بیمارستان های کلگری شاهد افزایش سرفه و شکایات مربوط به دود ناشی از آتش سوزی هستند

با ادامه آتش‌سوزی‌ها در آلبرتا، کالگری پوشیده از دود باقی می‌ماند – چیزی که خدمات بهداشت آلبرتا می‌گوید باعث افزایش تعداد بازدیدهای بخش اورژانس شده است.

این در حالی رخ می دهد که آتش سوزی های شدید جنگلی در سراسر استان ادامه دارد و هزاران آلبرتایی را مجبور به ترک خانه های خود کرده و جوامع سراسر استان را پوشیده از دود می کنند و شاخص سلامت کیفیت هوای کلگری به وضعیت “خطر بسیار بالا” می رسد.

بر اساس داشبورد آنلاین آلبرتا وایلدفایر، تا ساعت 2:30 بعد از ظهر، 87 آتش سوزی در داخل مناطق حفاظت شده جنگل آلبرتا شعله ور شده و 23 مورد به عنوان غیرقابل کنترل طبقه بندی شده اند.

کری ویلیامسون، سخنگوی خدمات بهداشتی آلبرتا در بیانیه ای ایمیلی به CBC گفت که بخش های اورژانس در منطقه کلگری افزایش متوسطی در بیماران مبتلا به سرفه و مشکلات تنفسی به دلیل دود ناشی از آتش سوزی های جنگلی داشته اند.

  • تماشا | در کلگری دود است. چه کاری باید انجام دهید؟

دود آتش سوزی بر کیفیت هوا تأثیر می گذارد. چه اقدامات احتیاطی بهداشتی باید انجام دهید؟

یک پزشک نحوه برخورد با دود ناشی از آتش سوزی های جنگلی در غرب کانادا را توضیح می دهد.

ویلیامسون گفت در 6 می، زمانی که دولت آلبرتا به دلیل آتش سوزی های جنگلی وضعیت اضطراری اعلام کرد، 105 بیمار با شکایات مربوط به سرفه و دود به بخش های اورژانس بیمارستان منطقه کلگری مراجعه کردند.

ویلیامسون گفت که از آن زمان، این تعداد از کمترین میزان 103 بیمار در 10 مه به 155 مورد در 15 می در نوسان بوده است.

کیفیت پایین هوا همچنان ادامه دارد

از ساعت 2 بعدازظهر شنبه، شاخص سلامت کیفیت هوای محیط زیست و تغییرات اقلیمی کانادا برای کلگری در بالاترین سطح خود قرار داشت – 10+ یا “خطر بسیار بالا”.

توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی فعالیت‌های سنگین را در خارج از منزل کاهش دهند یا دوباره برنامه ریزی کنند. به کودکان و افراد مسن نیز توصیه می شود که آن را آسان بگیرند.

اگر جمعیت عمومی دچار سرفه و سوزش گلو شدند، باید فعالیت‌های شدید در فضای باز را کاهش دهند یا برنامه ریزی مجدد کنند.

روز شنبه بیانیه کیفیت هوای محیط زیست کانادا همچنان برقرار بود و گفت که دود باعث کیفیت پایین هوا و کاهش دید در برخی مواقع می شود.

بیانیه ای نیز برای شهر ادمونتون، سنت آلبرت و پارک شروود در نظر گرفته شده بود.

در این هشدار آمده است: “دود آتش سوزی می تواند برای سلامت همه افراد حتی در غلظت های کم مضر باشد. اقدامات لازم برای محافظت از سلامت خود و کاهش قرار گرفتن در معرض دود را ادامه دهید.”

Environment Canada گفت: افراد مبتلا به بیماری ریوی – مانند آسم – یا بیماری قلبی، افراد مسن، کودکان، افراد باردار و افرادی که در فضای باز کار می کنند در معرض خطر بیشتری برای تجربه اثرات سلامتی ناشی از دود آتش سوزی هستند.

Environment Canada می گوید اگر باید زمانی را در خارج از منزل بگذرانید، یک ماسک از نوع ماسک تنفسی مناسب (مانند ماسک N95 دارای گواهی NIOSH یا ماسک تنفسی معادل) که اجازه نمی دهد هوا از روزنه های کوچک بین ماسک و صورت عبور کند، می تواند به کاهش قرار گرفتن در معرض ماسک کمک کند. ذرات ریز در دود

“این ذرات ریز به طور کلی بیشترین خطر را برای سلامتی به همراه دارند. با این حال، ماسک‌ها قرار گرفتن در معرض گازهای موجود در دود آتش‌سوزی را کاهش نمی‌دهند. مهم است که به بدن خود گوش دهید و در صورت مشاهده علائم، فعالیت‌ها را کاهش داده یا متوقف کنید.”