در بحث رهبران آلبرتا اشاره شد که اعتماد و اخلاق مسائل محوری در روند سریع است

اعتماد و اخلاق موضوعات کلیدی در یک مناظره سریع و برجسته بین رهبران دو حزب سیاسی بزرگ آلبرتا در روز پنجشنبه بود.

دانیل اسمیت، رهبر UCP مجبور شد به ضربات مکرر ریچل نوتلی، رهبر NDP درباره اظهاراتی که قبل از نخست‌وزیر شدنش در اکتبر 2022 در مورد وادار کردن مردم به پرداخت هزینه ویزیت پزشکان و پیشنهاد دادن به افرادی که واکسن کووید دریافت کرده‌اند، پاسخ دهد «جذابیت یک ظالم» “به طور خاص به آدولف هیتلر اشاره می کند.

اسمیت این انتقادات را با چرخش به سوابق نوتلی در زمانی که نخست‌وزیر بود از سال 2015 تا 2019 منحرف کرد. او گفت که دولت NDP بدهی آلبرتا را افزایش داد و مالیات کربن استانی را معرفی کرد که بر اساس آن کمپینی نکردند.

اسمیت گفت: «می‌دانم که خانم نتلی دوست دارد ویدیوهای غلیظی از چیزهایی که در رادیو بودم به نمایش بگذارد.

و دلیل اینکه او این کار را انجام می دهد این است که نمی خواهد در رکورد خود شرکت کند.

نتلی بلافاصله به اظهارات “ویدئوی دانه دار” اسمیت پاسخ داد.

او پاسخ داد: «هجده ماه پیش، زمانی که آن ویدیوهایی که از شما در حال بحث و جدل برای مردم برای پرداخت هزینه مراقبت‌های بهداشتی‌شان بود، منتشر شد. یک هفته پیش زمانی که معاون نخست‌وزیر شما گفت که فکر می‌کند مردم باید برای استفاده از اورژانس پول بدهند، تعریف بالایی داشتیم.»

تماشا | این مناظره در پنج دقیقه است:

این مناظره رهبر آلبرتا در 5 دقیقه است

دانیل اسمیت، رهبر حزب کمونیست حزب کمونیست آلبرتا و راشل نتلی، رهبر حزب ملی دموکراتیک خلق، در مورد سوابق حزب خود و اینکه استان به کدام رهبر می‌تواند اعتماد کند، انتقاد کردند. پرسش‌ها بر روی چندین موضوع مهم‌تر برای آلبرت‌ها متمرکز بودند: مراقبت‌های بهداشتی، مقرون‌به‌صرفه و اقتصاد.

این مناظره در سایه تحقیقات کمیسر اخلاق آلبرتا که ساعاتی قبل منتشر شد، اتفاق افتاد. این نشان داد که اسمیت در تعامل با وزیر دادگستری و دادستان کل در رابطه با اتهامات جنایی واعظ خیابانی کلگری، آرتور پاولوفسکی، قانون تعارض منافع را نقض کرده است.

اسمیت گفت که در این گزارش مشخص شد که او مستقیماً با دادستانی تاج و تخت تماس نگرفته است و همچنان از NDP و CBC خواسته است که به خاطر گفتن او عذرخواهی کنند.

نوتلی سعی کرد از موضوع Pawlowksi و اظهارات گذشته اسمیت استفاده کند و اصرار داشت که آلبرتی ها نمی توانند به رهبر UCP اعتماد کنند.

نتلی در سخنرانی خود برای آلبرتان ها گفت: “اینگونه نیست که استان ما باید اداره شود. هر روز یک درام جدید است.” شما فقط نیازی به تحمل این موضوع ندارید.

بنابراین پیشنهاد من به شما رهبری پایدار، قابل پیش بینی و متفکری است که می توانید روی آن حساب کنید.

اسمیت گفت زمانی که رهبر NDP بر سر کار بود، مشکلات مربوط به مراقبت‌های بهداشتی و آموزشی را که اسمیت اکنون در تلاش است برطرف کند، برطرف نکرد. او همچنین هشدار داد که وعده NDP برای افزایش نرخ مالیات برای شرکت های بزرگ از هشت به 11 درصد به اقتصاد آلبرتا آسیب می رساند.

اسمیت گفت: “من با رکورد خود در حال دویدن هستم.” خانم نوتلی در حال فرار از دست خودش است.

