در اینجا سوارکاری هایی است که باید در انتخابات استان آلبرتا 2023 تماشا کنید

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که UCP و NDP از نظر حمایت تقریباً یکسان هستند، همه نگاه‌ها به سوارکاری آلبرتا معطوف است که می‌تواند نتیجه انتخابات استانی 29 می را تعیین کند.

کلگری و آلبرتای جنوبی

کلگری-آرنج

از زمانی که رالف کلین، نخست‌وزیر سابق، سیاست استانی را در اوایل سال 2007 ترک کرد، پنج نماینده مجلس نمایندگان از چهار حزب مختلف نماینده کلگری-البو بودند. این سواری بود که کلاین و آلیسون ردفورد نخست وزیر سابق را به مجلس قانونگذاری فرستاد.

داگ شوایتزر، وزیر سابق کابینه UCP MLA و وزیر کابینه، در انتخابات سال 2019 با شکست دادن رهبر سابق حزب آلبرتا، گرگ کلارک، به راحتی برنده کلگری-البو شد.

اما شوایتزر تابستان گذشته استعفا داد و از آن زمان سواری خالی است. این هرگز قلمرو NDP نبوده و UCP می‌خواهد آن را در ستون آبی نگه دارد.

برای این انتخابات، وکیل کریس دیویس پرچم UCP را حمل می کند و با سمیر کاینده، که در بخش نفت و گاز و همچنین صنعت فناوری کار کرده است، روبرو می شود. حزب آلبرتا کری کندال را نامزد کرده است.

مردی به پشت باز یک ماشین هاچ بک نارنجی تکیه داده است.
سمیر کاینده برای حزب NDP در کلگری-البو نامزد می شود. (سمیر کاینده/فیسبوک)

کلگری-آکادیا

این سواری برای مدت طولانی توسط سیاستمداران محافظه کار برگزار می شود. اما در سال 2015، با تقسیم آرا بین احزاب PC و Wildrose، Calgary-Acadia به NDP رفت – یکی از بسیاری از پیروزی های شگفت انگیز برای حزب در کلگری در آن سال.

تایلر شاندرو از UCP در سال 2019 سوار شد. او دوباره می دود و مقداری چمدان حمل می کند. شاندرو که وزیر بهداشت سابق و وزیر دادگستری کنونی است، به خاطر رفتن به خیابان همسایه‌اش و فریاد زدن بر سر او، تیترهایی را ایجاد کرد.

مردی سگ سفید کوچکی را در پیاده رو نوازش می کند.
تایلر شاندرو دوباره برای UCP در کالگری-آکادیا شرکت می کند. (تایلر شاندرو/فیسبوک)

این منجر به شکایتی به انجمن حقوقی آلبرتا شد که منجر به دادرسی برای شاندرو شد. این موضوع در ژوئن به پایان می رسد.

برای این انتخابات، شاندرو با دایانا باتن، کاندیدای NDP، یک پرستار ثبت نام شده و مربی پرستاری روبرو می شود. در رقابت برای تشکیل دولت، هر دو حزب برتر امیدوارند که کلگری-آکادیا به لیست کرسی های خود اضافه شود.

کلگری – شمال غرب

این یکی دیگر از بخش‌های به شدت محافظه‌کار کلگری است، اما به نظر می‌رسد که در حال بازی است. این سواری آزمایشی برای قدرت حومه NDP است.

سونیا ساویج در سال 2019 این سواری را انجام داد و به عنوان وزیر انرژی در کابینه آلو اعطا شد. هنگامی که دانیل اسمیت در پاییز گذشته رهبر UCP شد، Savage را به وزیر محیط زیست منتقل کرد.

وزیر تازه منصوب شده کابینه، راجان ساونی، پوشه ای را در حالی که در کنار دانیل اسمیت، نخست وزیر آلبرتا در مراسم ادای سوگند کابینه ایستاده است، در دست دارد.  هر دو زن لبخند می زنند.
راجان ساونی، که در تصویر با رهبر UCP، دانیل اسمیت، در سوارکاری Calgary-North West می دود. (جیسون فرانسون / مطبوعات کانادا)

ساویج پس از کسب نامزدی مجدد حزبش، به طور ناگهانی در ماه مارس اعلام کرد که برای انتخاب مجدد نامزد نخواهد شد. وارد راجان ساهنی شوید. وزیر کابینه UCP به تازگی اعلام کرده بود که به دلایل شخصی، در کالگری – شمال شرق به دنبال انتخاب مجدد نخواهد بود.

