حکم حبس خانگی برای افسر EPS محکوم به تجاوز جنسی صادر شد

یک افسر پلیس ادمونتون که به یک افسر همکار خود تجاوز جنسی کرد روز جمعه به چهار ماه حبس خانگی محکوم شد.

EPS Const. قاضی رابرت شایجک روز جمعه در دادگاه دادگستری ادمونتون حکم داد که ساموئل سانسون نیز 18 ماه در حبس مشروط خواهد بود.

قاضی گفت: «وقتی یک افسر پلیس مرتکب جرمی می شود، اعتماد مردم را نقض می کند.

سانسون سال گذشته به دلیل تجاوز جنسی به یکی از افسران دیگر مجرم شناخته شد، زمانی که شایجک متوجه شد که او زن را در سالن بدنسازی مقر EPS دست زده است.

هویت قربانی با ممنوعیت انتشار به دستور دادگاه محافظت می شود.

دادستان سلطنتی در این پرونده استدلال کرد که سانسون باید 30 تا 90 روز در زندان بگذرد، اما شایجک گفت که او مخالف است و زندان را “آخرین راه حل” نامیده است.

او گفت که معتقد نیست این افسر در حین اجرای حکم در جامعه، مردم را به خطر بیندازد.

اما قاضی همچنین استدلال وکیل مدافع سانسون مبنی بر اخراج مشروط و مشروط بودن را رد کرد که به او اجازه می داد از داشتن سابقه کیفری اجتناب کند.

قاضی گفت: «ترخیص مشروط آشکارا با منافع عمومی مغایرت دارد.

شایجک روز جمعه گفت که چندین عامل تشدید کننده در تصمیم او برای صدور حکم نقش داشته است، از جمله اینکه جنایت در محل کار او و مقتول رخ داده است، اقدامات او قبل از حمله مداوم و پرخاشگرانه بوده است، و او قربانی را که یک منطقه را ترک کرده است، ترسانده است. فقط برای اینکه او را در جای دیگری دنبال کند.

او همچنین خاطرنشان کرد که سانسون در مقطعی به‌عنوان یک مربی غیررسمی برای افسر جوان‌تر عمل کرده است و گفت این جنایت تأثیر «عمیق» بر قربانی داشته است.

در جلسه رسیدگی به دلایل محکومیت در اوایل سال جاری، قربانی بیانیه تاثیر قربانی را ارائه کرد و در آن به اشتراک گذاشت که این حمله زندگی و حرفه او را تغییر داده است و تا زمانی که سانسون مجرم شناخته شد از حمایت کمی از EPS برخوردار بود.

شایجک گفت که او همچنین انتظار دارد که افسران پلیس سوگند یاد کنند که قانون را اجرا کنند، و به قانون قضائی اشاره کرد که نشان می‌دهد افسران پلیس باید در سطح بالاتری نگه داشته شوند و نسبت به یک فرد معمولی که مرتکب جرم می‌شود باید مجازات‌های سخت‌تری دریافت کنند.

شایجک متوجه شد که بیماری روانی سانسون به این جرم کمک کرده است و گفت که این یک عامل تخفیف در تصمیم او برای صدور حکم بود.

او خاطرنشان کرد که سانسون قبلاً به دنبال درمان سلامت روان بوده است و گفت که به نامه‌هایی که توسط پزشکانی که ساسون را معالجه کرده‌اند به دادگاه ارسال شده است.

دادگاه شنیده است که سانسون در نتیجه کارش به عنوان افسر پلیس، دچار PTSD شده است، و به همین دلیل در مرخصی بود، اما هنوز اجازه داشت در زمان ارتکاب جرم در باشگاه EPS ورزش کند.

سانسون در حین بازداشت خانگی و مشروط، ملزم به رعایت تعدادی از شرایط است. شایجک همچنین به او دستور داد که یک نمونه DNA را به یک پایگاه داده ملی ارسال کند و به مدت 10 سال به عنوان مجرم جنسی ثبت شود.

روز جمعه، یک سخنگوی EPS گفت که سانسون هنوز در این سرویس مشغول به کار است، اما او بدون دستمزد راحت شده است. اکنون که روند دادگاه کامل شده است، شعبه استانداردهای حرفه ای EPS تحقیقات داخلی را آغاز خواهد کرد.