خلبان دوچرخه الکترونیکی جدید کلگری در دو ایستگاه CTrain بلند می شود

اهالی کلگار اکنون فرصتی خواهند داشت تا رفت و آمد روزانه خود را آسان‌تر کنند و دوچرخه‌های الکترونیکی را در دو ایستگاه اصلی CTrain، فرانکلین و کانیون میدوز آزمایش کنند.

برنامه آزمایشی دوچرخه الکترونیکی جدید شهر کلگری به طور رسمی به موقع برای ماه دوچرخه راه اندازی شده است – دوچرخه سواران در مجموع به 60 دوچرخه الکترونیکی دسترسی خواهند داشت و می توانند هر یک بار یک بار در 10 دقیقه اول سفر خود به صورت رایگان سوار شوند. روز

این شهر در حال همکاری با دو شرکت میکروموبیلیتی، Neuron Mobility و Bird Canada برای پروژه دوچرخه الکترونیکی است که تا 30 سپتامبر ادامه خواهد داشت.

ارین فلکر، برنامه‌ریز حمل‌ونقل در خدمات برنامه‌ریزی و توسعه، در بیانیه‌ای گفت: «این آزمایشی به شهر کمک می‌کند تا تقاضا برای دوچرخه‌های الکترونیکی مشترک در مناطق حومه شهر و جایی که مردم از آنها برای رفت و آمد استفاده می‌کنند، درک کند.»

وی افزود که اگر پروژه آزمایشی به خوبی انجام شود، می توان آن را به ایستگاه های دیگر گسترش داد.

گزینه های حمل و نقل بیشتر در حومه شهر

مسافرانی که علاقه مند به آزمایش دوچرخه های الکترونیکی در ایستگاه Canyon Meadows هستند، باید برنامه Bird Canada را دانلود کنند. در همین حال، سواران ایستگاه فرانکلین می توانند از طریق اپلیکیشن Neuron یک دوچرخه الکترونیکی کرایه کنند.

دوچرخه های الکترونیکی به «مناطق سواری» خاص، یعنی مناطق خاصی در نزدیکی دو ایستگاه CTrain محدود خواهند شد.

فلکر گفت: «این ایده این است که به جای پیاده شدن از قطار و پیاده‌روی یا سوار شدن به یک اتوبوس، یا شاید منتظر اتوبوس حمل‌ونقل محلی، آنها می‌توانند با دوچرخه الکترونیکی به مقصد خود در آن جامعه بروند.» دوچرخه ها می توانند به کاهش کل زمان سفر کمک کنند.

او افزود: “ما امیدواریم که مردم کلگاری به حمل و نقل به عنوان یک سرویس کامل خانه به خانه فکر کنند و نه صرفاً تک تک سفرها.”

نیازهای مسافران باید در نظر گرفته شود

به گفته فلکر، هدف تیم او سنجش علاقه به خدمات حمل و نقل کوچک در میان مسافران حومه شهر است.

Jon Lea، مشاور ارشد کلگری ترانزیت، معتقد است که این گزینه های جدید می توانند حمل و نقل را برای همه در دسترس تر کنند.

او گفت: «اجازه دادن به دوچرخه‌های الکترونیکی در ایستگاه‌های فراتر از مرکز شهر، فرصتی عالی برای مشتریان است تا اتصالات مختلف اول و آخر مایل را کشف کنند و ببینند چه چیزی برای آنها مفید است».

مشتریان نگران ایستگاه های شارژ نخواهند بود – کارمندان Neuron Mobility و Bird Canada مسئولیت شارژ دوچرخه های الکترونیکی و بازگرداندن آنها به ایستگاه های CTrain را بر عهده خواهند گرفت.

در مورد اطمینان از در دسترس بودن دوچرخه های الکترونیکی در ساعات اوج مصرف چطور؟ به گفته فلکر که گفت ترجیحات مشتریان در نظر گرفته خواهد شد، شرکت ها راه حلی دارند.

او گفت: “شرکت ها نظارت خواهند کرد تا ببینند چه نیازی وجود دارد.” “آنها [the e-bikes] مطمئناً در حوالی ساعت 4 بعد از ظهر … برای زمان اوج رفت و آمد، آنها را در طول روز برمی‌گردانند.

ایمنی یک نگرانی اصلی است

در حالی که شهر کلگری یک کمپین ایمنی دوچرخه را اعلام کرده است و توصیه هایی برای دوچرخه سواران دارد، همه چیز برای کالی تائو، یک شهروند جدید کالگری که پنج ماه پیش به شهر نقل مکان کرد، نامشخص است.

دوچرخه سواران و مسافران باید همیشه از کلاه ایمنی استفاده کنند. با این حال، تائو بر این باور است که بسیاری از موتورسواران ممکن است به کلاه ایمنی که می‌تواند مانعی برای آزمایش دوچرخه‌های الکترونیکی باشد، دسترسی نداشته باشند.

یک خانم در حالی که در کنار یک دوچرخه الکترونیکی در ایستگاه Canyon Meadows در کلگری ایستاده لبخند می‌زند.
کالی تائو معتقد است که دوچرخه های الکترونیکی برای او خیلی بزرگ هستند و برای والدینی که با بچه ها رفت و آمد می کنند، ناخوشایند هستند. (مایک سیمینگتون/سی بی سی)

او گفت: برای این دوچرخه‌ها، فکر می‌کنم بهتر است کلاه ایمنی را با دوچرخه همراه کنیم.

تائو همچنین نگران صندلی‌ها است و می‌گوید قدش آنقدر نیست که با کودک هشت ساله‌اش دوچرخه‌های الکترونیکی سوار شود.

او گفت: «این دوچرخه برای من خیلی بزرگ است.» او توضیح داد که صندلی‌ها به کمی اصلاح نیاز دارند تا اطمینان حاصل شود که می‌توانند دو مسافر را در خود جای دهند، مخصوصاً والدینی که با بچه‌هایشان رفت و آمد می‌کنند.

او افزود: «این خیلی راحت نیست.