دانیل اسمیت، ریچل نتلی در گفتگو با شهردار گوندک، چشم اندازهای رقابتی برای کلگری ارائه می دهند

دو رهبر اصلی حزب استانی آلبرتا روز سه‌شنبه در یک مرحله مشترک بودند، اما نه در یک زمان، و در حالی که قبل از انتخابات بهار امسال به حالت مبارزات انتخاباتی می‌روند، دیدگاه‌های رقابتی را برای بزرگترین شهر استان ارائه کردند.

شهردار کلگری، جیوتی گوندک، به عنوان بخشی از گزارش سالانه توسعه اقتصادی کلگری به جامعه، با ریچل نوتلی، رهبر حزب اپوزیسیون NDP و سپس نخست‌وزیر دانیل اسمیت، مصاحبه کرد.

گوندک از هر یک از رهبران سوالاتی پرسید که شامل چگونگی تنوع بخشیدن به اقتصاد شهر، دیدگاه آنها برای مرکز شهر کلگری و نحوه همکاری آنها با دولت فدرال برای اطمینان از منبع ثابت بودجه شهرداری بود.

نوتلی از اعتبارات مالیاتی، سرمایه گذاری مجدد در آموزش پس از متوسطه و راه هایی که دولت NDP می تواند مرکز شهر را احیا کند، تبلیغ کرد.

زنی در حال صحبت کردن در حالی که پشت زن دیگری رو به دوربین است.
شهردار کلگری، جیوتی گوندک، با ریچل نتلی، رهبر حزب ملی دموکراتیک آلبرتا، در یک مجمع اقتصادی در کلگری در 18 آوریل 2023 مصاحبه می‌کند. (جف مک اینتاش/ مطبوعات کانادا)

او با تشویق های زیادی گفت: «دوره تحصیلی یک شریک حیاتی در توسعه کسب و کار است.

نتلی در مورد طرحی برای ایجاد ردپای پس از تحصیل در مرکز شهر در کلگری و مقابله با مسائلی مانند امنیت عمومی، سلامت روان و مسکن مقرون به صرفه صحبت کرد.

او همچنین هنگامی که قول داد “از شر این قانون مسخره حاکمیت خلاص شود” تا اطمینان بیشتری برای سرمایه گذاری در استان ایجاد کند، مورد تشویق قرار گرفت. این لایحه توسط اسمیت به عنوان قانون محوری برای پیگیری رویکرد تقابل‌آمیزتر با دولت فدرال در مورد موضوعاتی که در حوزه‌های مسئولیت استانی بیش از حد تلقی می‌شوند، معرفی شد.

همانطور که نتلی از یک طرف صحنه خارج شد، اسمیت از طرف دیگر بالا رفت تا برای همان مجموعه سوالات گوندک بنشیند.

رهبر حزب محافظه‌کار متحد بر اعتبار مالیات فیلم دولتش و کاهش مالیات شرکت‌ها و همچنین یک کمپین ملی برای جذب کارگران بیشتر به آلبرتا تمرکز کرد.

اسمیت گفت: “ما شش چهارم مردم را به استان خود نقل مکان کرده‌ایم و فکر می‌کنم این روند ادامه خواهد داشت.” ما فقط می‌خواهیم مطمئن شویم که ثبات داریم و مردم بدانند که محیطی با مالیات کم دارند.»

زنی در حالی که به دوربین نگاه می کند دستش را بالا می برد.
دانیل اسمیت، نخست‌وزیر آلبرتا، در حالی که در 18 آوریل 2023 در یک مجمع اقتصادی در کلگری صحبت می‌کند، اشاره می‌کند. (جف مک اینتاش/ مطبوعات کانادا)

وقتی از او در مورد مرکز شهر سوال شد، او بر سرمایه گذاری خصوصی تمرکز کرد.

او گفت: «وقتی شما اقتصاد را به درستی دریافت کنید و مردم ببینند که اینجا مکان مناسبی است، می‌آیند و چنین سرمایه‌گذاری را انجام می‌دهند.

اسمیت وقتی گفت که دولت متعهد به کمک به ساخت یک ساختمان ورزشی، هنری و سرگرمی جدید برای کلگری است تشویق شد.

او گفت: “این برای تکمیل توسعه در دهکده شرقی ضروری است.”

او همچنین طرح اخیر را برای استخدام افسران پلیس بیشتر برای رسیدگی به ایمنی در شهرها برجسته کرد.

اسمیت از خبرنگاران سؤال نکرد، در حالی که چندین سیاستمدار دیگر NDP هنگام سخنرانی نوتلی پس از مراسم به او پیوستند. او به تفاوت های فلسفه بین حزب خود و UCP اشاره کرد.

نتلی به خبرنگاران گفت: «آنها اساساً دست خود را از موضوع احیای مرکز شهر و موضوع تشویق به تنوع بیشتر می‌شویند و واقعاً فعالانه ترویج می‌کنند… نوعی برنامه اقتصادی که ما را برای چندین دهه آینده آماده خواهد کرد.» «این یک رویکرد کاملاً غیرمستقیم است.

ما باید استراتژیک باشیم و باید به عنوان شریک کار کنیم تا مطمئن شویم آلبرتا سرمایه‌گذاری‌هایی را جذب می‌کند که ما پتانسیل آن را داریم.»

نتلی اذعان کرد که هر دو حزب استانی شروع به تغییر حالت مبارزات انتخاباتی کرده اند.

او گفت: ما یک تاریخ مشخص برای انتخابات داریم. غیرعادی نیست که وقتی این اتفاق می‌افتد، تمرکز تغییر می‌کند، بنابراین من فقط می‌خواهم با آلبرت‌ها در مورد چیزهایی که برای آنها مهم است و برنامه‌های ما صحبت کنم ادامه دهم.

قرار است این نامه در اول ماه مه برای یک روز رای گیری در 29 مه کنار گذاشته شود.