در اینجا ما ‘R’ هستیم: معیار اصلی برای اینکه آیا آلبرتا محدودیت های COVID-19 را برداشته است

همانطور که موارد COVID-19 ، بستری شدن و مرگ و میر در آلبرتا همچنان افزایش می یابد ، تعداد دیگری وجود دارد که آلبرتایی ها باید در مورد آن فکر کنند: مقدار R.

مقدار R اساساً تعداد مبتلایان توسط هر فرد آلوده است. به عنوان شماره تولید مثل ، R-number یا به سادگی “R” شناخته می شود.

هفته گذشته ، در حالی كه نخست وزیر جیسون كنی محدودیت های جدیدی را در اجتماعات و مشاغل اعلام كرد ، وی همچنین نشان داد كه مقدار R معیار اصلی تعیین میزان رفع این محدودیت ها در 18 دسامبر خواهد بود.

کنی گفت سپس محدودیت ها را در 15 دسامبر ارزیابی خواهد کرد و برای رفع محدودیت ها ، استان باید ارزش R زیر 1.0 داشته باشد. به گفته وی ، در حالت ایده آل ، ارزش استان 0.8 است.

وی گفت: “این حداقل هدف متریک است که باید تا 15 دسامبر به آن برسیم.” “ما باید ببینیم که سرعت انتقال به زیر یک رسیده است. اگر شروع به حرکت دادن آن به زیر یک کنیم ، پس می دانیم که به طور موثری خم شدن منحنی را شروع کرده ایم.”

مقدار R یک برابر است با هر فرد مبتلا به این بیماری فقط یک شخص دیگر را آلوده می کند. این بدان معناست که تعداد افراد آلوده نسبتاً ثابت است. هر عدد بالاتر از یک به معنای رشد شماره پرونده است.

روز سه شنبه ، دکتر دینا هینشاو ، رئیس ارشد پزشکی استان ، گفت که از آخرین باری که آلبرتا یک R را مشاهده کرده “حداقل یک ماه” می گذرد. وی گفت که این معیار برای درک اینکه آیا محدودیت ها م workingثر است مفید است ، اگرچه تأثیر اقدامات اعلام شده در هفته گذشته در اوایل این هفته دیده نمی شود.

وی گفت: “همانطور که گفتم ، این یکی از مهمترین معیارها در حال حاضر است.” “زیرا این به ما کمک می کند تا بفهمیم آیا اقدامات ما به اندازه کافی منحنی را کاهش می دهد تا در واقع تعداد موارد را کاهش دهد. زیرا این تنها راهی است که ما می توانیم فشار بر سیستم مراقبت های بهداشتی را کاهش دهیم.”

هینشاو گفت که حتی اگر آلبرتا به یک عدد برسد و بتواند شماره پرونده ها را ثابت نگه دارد ، “ما هنوز هم تأثیر فعلی و فشار بر سیستم مراقبت های بهداشتی را خواهیم دید.”

سخنگوی بهداشت و درمان آلبرتا ، تام مک میلان هفته گذشته به CBC گفت که ارزش R استانی از 23 نوامبر 1.12 بود. گرچه CBC طی چندین روز اطلاعات را چندین بار درخواست کرده است ، اما Alberta Health ارزش R جدیدتری را برای استان فراهم نکرده است.

روز چهارشنبه ، کنی گفت که کابینه در جلسه بعدی خود درباره آزادسازی عمومی ارزش R و همچنین سایر معیارها بحث خواهد کرد. وی گفت که میزان مثبت استانی نیز معیار مهمی است که در دسترس عموم است.

این میزان در روز چهارشنبه 9.2 درصد بود که بالاترین سطح از ابتلا به همه گیری است.

کریگ جن ، دانشیار گروه میکروب شناسی ، ایمونولوژی و بیماری های عفونی در دانشگاه کلگری گفت که مقدار R یک نشانگر مهم است اما محدودیت هایی دارد.

جن گفت: “اگرچه ما معمولاً مقدار R را برای استان آلبرتا می بینیم ، اما به احتمال زیاد در سطح استان یکنواخت نیست.” “فقط به این دلیل که آلبرتا ممکن است مقدار R مقدار مشخصی داشته باشد ، به این معنی نیست که همه جوامع دارای همان R هستند. یا مهمتر از همه ، همه مناطق ، حتی در یک جامعه واحد ، دارای R R یکسان نیستند. .

“این یک اندازه گیری جهانی است ، اما می تواند بیش از حد تفسیر شود و ممکن است نوعی از آنچه در سطح زمین در محیط های خاص استان اتفاق می افتد را منعکس نکند.”

کریگ جن ، که میکروب شناسی و بیماری های عفونی را در دانشگاه کلگری تدریس می کند ، می گوید که R-value تنها می تواند نمای محدودی از وضعیت COVID-19 یک جامعه را ارائه دهد. (جنیفر لی / سی بی سی)

جن گفت که R-value فقط نمای محدودی از وضعیت COVID-19 را نشان می دهد و باید به عنوان بخشی از تصویر بزرگتر در نظر گرفته شود.

وی گفت: “بسته به اینکه ظرفیت کلی مراقبت های بهداشتی چیست ، می توان مقادیر R مختلفی را تحمل کرد.” “بنابراین ، اگر ظرفیت مراقبت های بهداشتی ما فضای زیادی برای اتاق سر ، تعداد زیادی تخت باز ، و تعداد زیادی از پرسنل موجود داشته باشد ، ما می توانیم رشد کند ویروس را تحمل کنیم. برعکس ، اگر ما در حال حاضر در حد مجاز هستیم و شروع به فشار می کنیم یا شاید بیشتر منابع ما را به طور کامل اشغال کرده باشد ، ما تحمل بسیار کمتری برای افزایش رشد ویروسی داریم. “

هنوز مشخص نیست که آیا آلبرتا می تواند منحنی را خم کند تا از یک مقدار R کمتر از یک شود یا خیر ، اما جن گفت بر اساس آنچه در مکان های دیگر اتفاق افتاده است دشوار است.

“اگر ما به مناطق دیگر ، انتاریو ، کبک و سایر مناطق جهان نگاه کرده ایم ، جایی که آنها رویکرد محدود کننده تری را اتخاذ کرده اند ، در واقع در بسیاری از موارد دیده ایم که رشد ویروسی در یک مسئله به صفر نمی رسد از دو یا سه هفته ، “او گفت.

“این رشد را کند می کند ، که عالی است ، اما موارد ویروسی در بسیاری از این حوزه های قضایی علی رغم قفل شدیدتر از آنچه در آلبرتا دیدیم ، همچنان رشد می کنند.”

وی گفت ، بر اساس مدل سازی از سایر حوزه های قضایی ، به احتمال زیاد محدودیت های فعلی آلبرتا باعث افزایش عدد R تا اواسط ماه دسامبر نمی شود.