در سرکوب فرار از کرایه در ادمونتون، بلیط ها بیش از 800 درصد افزایش یافت

افسران صلح ترانزیت ادمونتون نسبت به چهار سال گذشته به افرادی که در نیمه اول سال پولی پرداخت نکرده‌اند، بلیت‌ها و هشدارهای بسیار بیشتری صادر کرده‌اند – استراتژی با هدف ایمن‌تر کردن سیستم اما منتقدان می‌گویند افراد بی‌خانمان و آسیب‌پذیر را هدف قرار می‌دهد.

افسران صلح ترانزیت بین ژانویه تا مارس امسال 157 بلیت برای فرار از کرایه صادر کردند در مقایسه با 17 بلیط در سه ماه مشابه سال 2019 – افزایش 824 درصدی.

تعداد اخطارها در سه ماه اول سال 2023 از 92 مورد در مدت مشابه سال 2019 به 2798 مورد افزایش یافت.

استیو برادشاو، رئیس اتحادیه حمل و نقل محلی 569، گفت: افزایش قیمت بلیط های 150 دلاری – بیشتر در LRT – تلاشی عمدی برای بهبود ایمنی در حمل و نقل به دنبال افزایش بی نظمی در طول همه گیری COVID-19 بود.

برادشاو گفت که اتحادیه و شهر از پاییز گذشته راه‌هایی را برای کاهش بی نظمی در سیستم مورد بحث قرار داده‌اند.

«شهرستان نزد ما آمد و گفت: «می‌دانید که از آن TPOها می‌پرسیم [transit peace officers] برادشاو به سی‌بی‌سی نیوز گفت تا صدور بلیت‌های فرار از کرایه را افزایش دهند.

دیوید جونز، مدیر شعبه استانداردهای جامعه و محله ها، گفت که افسران صلح تلاش می کنند تا سواران را در مورد نیاز به پرداخت کرایه قبل از دادن بلیط آموزش دهند. او گفت که بلیت ها «به عنوان آخرین راه حل» صادر می شود.

جونز خاطرنشان کرد که “هیچ پیوند ثابتی” بین افرادی که پول نمی دهند و بی نظمی در اتوبوس و قطار وجود ندارد. او گفت که بلیط ها برای “تأثیر بر رفتار آینده” هستند.

در ماه می گذشته، شهر قول داده بود که 22 افسر پلیس ترانزیت دیگر را استخدام کند. شهر گفت که از هفته گذشته، روند استخدام در جریان بود.

افرادی در ادمونتون که ممکن است آدرس ثابتی نداشته باشند درگیر سرکوب بلیط هستند. شهر گفت که این شامل افراد بی خانمان، مبل‌سواری‌ها، افرادی که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند آدرس خود را ارائه کنند، یا افرادی که هیچ اطلاعات شخصی برای اثبات آدرسی ندارند، می‌شود.

این گروه نزدیک به 60 درصد از بلیت های فرار از کرایه و 65 درصد اخطارهای داده شده در دی، بهمن و اسفند امسال را دریافت کرده اند.

چاز فرن بی خانمان است و به سی بی سی نیوز گفت که آخرین بلیط کرایه پرداخت نشده خود را چند ماه پیش در سکوی LRT در میدان چرچیل دریافت کرده است.

گفتند: امروز پول دادی؟ و من گفتم “نه”، فرن گفت.

فرن گفت که توانایی پرداخت بلیط را ندارد و انتظار دارد “یک دو روز در زندان” بماند.

مردی که کلاه بیسبال به سر دارد در خیابانی از شهر ایستاده و یک قطار LRT در پس زمینه آن قرار دارد.
چاز فرن که بی خانمان است، گفت که اوایل امسال به دلیل نداشتن مدرک پرداخت در پلت فرم LRT چرچیل جریمه شد. (اسکات نوفلد/سی بی سی)

این ایده که افراد بی خانمان به دلیل فرار از کرایه جریمه می شوند، نگرانی بزرگی برای اشلی سالوادور، مشاور بخش متیس است.

سالوادور گفت: «این کاملاً نگران‌کننده است، من فکر می‌کنم این یک گفتگوی گسترده‌تر در مورد اینکه در مورد فرار از کرایه چه نتیجه‌ای در نظر گرفته شده است، است. “چه کسی بلیت می گیرد و آیا این در واقع به نتایجی می رسد که می خواهیم ببینیم؟”

سالوادور قصد دارد در اواسط ماه مه، زمانی که شورا به روز رسانی ماهانه در مورد طرح ایمنی حمل و نقل شهر که بهار گذشته به عنوان بخشی از طرح رسمی برای بهبود ایمنی در محله های اصلی منتشر شد، مدیریت شهری را زیر سوال برد.