اما پس از خروج ناگهانی Savage، رهبر UCP اسمیت، Sawhney را برای کاندیداتوری در Calgary-North West انتخاب کرد. Sawhney با مایکل لیسبوا-اسمیت از NDP، یک معلم، قرار می گیرد. جنیفر یرمی نماینده حزب آلبرتا در این سواری است.

کلگری کراس

به نظر می رسد نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که این سواری در شمال شرقی کلگری می تواند یکی از رقابت های جالب تر در انتخابات باشد.

میکی آمری، وزیر کابینه UCP، که پدرش یک MLA قدیمی شمال شرقی بود، به دنبال انتخاب مجدد است. او در مقابل گوریندر سینگ گیل از حزب NDP است که در انتخابات گذشته شرکت کرده است.

نکته حیرت انگیزی که در کلگری کراس تماشا می شود میزان مشارکت است.

به عنوان مثال، ریکاردو میراندا از NDP با شکست دادن یک نامزد ستاره PC در انتخابات 2015، رئیس سابق پلیس، ریک هانسون، ناراحتی بزرگی به همراه داشت. میراندا مجموع آرای خود را در انتخابات 2019 افزایش داد اما توسط آمری شکست خورد.

میکی آمری، وزیر خدمات کودکان آلبرتا، مرحله بعدی توافقنامه بودجه مراقبت از کودکان فدرال-استانی را در یک کنفرانس مطبوعاتی در ادمونتون در روز سه‌شنبه، 31 ژانویه 2023، اعلام کرد.
میکی آمری به دنبال انتخاب مجدد است و در کالگری-کراس سواری شرکت خواهد کرد. (CBC)

شمال شرق در مورد تعدادی از مسائل از جمله عدم پاسخگویی استانی به طوفان تگرگ بزرگ چند سال پیش که بسیاری از خانه ها را ویران کرد، احساس می کند که از سوی دولت UCP مورد بی مهری قرار گرفته است. بهداشت و آموزش نیز از دغدغه های اصلی در سوارکاری است.

اگر پیام NDP در اینجا طنین انداز شود، می تواند نشانه ای باشد که دیگر سوارکاران شمال شرق در این انتخابات در بازی هستند. UCP می خواهد این خط را در شمال شرق حفظ کند تا به آن کمک کند در قدرت بماند.

Lethbridge-East and West

دو سواری لثبریج همچنین می تواند در تعیین اینکه آیا NDP شانس پیروزی در انتخابات را دارد یا خیر. شانون فیلیپس، مدافع سرسخت حزب، کاندیدای NDP در لثبریج-وست است، سواری که برای اولین بار در سال 2015 برنده شد.

UCP توری تانر را به عنوان پرچمدار خود انتخاب کرده بود اما او قبل از فراخوان انتخابات از سمت خود کناره گیری کرد. این تصمیم به دنبال ویدئویی منتشر شد که او در گذشته منتشر کرد و در آن معلمان را به دلیل قرار دادن دانش آموزان در معرض پورنوگرافی و کمک به آنها برای تغییر هویت جنسی خود سرزنش می کرد.

شریل سیبورن، رئیس سابق حوزه انتخابیه UCP، جایگزین او شده است.

یک مرد و یک زن در مقابل تابلوهای آبی رنگ عکس می گیرند.
نامزدهای UCP نیت نودورف و شریل سیبورن در لثبریج شرکت می کنند. نودورف در Lethbridge East رئیس فعلی است، در حالی که Seaborn امیدوار است نامزد NDP شانون فیلیپس را در Lethbridge West خلع کند. (نیت نودورف/فیسبوک)

در Lethbridge-East، وزیر کابینه UCP و معاون نخست وزیر ناتان نودورف در برابر راب میاشیرو برای NDP قرار دارد.

میاشیرو یکی از اعضای سابق شورای شهر لثبریج برای دو دوره است. با سابقه این سواری در ارسال یک پراگرسیو به ادمونتون، NDP امیدوار است این یکی را به آمار خود اضافه کند.

دو نفر پشت یک تریبون ایستاده اند.
راب میاشیرو در Lethbridge-East مقابل ناتی نودورف، رئیس فعلی UCP رقابت می کند. شانون فیلیپس به دنبال یک دوره سوم به عنوان MLA NDP برای Lethbridge-West است. (آلبرتا NDP)

بانف-کاناناسکیس

این سواری گسترده شامل جوامع کوهستانی Banff و Canmore و همچنین اولین کشورهای Stoney Nakoda و Tsuut’ina است. در سال 2015 به NDP رفت اما UCP در سال 2019 با میراندا روزین برنده شد.

او متعهد شد که با طرح های ساخت مخزن آبراهه اسپرینگ بنک مبارزه کند، پروژه ای که به عنوان کلیدی برای جلوگیری از تکرار سیل سال 2013 در کلگری تلقی می شود.

زنی در طول یک کنفرانس خبری پشت تریبون ایستاده است.
سارا الملیگی، که همراه با نامزدهای دیگر حزب NDP، کوین ون تیگم و کاتلین گانلی نشان داده شده است، امیدوار است که میراندا روزین، رئیس فعلی UCP را در Banff Kananaskis خلع کند. (سارا علمی/فیسبوک)

دولت UCP، در زمان نخست وزیر وقت جیسون کنی، پروژه را پیش برد، اما دانیل اسمیت، رهبر جدید UCP، چند ماه پیش درباره بازنگری این طرح فکر کرد. هیچ نشانی از هیچ تغییری نیست

با توجه به نگرانی های زیست محیطی در جوامعی مانند بنف و کانمور، NDP امیدوار است این سواری یک تلنگر احتمالی باشد. استخراج بالقوه زغال سنگ در امتداد دامنه های شرقی رشته کوه های راکی ​​و تصمیم UCP برای دریافت هزینه از مردم برای دسترسی به کشور Kananaskis نیز نگرانی های محلی است.

روزین به دنبال یک دوره دیگر است. سارا الملیگی، نامزد NDP، زیست شناس حفاظت، نامزدی رقابتی برای NDP را به دست آورد. ریگان بویچوک نامزد حزب سبز آلبرتا است.

مردی با عینک به دوربین نگاه می کند.
کایسی مادو نامزد UCP ادمونتون در انتخابات 2019 با 715 رای برنده ادمونتون – جنوب غربی شد. (جف مک اینتاش/ مطبوعات کانادا)

ادمونتون و شمال آلبرتا

ادمونتون – جنوب غربی

در سال 2019، NDP هر سواری در ادمونتون به جز ادمونتون-جنوب غرب را در بر گرفت. کایسی مادو نامزد UCP ادمونتون با 715 رای بر نزدیکترین رقیب خود پیروز شد.

کنی، نخست وزیر وقت، وکیل و تازه کار سیاسی ادمونتون را به عضویت کابینه خود درآورد. مادو در سه کابینه مختلف خدمت کرد و یکی از دو معاون نخست وزیر اسمیت است.

دوران تصدی او با جنجال همراه بود. یک قاضی بازنشسته دادگاه ملکه متوجه شد که مادو که در آن زمان وزیر دادگستری بود، هنگامی که در مارس 2021 با رئیس پلیس ادمونتون، دیل مکفی، در مورد یک بلیط ترافیک تماس گرفت، سعی کرد در اجرای عدالت دخالت کند.

مردی مقابل تابلویی ایستاده است.
ناتان ایپ، متولی مدرسه دولتی ادمونتون، نامزد NDP در جنوب غربی ادمونتون است. (ناتان آی پی/فیسبوک)

مادو با یک نامزد سرشناس NDP در زمان خودش روبرو می شود: ناتان آیپ، نایب رئیس هیئت مدرسه دولتی ادمونتون. NDP بر این باور است که آنها ادمونتون-جنوب غرب را در یک رقابت بین 20 سواری شهری برنده خواهند شد. یک منبع کمپین UCP می گوید که مادو و داوطلبانش سخت کار می کنند تا در دوره دوم برنده شوند.

ادمونتون-جنوب غرب بسیار جذاب است زیرا ممکن است به عنوان یک همه پرسی در مورد آنچه UCP و مادو به عنوان تنها نماینده آن در کابینه برای پایتخت انجام داده اند عمل کند.

مورینویل-سنت آلبرت

مورینویل-سنت آلبرت، که شامل بخش شمال شرقی شهر سنت آلبرت و مناطق روستایی در شمال محدوده شهر ادمونتون است، در انتخابات 2019 سواری جدید بود.

کاندیدای UCP دیل نالی به راحتی با 50 درصد آرا بر نزدیکترین رقیب خود در سال 2019 پیروز شد. نالی که در زمان اسمیت به عنوان وزیر خدمات آلبرتا و کاهش تشریفات اداری خدمت می کرد، به دنبال یک دوره دوم است.

مردی که در راهرو ایستاده است.
کاندیدای UCP دیل نالی به راحتی با 50 درصد آرا بر نزدیکترین رقیب خود در سال 2019 پیروز شد. (تای فرگوسن/سی بی سی)

NDP فکر می کند که نامزد آن کارن شاو شانس خوبی برای برکناری او دارد. شاو برای چهار دوره عضو شورای شهر استورجن بود و یک مزرعه خانوادگی را در این منطقه اداره می کند.

