ترودو برای دیدار با سربازان در آلبرتا در حالی که نبرد علیه آتش سوزی ها ادامه دارد

نخست وزیر جاستین ترودو روز دوشنبه در ادمونتون خواهد بود تا با پرسنل نیروهای مسلح کانادا که به مقابله با آتش سوزی های جنگلی در آلبرتا کمک می کنند، دیدار کند.

انتظار می رود ترودو حدود ساعت 11 صبح با مقامات نظامی دیدار کند.

هفته گذشته پس از درخواست کمک نظامی استان برای مقابله با وضعیت اضطراری آتش سوزی، سربازان در سراسر استان شروع به باد کردن کردند.

حدود 300 نظامی در گراند پریری، درایتون ولی و فاکس کریک مستقر شده اند و به آتش نشانان در خط مقدم یک فصل آتش سوزی بی سابقه می پیوندند.

هزاران نفر مجبور به ترک خانه های خود شده اند و منابع آتش سوزی آلبرتا را به حد خود رسانده اند. در 6 می، این استان وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

از روز دوشنبه، 96 آتش سوزی در سراسر استان، هم در داخل و هم خارج از مناطق حفاظت شده جنگل آلبرتا شعله ور بود. از 90 آتش سوزی جنگلی که در داخل آن مناطق می سوزند، 23 آتش سوزی غیرقابل کنترل طبقه بندی می شوند.

روز یکشنبه تعداد افراد تخلیه شده در آلبرتا به بیش از 19300 نفر رسید.

انتظار می رود مقامات دولتی روز دوشنبه در ساعت 3 بعد از ظهر به وقت محلی وضعیت آتش سوزی را به روز کنند. کنفرانس خبری را به صورت زنده از اینجا تماشا کنید.

تا به امروز، بیش از 465 آتش سوزی جنگلی در سرتاسر آلبرتا در سراسر آلبرتا شعله ور شده است و نزدیک به 532000 هکتار جنگل را نابود کرده و صدها خانه را به همراه کسب و کار و زیرساخت های حیاتی ویران کرده است.

انتظار می رود که فاجعه طبیعی تشدید شود. گرمای هوا در روزهای اخیر بی امان بوده و بارش باران پیش بینی نمی شود.

Josee St-Onge، افسر اطلاعات آتش‌سوزی‌های جنگلی در جریان به‌روزرسانی آتش‌سوزی روز یکشنبه گفت: «دوره اوج سوزاندن ما، یعنی زمانی که دما در بالاترین حد خود است و سوخت‌ها در خشک‌ترین حالت خود قرار دارند، هنوز در مقابل ماست.»

ما از تمام منابعی که در اختیار داریم برای مبارزه با این آتش‌سوزی‌ها و حفظ امنیت مردم در جوامع استفاده می‌کنیم.»

بخش اعظم شمال و مرکز آلبرتا تحت هشدار گرما باقی مانده است. اظهارات ویژه کیفیت هوا به دلیل دود آتش سوزی در حال اجرا است.

آتش نشانان در آخر هفته با شرایط ناآرامی مواجه شدند. یک خط الراس بالایی در جو باعث افزایش روزانه بیش از 30 درجه سانتیگراد شد. دمای روزانه رکوردشکنی روز یکشنبه در مناطق مرکزی و شمالی آلبرتا از جمله ادمونتون ثبت شد.

افزایش دما اکنون در جنوب آلبرتا نیز نگران کننده است. St-Onge یکشنبه هشدار داد که شرایط در جنوب در حال حاضر آنقدرها هم شدید نیست، اما ممکن است استان نیاز به تغییر مکان منابع داشته باشد تا بتواند به سرعت به آتش‌سوزی‌های جدید واکنش نشان دهد.

او گفت: “این زمان‌های سختی است. و روزهای آینده ممکن است بسیار دشوار باشد.”

آخرین دور از دستورات تخلیه اواخر عصر یکشنبه برای منطقه دورافتاده شمالی دریاچه چیپیویان که حدود 80 ساکن در آن زندگی می کنند، صادر شد.

به حدود 772 نفر از ساکنان چاته، آلتا دستور تخلیه داده شد.

Chateh، در شمال غربی High Level، بخشی از Dene Tha’ First Nation است که شامل جوامع رودخانه بوشه و رودخانه Meander نیز می شود.

سال گذشته در همین موقع ساکنان چاته به دلیل سیلاب گسترده در حال ترک خانه های خود بودند.

‘ما محاصره شده ایم’

در High Prairie، آلتا، شهردار برایان پاناسیوک گفت که ساکنان به تماشای آسمان برای دود عادت کرده‌اند که نشانه‌ای از شعله‌ور شدن احتمالی است.

او گفت: “شعله ور شدن ها، سریع می آیند و دوباره آتش را شروع می کنند.” “اگر بادها جابجا شوند، می تواند به سرعت حرکت کند.”

این یک زمان مضطرب برای شهر شمالی آلبرتا است. در حالی که افراد تخلیه شده از جوامع اطراف به داخل سرازیر می شوند، ساکنان خود را برای این احتمال آماده می کنند که آنها نیز مجبور به ترک شوند.

این شهر ده روز است که در حالت آماده باش تخلیه قرار دارد.

آتش در سراسر منطقه اطراف شعله می کشد، از جمله یکی حدود هفت کیلومتری از محدوده شهر. پاناسیوک گفت که نزدیکترین آتش سوزی به High Prairie در جنوب است، اما آتش سوزی های بزرگی در شمال و آتش سوزی در شرق نیز وجود دارد.

او یکشنبه گفت: «ما در محاصره هستیم. آنها به ما نزدیک می شوند و این نگرانی بزرگ ما است… ما بسیار خوش شانس هستیم که آنها را دور نگه داشته ایم.”

از نوار لغزنده زیر برای مشاهده میزان آسیب آتش سوزی در منطقه شمال لاب استیک و غرب وایلد وود استفاده کنید.