سالوادور گفت: «من مکالمه‌ای را به خاطر نمی‌آورم که در آن به ما اطلاع داده شود که نوعی رویکرد پلیسی در مورد نحوه توزیع بلیت در حمل و نقل وجود دارد.

عده ای دیگر نیز از رویکرد شهر برای تهیه بلیط برای فرار از کرایه انتقاد دارند.

اریک آمبتمن، مدیر اجرایی End Poverty Edmonton، گفت افرادی که بلیطی پرداخت نمی کنند به ندرت در دادگاه خود حاضر می شوند تا آن را به چالش بکشند. دفعه بعد که یک افسر پلیس با آنها تعامل می کند، نام آنها حکم صادره را نشان می دهد که می تواند منجر به دستگیری شود.

آمبتمن، که همچنین رئیس کمیسیون پلیس ادمونتون است، گفت: “این کار زمان آن افسر را به هم می بندد. زمان سیستم قضایی را به هم می بندد.” “من فکر نمی کنم این نوع رویکردی باشد که به هر مشکلی که ما سعی در رفع آن در جامعه خود داریم رسیدگی کند.”

او گفت که اکثر بی خانمان ها بی نظمی ایجاد نمی کنند – آنها فقط در حال سوار و پیاده شدن از حمل و نقل هستند.

هدف قرار دادن اغتشاشگران

بردشاو گفت که اتحادیه و شهر توافق کردند که اعضای شناخته شده باند – که بسیاری از آنها چندین بار با آنها برخورد داشته اند – را هدف قرار دهند تا مستقیماً با بی نظمی مقابله کنند و سیستم را ایمن تر کنند.

برادشاو گفت: “آنها به صورت شخصی، شخص به فرد، می دانند که دردسرسازان کجا هستند.” “آنها به نوعی این رقص مداوم را انجام می دهند که از سیستم خارج می شوند و دوباره به داخل می روند.”

ترنتون کالینز، که گفته بود بخشی از یک باند است، یکی از آن مجرمان مکرر است. او بی خانمان است و از قطارها و اتوبوس های ادمونتون منع شده است.

کالینز گفت که جریمه ای را که چند ماه پیش به دلیل نداشتن مدرک پرداخت دریافت کرده بود، پرداخت نکرده است. او گفت که هفته گذشته برای حضور دوباره در قطار یک بلیت 600 دلاری گرفت.

او توانایی پرداخت این جریمه را ندارد، بنابراین انتظار دارد “فقط شش ماه به زندان برود.”

برادشاو گفت مشکلات سیستماتیک سلامت روان، اعتیاد و بی خانمانی وجود دارد که نیاز به توجه دارد. اما سواران ترانزیت نیز انتظار تجربه ایمن تری دارند.

همه می‌خواهند کاری انجام دهند تا مشکل بی‌نظمی در سیستم را کاهش دهند که سوار شدن و کار کردن در آنجا را برای مردم بسیار دشوار می‌کند.»

EPS 2 تیم از افسران را برای گشت زنی LRT ایجاد می کند

در همین حال، در تلاش برای رسیدگی به افزایش جرایم خشونت آمیز، سرویس پلیس ادمونتون روز دوشنبه گفت که 18 افسر برای کار در سیستم LRT مجدداً مستقر شده اند.

EPS در یک بیانیه خبری گفت که افسران دو تیم حمل و نقل اختصاصی را تشکیل خواهند داد.

پلیس گفت، تیم‌ها کار انجام شده توسط جامعه شهر ادمونتون و افسران صلح ترانزیت را که در مرکز شهر، محله چینی‌ها و محله‌های اصلی گشت‌زنی می‌کنند تکمیل خواهند کرد تا “یک پاسخ هماهنگ به ایمنی در کریدورهای ترانزیت ارائه کنند.”

رئیس دیل مک‌فی در بیانیه‌ای گفت: «ما تشخیص می‌دهیم که خشونت در حمل و نقل افزایش یافته و مستلزم حضور مداوم EPS است و رویکرد قبلی کارکنان ما در استفاده از شیفت‌های اضافه کاری به تنهایی اقتصادی یا پایدار نیست.

“ما معتقدیم که یک استراتژی کامل برای افزایش ایمنی عمومی در کریدور LRT شهرمان باید شامل داشتن مقامات مناسب برای پاسخگویی در زمان مناسب باشد.”