حزب NDP برای به دست آوردن کرسی در مناطق روستایی با مشکل مواجه است زیرا رای دهندگان معمولاً نامزدهای محافظه کار را انتخاب می کنند، اما حزب معتقد است که در این رقابت رقابتی است.

پارک ادمونتون-شروود و پارک شروود

دو سواری در شرق ادمونتون یکی از مواردی است که باید تماشا کنید. در سال 2015، هر دو به سمت نامزدهای NDP رفتند که نامزدهای محافظه کار مترقی را شکست دادند. UCP چهار سال بعد به راحتی هر دو کرسی را به دست آورد.

این امکان وجود دارد که صندلی ها در سال 2023 به NDP برگردند.

مردی پشت تریبون ایستاده است
نیت گلوبیش، که در کابینه هم در زمان کنی و اسمیت خدمت می کرد، به دنبال یک دوره دوم در پارک استراثکونا-شروود است. (دیوید باجر/سی بی سی)

جردن واکر، رئیس فعلی UCP، در حال مبارزه با کایل کاساوسکی، نامزد NDP در شروود پارک، شهری‌تر از این دو سواری است. سو تیمنسون، قهرمان حزب آلبرتا، دوباره در شروود پارک شرکت می کند.

نیت گلوبیش، که در کابینه هم در زمان کنی و اسمیت خدمت می کرد، به دنبال یک دوره دوم در پارک استراثکونا-شروود است. او با بیل تونیتا، عضو شورای شهر استراثکونا، با نامزد معروف NDP روبرو است.

فورت ساسکاچوان-وگرویل

NDP به سختی توانسته است در سوارکاری های روستایی از بین برود، اما حزب فکر می کند که آنها شانس زیادی در فورت ساسکاچوان-وگرویل دارند.

تنین رودیک، یکی از اعضای شورای شهر وگرویل و رئیس فدراسیون شهرداری های کانادا، پرچم حزب را در سال 2023 حمل می کند.

اگرچه این منطقه معمولاً به محافظه‌کاران رأی می‌دهد، درک فاکس، پدر رودیک، دو دوره به عنوان MLA NDP برای سوارکاری سابق Vegreville خدمت کرد.

زنی با تاپ قرمز.
تانین رودیک، عضو شورای شهر وگرویل برای حزب NDP در فورت ساسکاچوان-وگرویل نامزد می شود. (شهر وگرویل)

جکی آرمسترانگ هومنیک به دنبال یک دوره دوم برای UCP است. آرمسترانگ-هومنیوک شخص اصلی دولت در اسکان پناهندگانی بود که از حمله روسیه به اوکراین فرار کرده بودند.

با توجه به تعداد قابل توجهی از رای دهندگان سوارکاری از نوادگان مهاجران اوکراینی که در اوایل قرن بیستم در این منطقه ساکن شدند، یکی از دلایلی است که حزب اطمینان دارد که در 29 می برنده خواهد شد.

دریاچه برده کوچک

حزب NDP امیدوار است برای چیزهای خوب در لیسر اسلیو لیک به وجود بیاید، هرچند که این کرسی برای حزب دور از انتظار است.

دانیل لاریوی، وزیر سابق کابینه NDP، امیدوار است پس از شکست در سال 2019 توسط کاندیدای UCP، پت رن، به مجلس بازگردد.

حزب NDP امیدوار است پس از دوران جنجالی رن در قدرت، رای دهندگان لاریوی را در آغوش بگیرند.

کنی پس از شکایت رهبران شهرداری که MLA هرگز در حوزه انتخابیه حضور نداشت، رن را به مدت شش ماه از گروه حزبی UCP حذف کرد.

زنی به دوربین نگاه می کند.
دانیل لاریوی، وزیر سابق کابینه حزب ملی دموکراتیک خلق، مجدداً در لیزر اسلیو لیک کاندید شده است. (دانیل لاریوی/گوگل میت)

با این حال، سوارکاری قبل از سال 2015 یک سنگر محافظه‌کاران بود. پرل کالاهاسن، محافظه‌کار سابق، MLA، به مدت 26 سال قبل از انتخاب لاریوی نماینده منطقه بود.

با عدم کاندیداتوری مجدد رن، اسکات سینکلر پس از پیروزی در رقابت نزدیک در برابر سه نفر دیگر، نامزد UCP شد.