دستور Ecojustice برای متوقف کردن تحقیقات آلبرتا در دادگاه رد شد

دستورالعملی که موجب توقف تحقیقات دولت استانی در مورد ادعاهای مبارزاتی علیه صنعت انرژی آلبرتا با بودجه خارجی می شد ، روز پنجشنبه در دادگاه ملکه ملکه رد شد.

کارن ام. هورنر دادگستری گفت که وی با استان و کمیسار موافقت کرده است که هیچ مدرکی وجود ندارد که انتشار اطلاعات از تحقیق بر اعتبار Ecojustice تأثیر بگذارد ، یک خیریه قانون محیط زیست که درخواست صدور دستور را صادر کرده است.

Ecojustice این دستور را صادر کرده است زیرا آنها گفته اند که استیو آلان ، کمیسار تحقیق ، فرایند مشخصی را تعیین نکرده است که در آن سازمان ها بتوانند به تحقیق پاسخ دهند ، چیزی که سازمان معتقد است می تواند منجر به “صدمات جبران ناپذیر برای شهرت” شود.

با این حال ، در ماه سپتامبر پرس و جو ارسال شد قوانینی برای جمع آوری اطلاعات از احزاب مختلف.

دولت حزب محافظه کار متحد تحقیق را در ژوئیه سال 2019 آغاز کرد. سپس وزیر دادگستری داگ شویتزر ، آلان ، حسابدار ورشکستگی کالگری را به عنوان کمیسر تحقیق منصوب کرد.

در نوامبر 2019 ، Ecojustice یک چالش حقوقی علیه تحقیق جنجالی مطرح کرد و ادعا کرد که این امر برای “اهداف سیاسی حزبی” خارج از قانون قانون تحقیقات عمومی ایجاد شده و از همان ابتدا آلوده به سوگیری بوده است.

جلسه دادگاه برای این چالش به دلیل همه گیری COVID-19 به تعویق افتاد.

دوون پیج ، مدیر اجرایی Ecojustice ، اظهار داشت که از اطلاع از پاسخ قضایی به دستور موقت ناامید شده است ، با این حال ، به دلیل درخواست ، دادگاه اکنون از دو طرف خواسته است که جلسه دادرسی دوم را در نظر بگیرند.

وی گفت: “اگر ما برای انتشار گزارش به جلسه اصلی رسیدگی بپردازیم ، دقیقاً در مکانی هستیم که می خواهیم باشیم ، بنابراین در پایان روز ممکن است معنی چندانی نداشته باشد.”

وی گفت که آنها تاریخ دادگاه را یا در دسامبر یا فوریه در نظر دارند.

این استان در موارد مختلف دامنه و مقیاس تحقیق را اصلاح کرده و برای ارائه آن تمدید کرده است. در ابتدا قرار بود تحقیق در ژوئیه سال 2020 ارسال شود ، اما اکنون تحقیقات در 31 ژانویه انجام می شود و استان به طور قانونی موظف است 90 روز پس از ارسال آن را آزاد کند.

پیج گفت که این فرصت برای استان وجود دارد که گزارش را زودهنگام منتشر کند و اگر این اتفاق بیفتد “با آنچه از ابتدا قصد داشته است سازگار باشد ، در واقع یک روند عادلانه انجام ندهد ، کاری انجام دهد که از قبل تصور شود و نتیجه گیری شود شکار جادوگر ، دوباره به این منظور که بخواهد به دنبال افرادی برود که از نفت و گاز آلبرتا انتقاد می کنند. “

CBC برای اظهار نظر به استان رسید اما هیچ جوابی نداد.