تفرقه بر سر کمیسیون پلیس تنها یک دست انداز دیگر در جاده برای دولت شهری و استانی است

در سیاست، قدرت وجود دارد و کنترل وجود دارد.

جدال کنونی بین شورای شهر کلگری و UCP دارای هر دوی آنها است.

اواخر سال گذشته، دولت UCP تحت رهبری دانیل اسمیت تغییراتی را در قانون پلیس آلبرتا تصویب کرد که به آن اجازه می‌دهد منصوبان استانی را به کمیسیون‌های پلیس محلی اضافه کند.

این نهادها نظارت غیرنظامی بر خدمات پلیس را انجام می دهند.

این یک موضوع مهم برای دولت بود زیرا بارها گفته است که از نحوه برخورد شهرها با مسائل ایمنی عمومی ناراضی است.

این استان به عنوان بخشی از یک پروژه آزمایشی، کلانترهای آلبرتا را در مرکز شهر کلگری و ادمونتون به همراه پلیس محلی در گشت زنی قرار داد.

قبل از فراخوان انتخابات، اسمیت اعلام کرد که استان برای 100 افسر پلیس اضافی برای دو شهر بزرگ هزینه خواهد کرد.

قرار ملاقات های خاموش

دولت اسمیت درست قبل از انتخابات حرکت دیگری انجام داد.

با دستور وزیر، سه نفر را برای پیوستن به 12 عضو کمیسیون پلیس کلگری منصوب کرد.

تا زمانی که یک کمپاین انتخاباتی استانی در جریان بود، هیچکس از این حرکت اطلاعی نداشت.

در یک رویداد کمپین بود که اسمیت توضیحات خود را برای انتصابات ارائه کرد. او می خواهد رای دهندگان بدانند که UCP بر بهبود امنیت عمومی متمرکز است و از پلیس حمایت می کند.

اسمیت گفت: “آنها توسط ما حمایت می شوند. این پیامی است که ما می خواهیم ارسال کنیم، این است که پلیس صلاحیت استانی است. ما هر کاری که لازم باشد انجام خواهیم داد تا مطمئن شویم که خیابان های ما ایمن می مانند.”

شورای شهر که از انتصابات غافلگیر شده بود، این هفته به رد به روز رسانی آیین نامه کمیسیون پلیس محلی که اعضای منصوب استانی را در نظر می گرفت، رای داد.

این به عنوان یک حرکت نمادین مخالف شناخته شد. این رد مانع از تصدی منصوبان استانی در کرسی های خود نمی شود.

به خاطر داشته باشید که سال گذشته زمانی که دولت این ایده را اعلام کرد، شهردار و شورا هیچ مخالفتی نداشتند.

بالاخره استان تا زمانی که قانون پشتوانه آن را داشته باشد می تواند چنین کارهایی را انجام دهد. و این کار را می کند.

عکس سال 2022 ربکا شولز وزیر امور شهرداری آلبرتا.
وزیر امور شهری، ربکا شولز، در تصویر، اواخر سال گذشته با شهردار کلگری در مورد طرح این استان ملاقات کرد. (مایک سیمینگتون/سی بی سی)

کنترل در مقابل فرآیند

برای استان، کنترل و نشان دادن به رای دهندگان رئیس است. برای شهر، دانستن اینکه نمی‌تواند انتصابات را متوقف کند، احترام به فرآیند است.

در دسامبر گذشته، شهردار جیوتی گوندک با ربکا شولز وزیر امور شهری در مورد طرح استان ملاقات کرد.

شهردار گفت فقط یک درخواست دارد.

او از مقامات استانی خواست که با کمیسیون پولیس صحبت کنند زیرا این امر می تواند در انتخاب افراد منصوب به آن کمک کند.

“باید با کمیسیون گفت‌وگو می‌شد تا مشخص شود: در حال حاضر چه وظیفه‌ای دارید؟ اهداف شما چیست؟ به دنبال چه نوع مجموعه‌های مهارتی هستید؟ فکر می‌کنید چه نوع شرایطی باید داشته باشیم؟” گوندک گفت.

اینها گفتگوهای مهمی هستند که هرگز اتفاق نیفتادند.»

کمیسیون پلیس گفت که تنها تماسی که از استان در مورد این موضوع داشت، یک درخواست ایمیلی برای ماتریس مهارت های کمیسیون بود که 16 مهارت پیش زمینه ای را که می خواهد در بین اعضایش ارائه شود، مشخص می کند.

سی‌بی‌سی نیوز از UCP در مورد اینکه آیا مشورتی وجود دارد یا خیر، پرسید اما طرف پاسخی نداد.

بدون شفافیت

گوندک همچنین در مورد چگونگی انتخاب این استان با سه منصوب خود سؤالاتی دارد.

این شهر به صورت عمومی آگهی های خالی کمیسیون را می دهد. این کاندیداهای واجد شرایط را بررسی و انتخاب می کند که باید توسط شورای شهر تایید شوند.

