگی ویپول امروتلال شاه در تاریخ 5 مه 2023 در سینماها اکران می‌شود. آدا شارما، یوگیتا بیهانی، سیدی ایدنانی و سونیا بالانی بازیگران اصلی فیلم داستان کرالا هستند.

تریلر فیلم سودیپتا سنداستان کرالا‘ مورد انتقاد قرار گرفت زیرا ادعا کرد که 32000 دختر از ایالت مفقود شده و بعداً به گروه تروریستی داعش پیوستند. رهبر مخالفان در مجلس قانونگذاری کرالا، وی.

چرا رهبر کنگره، شاشی ثارور، داستان کرالا را به شدت مورد انتقاد قرار داد: “داستان کرالای ما نیست”| توضیح داد

رمزگشایی از روایت، واکنش های متقابل، جنجال در مورد انتشار “داستان کرالا” ویپول شاه

«فیلم، داستان کرالا که به دروغ ادعا می کند که 32000 زن در کرالا مسلمان شده و به عضویت دولت اسلامی درآمده اند، نباید مجوز غربالگری دریافت کنند. تریلر به وضوح آنچه را که فیلم قصد گفتن دارد نشان می دهد.

وی همچنین مدعی شد که این فیلم بخشی از تلاش برای اجرای دستور کار سنگ پریور و ایجاد شکاف اجتماعی با ایجاد سایه تردید بر گروه های اقلیت است. داستان کرالا پیناری ویجایان می گوید که تلاشی برای گسترش تبلیغات نفرت است. پیناری ویجایان، وزیر ارشد کرالا، روز یکشنبه گفت که فیلم آینده داستان کرالا محصول “کارخانه دروغ” سنگ پریور بود. وی گفت: با افرادی که خود را در فعالیت های ضد اجتماعی دست دارند، برخورد قانونی خواهد شد.

در واقع زمانی که خود تریلر در اینترنت منتشر شد، انتقادات شدیدی را در اینترنت به همراه داشت. وی. این یک مورد واضح از اطلاعات غلط است. چنین چیزی در کرالا اتفاق نمی افتد. این برای خدشه دار کردن وجهه کرالا در مقابل ایالت های دیگر است. این یک دستور کار سنگ پریور است. آنها به طور مداوم در تلاش هستند تا نفرت را در بین مردم گسترش دهند. این فیلم بر چه اساسی ساخته شده است و بر اساس چه اطلاعاتی؟»

وی افزود: «هیچ سابقه ای در پلیس ایالتی وجود ندارد. اگر چیزی با اطلاعات مرکزی وجود دارد، باید آن را به اطلاع عموم برسانند. اینها سوابق است، اینها لیست زنان است، اینها آدرس زنانی است که به داعش پیوسته اند، آنها از کرالا استخدام شده اند. اکنون ما با همه کمونالیست ها، اعم از اقلیت و اکثریت مخالفیم. لباس های شدید از هر دو طرف وجود دارد، آنها به یکدیگر کمک می کنند. ما ممکن است فکر کنیم آنها در حال دعوا هستند اما آنها به یکدیگر کمک می کنند. وقتی یکی از لباس‌ها اطلاعات غلط یا نفرت پراکنی می‌کند که به طرف مقابل کمک می‌کند.» در میان همه این‌ها، کارگردان فیلم Sudipto Sen با تبلیغ سخت‌گیرانه‌ای که دارد، نظر مخاطبان را بالا برده است. داستان کرالا.

تریلر داستان کرالا چه چیزی را نشان می دهد؟

در 3 نوامبر 2022، تیزر فیلم جدید داستان کرالا‘ منتشر شد. این فیلم به تهیه کنندگی ویپول امروتلال شاه و کارگردانی سودیپتو سن، داستان های دلخراش و دلخراش 32000 زن اهل کرالا را به تصویر می کشد که برای پیوستن به صفوف تروریستی داعش (کشورهای اسلامی عراق و سوریه) رادیکال شده بودند. نکته قابل توجه این است که بسیاری از این زنان مسلمان اهل کرالا که به داعش پیوستند با انگیزه فرستادن آنها به سازمان تروریستی داعش تغییر مذهب داده اند.

تریلر یک زن مسلمان را در مقابل مرز بین المللی نشان می دهد که داستان خود را روایت می کند. شخصیتی که آدا شارما بازیگر آن بازی می‌کند، می‌گوید که قبلاً شالینی آننیکریشنان بود و می‌خواست پرستار شود. او همچنین می افزاید که چگونه به زور به اسلام گرویده و به فاطمه با تغییر نام داده است و مجبور شده است به داعش بپیوندد تا تروریست شود و سپس در زندان افغانستان حبس شود.

نظر دیوان عالی کشور

دادگاه عالی روز سه‌شنبه از درخواست برای توقف اکران فیلم «داستان کرالا» به این دلیل که «بدترین نوع سخنان نفرت‌انگیز» و «تبلیغات سمعی و بصری» است، خودداری کرد.

کاپیل سیبال و نظام پاشا وکیل دادگستری به یکی از قضات ک.م جوزف و بی وی ناگاراتنا گفتند که تریلر این فیلم که قرار است روز جمعه منتشر شود، 16 میلیون بازدید داشته است. پاشا گفت: «این فیلم بدترین نوع سخنان نفرت انگیز است. این یک تبلیغ کاملا سمعی و بصری است.»

نیمکت‌نشین گفت: «سخنان‌های نفرت‌انگیز مختلفی وجود دارد. این فیلم دارای گواهینامه است و توسط هیئت مدیره تایید شده است. اینطور نیست که یک نفر روی سکو بیاید و شروع به سخنرانی بی رویه کند. اگر می‌خواهید اکران فیلم را به چالش بکشید، باید گواهینامه و از طریق انجمن مناسب به چالش بکشید.»

سیبال سپس گفت که هر کاری لازم باشد انجام خواهد داد. قاضی ناگاراتنا گفت که خواهان باید ابتدا به دادگاه عالی مراجعه کند. پاشا گفت زمانی باقی نمانده است زیرا این فیلم قرار است روز جمعه اکران شود. «این یک زمین نیست. در غیر این صورت همه به دادگاه عالی می آیند.» پاشا گفت که به همین دلیل درخواست مداخله در موضوع سخنان نفرت پراکنی کرده است. قاضی جوزف گفت اگرچه او ممکن است به دادخواست مشاوره ندهد، اما برای جستجوی راه حل مناسب باید یک دادخواست کتبی قابل توجه ارائه شود.

32000 یا 3 مهم نیست، آنچه مهم است این است که در حالی که بیشتر افراد از موضوع دوری می‌کنند، تهیه‌کننده ویپول امروتلال شاه مصمم بود این داستان هولناک را با پشتوانه 4 سال تحقیق گسترده و کامل به صفحه نمایش بزرگ ارائه دهد. مدیر Sudipto Sen به ایالت و حتی کشورهای عربی سفر کرد، با مردم محلی و خانواده قربانیان ملاقات کرد و از یافته‌ها شوکه شد.

ویپول شاه، تهیه کننده در بیانیه قبلی خود به اشتراک گذاشت: “من در اولین جلسه روایت گریه کردم.”

(با ورودی های نمایندگی ها)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود، اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام