جاسپر قصد دارد تا تابستان امسال سیستم حمل و نقل عمومی را معرفی کند

شهرداری جاسپر در حال برنامه ریزی برای راه اندازی یک سرویس حمل و نقل دائمی در تابستان امسال است تا ازدحام را کاهش دهد و به مردم محلی و گردشگران راهی برای تردد بدون وسیله نقلیه بدهد.

ریچارد ایرلند، شهردار جاسپر در مصاحبه ای با سی بی سی نیوز گفت: «این اولین گام در یک طرح گسترده تر است، اما اولین قدم بسیار هیجان انگیز است.

اگرچه جاسپر 4700 ساکن دائمی دارد، اما جامعه هر ساله با افزایش بازدیدکنندگان به ویژه در تابستان سروکار دارد. همه این افراد اضافی باعث ازدحام پارکینگ در داخل شهر و در جاذبه های محبوب تر در پارک ملی می شوند.

هتل‌ها و اپراتورهای گردشگری اتوبوس را برای مشتریان خود اداره می‌کنند، اما حمل‌ونقل عمومی وجود ندارد، برخلاف بنف که اتوبوس‌های ترانزیت روم شهر را به جاذبه‌های محبوب اطراف مانند جانستون کانیون و دریاچه مینوانکا متصل می‌کنند.

در ماه فوریه، شورای شهرداری جاسپر به اتفاق آرا به راه اندازی یک سرویس حمل و نقل مسیر ثابت در تابستان امسال پس از اجرای یک پروژه آزمایشی در تابستان 2021 رأی داد.

شهرداری به دنبال یک اپراتور ترانزیت است که بتواند ناوگان و کارکنانی را برای سوار شدن اتوبوس ها در جاده تا خرداد ماه فراهم کند.

سرویس حمل و نقل جدید خدماتی را در تمام طول سال با برنامه های تابستانی و زمستانی جداگانه ارائه می دهد که هفت روز در هفته اجرا می شود.

نقشه سیستم ترانزیت پیشنهادی جاسپر.
جاسپر در تابستان امسال اتوبوس هایی را در این مسیرها پیشنهاد می کند. (شهرداری یاسپر)

در تابستان، یک اتوبوس ده بار در روز حرکت می‌کرد و مسیری را طی می‌کرد که شامل شهر اصلی، جاسپر پارک لج، اردوگاه‌های Wapiti و Whistler و دریاچه Pyramid است. پیشنهاد می شود هر سفر رفت و برگشت حدود 75 دقیقه طول بکشد.

برنامه زمستانی از اواسط اکتبر تا اواسط مه، دو اردوگاه را حذف می کند و در فرکانس متفاوتی اجرا می شود.

شهرداری انتظار دارد هم ساکنان و هم گردشگران از این خدمات استفاده کنند. این شامل دانش‌آموزان دبیرستانی می‌شود که با خانواده‌هایشان در خانه‌های کارمندی در جاسپر پارک لاج زندگی می‌کنند و بازدیدکنندگانی که با قطار از راه آهن می‌آیند و به وسیله نقلیه دسترسی ندارند.

شهرداری قصد دارد اپراتورهایی را ترجیح دهد که بتواند اتوبوس‌های بدون آلایندگی را که کاملاً در دسترس هستند، ارائه دهد. برنامه های آینده احتمالاً شامل گسترش خدمات به سایر مناطق پارک می شود.

شوراها همچنین یک پروژه آزمایشی برای سرویس اشتراک دوچرخه الکترونیکی را تصویب کردند. ایرلند گفت که ایده این است که دوچرخه های الکترونیکی را با سیستم حمل و نقل با نصب ایستگاه های شارژ در ایستگاه های اتوبوس ادغام کنند.

ایرلند گفت که شهرداری می‌خواهد مردم را تشویق کند تا با استفاده از جایگزین‌های دیگر برای کاهش تأثیرات بر محیط‌زیست، رفت و آمد کنند. در حالی که جاسپر هنوز آن نوع ازدحام را که در بنف دیده می شود تجربه نکرده است، ایرلند گفت که برخی از مناطق به طور خطرناکی شلوغ می شوند.

او گفت که بازدیدکنندگان از دریاچه آنت و دریاچه ادیت در نهایت در جاده ای باریک پارک می کنند که می تواند برای وسایل نقلیه اورژانسی که نیاز به دسترسی به منطقه دارند مشکلاتی ایجاد کند.

ایرلند گفت: “مدیریت ترافیک به ویژه برای جوامع کوچک کوهستانی بسیار طاقت فرسا است.” بنابراین ما باید به گزینه‌ها نگاه کنیم و حمل‌ونقل عمومی و سایر فرصت‌ها برای حمل و نقل فعال مطمئناً راه‌حلی است.»

شهرداری در حال مذاکره با شرکای تامین مالی مانند پارکس کانادا است. پاییز گذشته جامعه یادداشت تفاهمی با آژانس فدرال برای افزایش گزینه های حمل و نقل عمومی در پارک امضا کرد.