سوالات آموزشی، بهداشتی

این مناظره این پتانسیل را دارد که نقطه عطفی در مبارزات انتخاباتی باشد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حمایت از این دو حزب از نظر آماری یکسان است و حدود 17 تا 18 درصد از پاسخ‌دهندگان می‌گویند که هنوز در مورد اینکه در 29 می به چه کسی رای بدهند، بلاتکلیف هستند.

قوانین محدود کردن بحث به احزاب دارای کرسی در مجلس به این معنی بود که اسمیت و نوتلی تنها دو رهبر در صحنه مناظره بودند. بحث به سرعت پیش رفت، بدون بحث و استیضاح از سوی دیگر رهبران سیاسی.

پرسش‌ها بر روی چندین موضوع مهم‌تر برای آلبرت‌ها متمرکز بودند: مراقبت‌های بهداشتی، مقرون‌به‌صرفه و اقتصاد.

اسمیت گفت نتلی به جای رفع مشکلات در دوران نخست وزیری خود، بوروکراسی مراقبت های بهداشتی را ایجاد کرد. اما رهبر UCP گفت اصلاحات اخیر برای پایان دادن به کمبود آمبولانس و مقابله با زمان انتظار جراحی کارساز است.

اسمیت گفت: “اگر با این سرعت ادامه دهیم، تا این زمان سال آینده به طور کامل عقب ماندگی جراحی خود را از بین خواهیم برد و اولین استان کشور خواهیم بود که این کار را انجام می دهد.”

او همچنین تکرار کرد که هرگز مردم آلبرت را مجبور نخواهد کرد که از جیب خود برای مراقبت های بهداشتی پرداخت کنند.

نتلی پاسخ داد که سیستم مراقبت های بهداشتی هنوز در مشکل است و آلبرتایی ها از UCP خسته شده اند که می گویند همه چیز حل شده است.

او گفت که مردم هنوز 15 ساعت در اتاق اورژانس در کلگری منتظر هستند. او افزود که روستایی آلبرتایی ها هنوز باید صدها کیلومتر را برای مراقبت طی کنند زیرا بیمارستان محلی آنها فاقد کارکنان برای عملکرد صحیح است.

رهبران همچنین به یک سوال در مورد آموزش که توسط بیننده ای ارسال شده بود که می خواست بداند رهبران چگونه با افزایش ثبت نام، فرسودگی کارکنان، اندازه کلاس های بزرگتر و نیازهای پیچیده تر دانش آموزان برخورد می کنند، پاسخ دادند.

اسمیت گفت که سه سال گذشته به دلیل اختلالات ناشی از همه گیری کووید-19 برای کودکان دشوار بوده است. او گفت که دولت UCP پول بیشتری را برای حمایت از سلامت روان برای دانش آموزان اختصاص می دهد.

اما نتلی گفت که مشکلات ناشی از چگونگی کاهش آموزش توسط UCP است: اخراج هزاران دستیار آموزشی، عدم تامین بودجه هیئت مدیره مدارس برای تعداد فزاینده دانش‌آموزان و پایان دادن به برنامه‌ای که به کودکان خردسال دارای معلولیت در سال‌های اول مدرسه ابتدایی کمک می‌کرد. .

نتلی گفت: «استرس ناشی از کووید نبود. استرس این دولت است.

پنجشنبه اولین و تنها مناظره بین دو رهبر بود. سوال این است که آیا اجرای اسمیت و نوتلی نظر کسی را تغییر داد یا به رای دهندگان بلاتکلیف کمک کرد تا در نهایت به یک نامزد رضایت دهند.

جانت براون، نظرسنجی مستقر در کلگری، گروهی از رای دهندگان را شناسایی کرده است که او آنها را یتیم سیاسی می نامد – افرادی که واقعاً هیچ کدام از احزاب را دوست ندارند. او گفت که فکر می کند آنها ممکن است مراقب باشند تا بفهمند چه کسی ممکن است “دو شر کوچکتر” باشد.

براون روز پنجشنبه گفت: «هر دو (رهبران) سعی کردند خود را به روشی واقعاً مثبت نشان دهند.

تصمیم گیری به عهده رای دهندگان خواهد بود: آیا من به اندازه کافی مطمئن هستم که نتلی اقتصاد را به هم نمی ریزد؟