در مراسم تشییع جنازه مادر و فرزند کشته شده در ادمونتون در چاقو به یادگار ماندند

ده ها نفر روز چهارشنبه در یک کلیسا جمع شدند تا با مادر و فرزندش که اوایل این ماه با ضربات چاقو بیرون مدرسه ای در ادمونتون کشته شدند، خداحافظی کنند.

کارولان روبیلارد، 35 ساله، و سارا میلر 11 ساله، که اخیراً شروع به استفاده از نام کوچک جیدن کرده بودند، در حمله ای تصادفی در خارج از مدرسه کرافورد پلینز در 5 می کشته شدند.

کسانی که در مراسم تشییع جنازه در کلیسای قلب مقدس مردمان اول، در شمال شرقی مرکز شهر ادمونتون شرکت کردند، تی شرت هایی با عکس مادر و کودک پوشیدند. حاضران قبل از مراسم همدیگر را در آغوش گرفتند.

خواهر روبیلارد، آماندا روبیلارد، گفت که بنفش رنگ مورد علاقه خواهر و برادرش بود. او گفت که یکی از اعضای جامعه برای تجلیل از رابیلارد و میلر، سنجاق هایی با یک روبان بنفش برای مراسم خاکسپاری اهدا کرد.

با آمیزه‌ای از سنت‌های بومی و آداب کاتولیک، تابوت‌های روبیلارد و میلر به داخل کلیسا حمل می‌شد، زیرا سالن با طبل‌های کری و آواز خواندن، با بوی مریم گلی در فضا طنین‌انداز می‌شد.

دو نفر لبخند می زنند
اعضای خانواده قربانیان حمله بعد از ظهر جمعه در خارج از یک مدرسه ابتدایی را کارولان روبیلارد و سارا میلر شناسایی کردند که شروع به استفاده از نام کوچک جیدن کرده بودند. (خانواده رابیلارد)

آماندا روبیلارد گفت: «این احساس واقعی نیست. “[Carolann] به بچه هایش اهمیت می داد او مادر بزرگی بود.”

خواهر در مداحی خود گفت که روبیلارد در حال تحصیل بود تا دستیار معلم شود.

او گفت: «کارولان به خاطر رقصیدن مداوم، خنده های مرگبار خاله، گودی های بزرگ و نگاه زیبایش به زندگی به یاد خواهد ماند.

او اضافه کرد که میلر قلب بزرگی داشت و همه را دوست داشت. او گفت: “او می خواست یک بسکتبالیست حرفه ای شود.”

“(او نیاز داشت) تا دیگران احساس کنند پذیرفته شده اند. او مطمئن شد که به دنبال سرایدار جدید در مدرسه می شود تا به او بگوید “از کاری که انجام می دهی متشکرم.”

خواهر گفت که این حمله قابل پیشگیری بود.

او گفت: “آنها را از ما گرفتند و خانواده ما را از هم پاشید.”

ASIRT در حال تحقیق درباره مظنون به ضرب گلوله پلیس است

پلیس گفته است که یک مرد 33 ساله تنها مسئول این قتل بوده است.

پلیس گفته است که او به اتهام حمله به مردی با اسکوتر با اتهامات ضرب و شتم روبرو بوده است، اما اتهامات دو روز قبل از چاقو باقی مانده است.

مدت کوتاهی پس از حمله در خارج از مدرسه، افسران مرد را در جریان درگیری با او تیراندازی کردند. او پنج روز بعد در بیمارستان درگذشت. از آنجایی که او در بیمارستان ناتوان شده بود و بعداً درگذشت، پلیس گفت که نام قاتل یا اتهامی علیه او مطرح نخواهد شد.

تیم واکنش به حوادث جدی آلبرتا (ASIRT)، ناظر پلیس استان، در حال بررسی این تیراندازی است.

CBC News دریافته است که Muorater Arkangelo Mashar مظنون بوده است.

ترکیبی از سوابق دادگاه و آزادی مشروط بررسی شده توسط سی‌بی‌سی نیوز نشان می‌دهد که مشار سابقه طولانی اتهامات و محکومیت‌ها برای حملات خشونت‌آمیز داشته است که قدمت آن به ۱۴ سال پیش می‌رسد، با قربانیان در آلبرتا و منیتوبا. او بارها به زندان و زندان رفته و از آن خارج شده بود و به اتهام تعرض به افراد جامعه و هم زندانیانش محکوم شده بود.

برادر روبیلارد امنیت مدرسه ای را که اعضای خانواده اش در آن کشته شدند زیر سوال برد.

جورج روبیلارد گفت: “ما نمی دانیم او چقدر در آن پارک نشسته بود. مدارس باید از نظر امنیتی تغییر کنند.”

بازرسان گفته اند که دختر هشت ساله کارولان روبیلارد با میلر از مدرسه به خانه رفته بود، اما آنها نتوانستند داخل شوند. آنها برای ملاقات با مادرشان به مدرسه برگشتند و در آنجا مورد حمله قرار گرفتند. این کودک هشت ساله فرار کرد اما شاهد ضربات چاقو بود.

روبیلارد مادر سه فرزند مجرد بود. بچه های بازمانده اکنون توسط خواهر و مادرش بزرگ می شوند.

در جریان مراسم خاکسپاری چهارشنبه، کتی هولمز، بهترین دوست روبیلارد، او را به عنوان زندگی مهمانی توصیف کرد.

هولمز درباره دوست هشت ساله‌اش گفت: «روزی که متوجه مرگ او شدم، تولد من بود. “قرار بود او آنجا باشد.”