داوطلبان آلبرتا حفاری عمیقی را انجام می دهند تا به تخلیه کنندگان آتش سوزی کمک کنند

لئونارد کاردینال بزرگ Woodland Cree، همسرش و پسرشان بیش از 100 ناهار کیسه‌ای در اوایل این هفته آماده کردند و به افراد تخلیه شده از Sturgeon Lake Cree Nation، یک جامعه شمال غربی آلبرتا که توسط یکی از ده‌ها آتش‌سوزی در سراسر استان آسیب دیده بود، تحویل دادند.

آنها همچنین از Grande Prairie با یک تریلر پر از لباس و سایر اقلام به High Level، در حدود 450 کیلومتری شمال، جایی که برخی از تخلیه‌کنندگان از دریاچه فاکس و دریاچه رنگین کمان در آنجا اقامت داشته‌اند، سفر کردند.

کاردینال، با شرکت Thunderbird، یک شرکت مشاوره که آموزه‌ها و کارگاه‌های آموزشی مبتنی بر زمین را ارائه می‌دهد، می‌گوید: «من فکر می‌کنم این فقط شفقت انسانی است که ما داریم و با دیگران همدلی می‌کنیم تا کارهایی را انجام دهیم تا تا جایی که می‌توانیم کمک کنیم.

“وقتی مجبورید خانه خود را ترک کنید، بسیاری از اوقات نمی توانید چیزهایی را که نیاز دارید به دست آورید.”

خانواده کاردینال از جمله بسیاری از آلبرتایی‌ها هستند که برای کمک به هزاران نفری که در هفته‌های اخیر در اثر آتش‌سوزی‌های جنگلی آواره شده‌اند، حاضر می‌شوند.

Jena Clarke، مدیر خدمات اجتماعی شهر High Level، گفت که این شهر، Little Red River Cree Nation و استان حمایت کرده اند. این شامل افتتاح یک مرکز تخلیه و مرکز اهدا و ارائه خدمات بهداشت روانی و عمومی و فعالیت های تفریحی برای کودکان است.

کلارک گفت که شرکت ملی راه آهن کانادا کمک های مالی خود را از ادمونتون ارسال کرد و بسیاری از سازمان ها و کسب و کارها در سطح عالی حمایت کرده اند.

او گفت: “بسیاری از این افراد فقط با یک کوله پشتی پر از وسایل رفتند، بنابراین واقعاً به همه چیز نیاز دارند.”

“بسیار فرار”

وضعیت اضطراری استانی در جمعه شب به قوت خود باقی ماند زیرا 78 آتش سوزی فعال در سراسر آلبرتا سوختند که 22 مورد از آنها خارج از کنترل بودند.

کالین بلر، مدیر اجرایی سازمان مدیریت اضطراری آلبرتا، گفت که 10 دستور تخلیه، 19 وضعیت اضطراری محلی اعلام شده و چهار قطعنامه شورای گروه وجود دارد.

او گفت: «ما در یک وضعیت بسیار ناآرام باقی مانده‌ایم و خطر آتش‌سوزی‌های جدید در بسیاری از استان همچنان قابل توجه است.

پیش بینی می شود شرایط گرم و خشک در آخر هفته و هفته آینده ادامه داشته باشد.

در حالی که برخی از مردم توانسته اند به خانه های خود بازگردند، بسیاری دیگر همچنان تحت دستور تخلیه قرار دارند. بلر گفت تا بعدازظهر جمعه حدود 16500 نفر تخلیه شده اند.

بنیاد جامعه نفتی های ادمونتون روز سه شنبه اعلام کرد که درآمد خالص قرعه کشی پلی آف 50/50 اویلرز تا پایان دور دوم به صندوق صلیب سرخ کانادا برای حمایت از جوامع آسیب دیده از آتش سوزی های جنگلی اختصاص می یابد.

دولت یوکان نیز 25000 دلار به آن صندوق کمک کرد، در حالی که دولت آلبرتا و دولت فدرال هر دو متعهد شده اند که تمام کمک های مالی را مطابقت دهند.

در میان افرادی که هنوز آواره شده‌اند، اعضای جامعه لیتل رد ریور کری در فاکس لیک هستند، جایی که بیش از 100 سازه از جمله خانه‌ها، بخش RCMP و یک فروشگاه در اثر آتش‌سوزی ویران شده‌اند.

شرکت پوشاک آنلاین Kiwetin Clothing، مستقر در جامعه مجاور جان دور پریری، کلاه، تی شرت، هودی و برچسب “فاکس لیک استرانگ” را می فروشد و عواید آن صرف حمایت از آواره های فاکس لیک می شود.

وب‌سایت آن می‌گوید: «در Kiwetin Clothing، ما می‌دانیم که این جایگزین خاطرات و ساختمان‌هایی که در اثر این آتش‌سوزی از بین رفته‌اند نمی‌شود، اما امیدواریم که این بار این بار را کاهش دهد.»

“طراحی ما Fox Lake Strong نشان دهنده قدرت و انعطاف پذیری است که ما احساس می کنیم به بهترین شکل نمایانگر دریاچه فاکس است. روباه در طراحی از خانه خود محافظت و محافظت می کند. منتظر است تا خرد و آموزه های خود را به نسل بعدی منتقل کند. Fox Lake بازسازی خواهد شد و قوی تر خواهد شد.”

خیریه Mountain View Moccasin House نیز در حال جمع آوری وجوه و کمک های مالی برای ساکنان دریاچه فاکس است.

دبی کالینز، رئیس مشترک، گفت بسیاری از مردم خانواده و دوستانی در فاکس لیک دارند.

“[It] فکر کردن به همه آن خانواده ها قلب شما را به درد می آورد.» او گفت: «ما فقط برای مردم دعا می کنیم و می دانیم که کار سختی خواهد بود و زمان زیادی طول خواهد کشید.

سایر جوامعی که تحت دستور تخلیه قرار دارند عبارتند از دره دریتون و بخش‌هایی از شهرستان برازو، استورجون لیک کری، اوچیز اولین ملت و وایت‌فیش لیک اولین ملت.

کلگری و ادمونتون هر دو مراکز پذیرش را افتتاح کرده‌اند و در حال ارائه اسکان موقت و سایر خدمات برای تخلیه‌شدگان هستند.

شهر سنت آلبرت در شمال غربی ادمونتون یک سیستم مجوز موقت راه‌اندازی کرده است تا به افراد تخلیه‌شده در ماشین‌های RV و تریلرها اجازه دهد تا به طور مداوم آنها را بیرون از خانه دوستان و خانواده خود تا 31 می پارک کنند و حداکثر 24 ساعت را طبق آیین‌نامه‌های خود به حالت تعلیق درآورد. .

افراد تخلیه شده همچنین در دشت جان داور، فورت ورمیلیون، لا کرت و شهرک پادل پریری متیس اقامت دارند.

این داستان با کمک مالی Meta و Canadian Press News Fellowship تهیه شده است که در روند تحریریه دخالتی ندارد.