دانشکده حقوق کالگری خدمات حقوقی رایگان را برای آلبرتانی ها آغاز می کند که با بحران بدهی روبرو هستند

برنامه جدیدی که در ماه جاری توسط گروهی مرتبط با دانشکده حقوق در دانشگاه کلگری راه اندازی شده است ، کمک حقوقی رایگان برای آلبرتانی ها که با افزایش بدهی و سلب حق مالکیت روبرو هستند ، ارائه می دهد.

بین همه گیر COVID-19 و رکود طولانی مدت در بخش انرژی ، آلبرتایی ها از نظر اقتصادی آسیب جدی دیده اند.

بسیاری از آنها نمی دانند که چه گزینه هایی برای رسیدگی به بدهی های در حال افزایش خود دارند.

کریستین لینگ ، مدیر اجرایی کلینیک حقوقی منافع عمومی U of C می گوید: پروژه مذاکره در مورد بدهی مصرف کننده برای کمک به رفع این مشکل طراحی شده است.

“بدهکاران وقتی که با اقدامات قانونی روبرو می شوند یا مجبور به انتخاب در مورد بدهی خود می شوند ، منجمد می شوند. و آنها اغلب توانایی پرداخت وکیل را ندارند یا نمی دانند که به یک وکیل مراجعه کنند – یا سر خود را در ماسه دفن می کنند تا زمانی که خیلی دیر است ، “او گفت.

“من فکر می کنم همه ما هنگام شروع بحران کمی” در چراغهای جلو “آهو هستیم. بنابراین بسیاری از ما شغل داشتیم ، برنامه داشتیم و بعد از این اتفاقات کور شدیم.”

لینگ گفت که به نظر می رسد موسسات مالی فعلاً کار خود را متوقف کرده اند ، اما وی انتظار دارد بسیاری از افراد در سال جدید نیاز به مشاوره حقوقی را پیدا کنند.

وی گفت: “احتمال دارد که پس از فراخوان وام های تجاری در ژانویه ، سلب مالکیت شخصی شروع شود.”

برگزارکنندگان در حال جمع آوری داوطلبان داوطلب – از جمله وکلای فعال و همچنین وکلا و قضات اخیراً بازنشسته شده – هستند که خدمات حقوقی رایگان را به بدهکاران آلبرتا که ممکن است با ورشکستگی یا تصرف در بازار مواجه شوند ارائه می دهند.

این پروژه بخشی از یک برنامه آموزشی در دانشگاه است ، بنابراین مشتریان از وکلای آموزش دیده با تخصص در قانون سلب مالکیت مشاوره حقوقی دریافت می کنند ، اما دانشجویان حقوق نیز در این روند شرکت می کنند.

لاینگ گفت: “اساساً ما در حال ساخت یک شرکت از ابتدا و در پشت صحنه هستیم تا وکلای داوطلب را با بدهکاران آلبرتا جفت کنیم که به کمک نیاز خواهند داشت.”

وكیل بازنشسته اخیر هلن ریس ، كه داوطلبانه در پروژه مذاكره بدهی مصرف كننده U of C است ، می گوید واقعیت تأسف آور این است كه بسیاری از افرادی كه با موضوعات حقوقی مربوط به بدهی روبرو هستند ، توانایی پرداخت وكیل را ندارند. (هلن ریز)

وكیل بازنشسته هلن ریس ، كه یكی از دوازده داوطلب ثبت نام شده تاكنون است ، می گوید واقعیت تأسف آور این است كه بسیاری از افرادی كه با دادرسی قانونی مرتبط با بدهی روبرو هستند ، توانایی پرداخت وكیل را ندارند.

وی گفت: “من می خواهم بدانم افرادی كه در واقع گزینه های مختلفی دارند حداقل توصیه هایی دریافت كرده اند تا بتوانند این گزینه ها را بررسی كنند و متوجه نشوند كه فرآیند را بی جهت طی می كنند.”

“بنابراین این جایی است که گروه حقوقی عمومی قصد دارد این خلا را پر کند و سعی کند این توصیه ها را به مردم ارائه دهد تا بتوانند در زمانی که ممکن است هنوز برخی گزینه ها را داشته باشند ، به آن دسترسی پیدا کنند.”

این کلینیک همچنین با مشاوران وظیفه Pro Bono Law Alberta و برنامه های آمیکوس و همچنین کلینیک های مشاوره خلاصه راهنمایی حقوقی کلگری همکاری می کند تا به مشتریان احتمالی کمک لازم را داشته باشد.

آلبرت ها می توانند با مراجعه به وب سایت پروژه مذاکره در مورد بدهی مصرف کننده ، از صلاحیت این برنامه آگاه شوند.