سپس قبل از اعلام نامزدهای موفق، باید سوابق پلیس را بررسی کنند. این به دلیل مسائل جدی و محرمانه ای است که کمیسران پلیس با آن سروکار دارند.

برای منصوبین استانی فقط بررسی سوابق پلیس انجام می شود. از نحوه انتخاب آنها توسط دولت اطلاعی در دست نیست.

“ما یک فرآیند بسیار دقیق داریم، زیرا ما مدت زیادی است که این کار را انجام می دهیم. انتظار داشتم که آنها در مورد روند ما یاد بگیرند و اگر علاقه ای به استفاده از روشی که ما نداشتند از آن استفاده کنند، به ما نشان دهند. گوندک گفت.

بزرگ نمایی

اسمیت از هرگونه واکنشی از سوی شهر در مورد این موضوع استقبال نمی‌کند، کسی که حاضر نیست کسی بپرسد که چگونه با این موضوع برخورد شده است.

اتاق های شورا از بالا تصویر شده است.  ردیف‌هایی از میزها وجود دارد که مردم پشت آن‌ها نشسته‌اند.
در گرماگرم یک مبارزات انتخاباتی، دانیل اسمیت، رهبر UCP گفت که تصور می کند شورای شهر کلگری، در تصویر، نسبت به انتصابات کمیسیون پلیس شهر که توسط استان تعیین شده است، موضع گیری می کند. (اسکات دیپل/سی بی سی)

اگرچه گوندک هیچ مخالفتی با انتصابات استانی یا افراد انتخاب شده ابراز نکرده است، به نظر می رسد اسمیت احساس می کند که این چیزی است که شهردار را در مورد موضوع آزار می دهد.

“من دوست دارم اعتراض خاصی را که خانم گوندک به یک روانپزشک اعتیاد و همچنین دو نفر دارد، از جمله یکی از افراد اولین کشور که تجربه ای را در کمک به ما در مقابله با سلامت روان و بحران اعتیاد دارد، بدانم. اسمیت گفت: من فکر می کنم که این فقط یک مقام سیاسی است.

یکی از اعضای سابق کمیسیون گفت که استان می تواند در توضیح انتخاب های خود شفاف تر باشد و به این نکته اشاره کرد که تمام مجموعه مهارت های شناخته شده ای که سه منصوب شده دارند در میان اعضای فعلی کمیسیون وجود دارد.

مجموعه مهارت های شناخته شده شامل نمایندگی بومی، تجربه تجاری و همچنین تجربه در مورد سلامت روان و مسائل اعتیاد است.

در گرماگرم یک مبارزات انتخاباتی، اسمیت گفت که او احساس می کند که شورا در حال موضع گیری است.

“من فکر می کنم آنها دارند بازی می کنند. منظورم این است که این یک انتخابات است. من فکر می کنم برخی صداهای ایدئولوژیک در آن شورا وجود دارد. این راز نیست که NDP و همسفران آنها می خواهند پول پلیس را کاهش دهند.”

شهر هزینه ها را افزایش می دهد

گوندک خاطرنشان می کند که شورا اخیراً 85 میلیون دلار اضافی برای استخدام افسران صلح و نگهبانان امنیتی بیشتر و همچنین ابتکارات دیگر برای تقویت امنیت حمل و نقل هزینه کرده است.

همچنین بودجه پلیس را افزایش داده است.

شهردار از اسمیت درخواست کرده است که سهم شهر از درآمدهای جریمه را بازگرداند، که بودجه پلیس را سالانه 10 میلیون دلار کاهش می دهد. این کاهش توسط دولت UCP در زمان نخست وزیر سابق جیسون کنی انجام شد.

برای جلوگیری از تأثیرگذاری تغییرات استانی بر بودجه پلیس، شورا مالیات املاک را به همان میزان افزایش داد.

یکی از اعضای کمیسیون در توییتر به تشریح احساس خود در مورد اختلاف نظر پرداخت. مرلین نورث پیگان، نایب رئیس کمیسیون، گفت که احساس می‌کند در وسط شهر و استان گرفتار شده است.

سقوط؟

اگر UCP در انتخابات این ماه پیروز شود، آیا نگرانی‌هایی در مورد پیامدهای طولانی این اختلاف در اواسط مبارزات انتخاباتی وجود دارد؟

اسمیت دستش را نوک نمی دهد.

ما به جلو می رویم و مطمئن می شویم که ایمنی و امنیت کلگریان را در اولویت قرار می دهیم.”

به نوبه خود، گوندک نشان می‌دهد که این چیزی غیرعادی برای رابطه‌ای با ترن هوایی که همیشه فراز و نشیب‌های خود را دارد، نیست.

“اینها چیزهایی است که به طور منظم اتفاق می افتد، و من امیدوارم که ما توانسته باشیم نشان دهیم که صحبت با هیئتی که شما اعضای آن را منصوب خواهید کرد حداقل چیزی است که ما انتظار داریم.”