دفتر شورای قبیله ای گویچین در ادمونتون افتتاح شد

شورای قبیله ای گویچین افتتاحیه اولین دفتر خود را در آخر هفته گذشته در ادمونتون جشن گرفتند. این فضا به ذینفعان ادعای زمین Gwich’in خدمت خواهد کرد.

جشن افتتاحیه بزرگ شنبه گذشته در خیابان 112th NW، ادمونتون، شماره 201 14220، با حضور بیش از 100 نفر برای کمک به باز کردن فضای جدید برگزار شد. نوازندگان شمال برای اجرا حاضر بودند و جمعیت را در تمام بعدازظهر می رقصیدند.

رئیس بزرگ کن کیکاویچیک گفت که این مرکز مرکزی برای ذینفعان ساکن در آلبرتا خواهد بود. به گفته کیکاویچیک، 3500 نفر تحت ادعای زمین ثبت نام کرده اند که بیش از 60 درصد آنها در خارج از جوامع منطقه سکونتگاهی گویچین در اینوویک، آکلاویک، فورت مک فرسون و تسیگه چیچ زندگی می کنند.

“مردم زیادی در منطقه ادمونتون زندگی می کنند، برخی از آنها هرگز به منطقه سکونتگاه گویچین یا چهار جامعه ما نرفته اند. در برخی موارد آنها آرزوی ارتباط با ملت ما، مردم ما و کیکاویچیک گفت: این یک محل تجمع برای مردم ما است.

غذاهای روستایی مانند کاریبو، ماهی و خرگوش به دلیل هزینه حمل و نقل و در دسترس بودن، ممکن است در شهر کمیاب باشند. کیکاویچیک امیدوار است که این دفتر برخی از این نگرانی ها را کاهش دهد.

بسیاری از مردم در طول کووید-19 بدون غذای سنتی ما رفتند، و با بیرون آمدن از همه‌گیری، یک چیزی که متوجه شدیم این بود که چیزهایی مانند گوشت و ماهی به مردم ما بسیار مهم بود.» او گفت.

فضای اداری همچنین به ذینفعان امکان دسترسی به منابع برنامه‌نویسی شورای قبیله‌ای Gwich’in، دسترسی به رایانه برای جستجوی شغل و احساس فرهنگ محلی از منطقه سکونتگاه Gwich’in را می‌دهد.