داستان جالب پشت اولین شلیک اوتام کومار با شارمیلا تاگور در نایاک

کارگردان Satyajit Ray در مصاحبه ای داستان جالبی را در مورد اولین شات اوتام کومار با شارمیلا تاگور در حین فیلمبرداری به اشتراک گذاشته بود. نایاک. در طول فیلمبرداری یک صحنه در نایاک، جایی که اوتام و شارمیلا برای اولین بار با هم ارتباط برقرار می کنند، شارمیلا برای پسر عمویش امضای اوتام می خواهد. اوتام که قرار بود کاغذ را در حین فیلمبرداری امضا کند، وقتی شروع به امضا کردن کرد متوجه شد که جوهر قلم خشک شده است. در میانه دیالوگ، اوتام به طور معمولی خودکار را تکان داد و حتی نوک آن را در یک لیوان آب فرو برد تا جوهر جاری شود، همه در حالی که به گفتگو ادامه می داد.

ساتیاجیت در این مصاحبه اشاره کرد که هر چقدر هم که یک بازیگر آماده باشد، کنترل موقعیت‌های غیرمنتظره مانند اوتام کومار در طول فیلمبرداری آسان نیست. به گفته وی، تنها یک بازیگر با استعداد و با تجربه می‌تواند به نحو احسن از عهده چنین موقعیت‌هایی برآید.

این فیلمساز سرشناس هنگام بحث درباره استعداد اوتام کومار، اشاره کرد که یک هنرمند باید بر اساس بهترین اثرش ارزیابی شود. به گفته Satyajit Ray، در این زمینه، اجراهای اوتام ویژگی های استثنایی از لطف، خودانگیختگی و اعتماد به نفس را در محدوده ای که استعداد او بیش از همه درخشید، به نمایش گذاشت. این فیلمساز افزود که چنین ترکیب منحصر به فردی به ندرت یافت می شود و بعید است در آینده قابل پیش بینی کسی به راحتی جایگزین او در صنعت فیلم بنگال غربی شود.

ساتیاجیت، ضمن یادآوری خاطرات فیلمبرداری نایاک، اشاره کرد که با اوتام کومار در مورد شخصیتی که به تصویر می کشد، بحث های تحلیلی جدی زیادی نداشته است.

قابل ذکر است که پس از نایاک، Satyajit و Uttam فقط یک بار دیگر در فیلم با یکدیگر همکاری کردند چیریاخانا در سال 1967. در آن فیلم، اوتام شخصیت کارآگاه بنگالی، بیومکش باکشی را به تصویر کشید. همراه با نایاک وچیریاخانا، اوتام کومار در بسیاری از آثار موفق دیگر مانند ساپتاپادی (1961) آمانوش (1975) و آناند اشرام (1977). این ستاره با استعداد در 24 ژوئیه 1980 درگذشت.

از سوی دیگر، ساتیاجیت ری، فیلم های برنده جوایز متعددی از جمله ساخت پدر پنچالی (1955). اولین فیلم ری پدر پنچالی جوایز بین المللی متعددی دریافت کرد و او را به عنوان کارگردانی مشهور در مقیاس جهانی معرفی کرد. برخی از دیگر فیلم های سوپرهیت ساخته شده توسط او هستند آپارجیتو (1956) و دیوی (1960). اسطوره فیلمسازی در 23 آوریل 1992 آخرین نفس خود را سپری کرد.

تمام آخرین اخبار، اخبار پرطرفدار و اخبار سرگرمی را اینجا بخوانید. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرم