بریتانیایی ها به عنوان هزینه های زندگی زیر سوال می روند

هزینه تاج گذاری چارلز سوم: بریتانیایی ها به عنوان هزینه های زندگی مورد سوال قرار می گیرند

چرا تاج گذاری شاه چارلز هدر دادن پول زیادی است؟

منتقدان قیمت چنین رویداد مجللی را که در زمان مالی نگران کننده ای برای کشور رخ می دهد، زیر سوال برده اند. مجله تایم گزارش داد که کمیته عملیات گوی طلایی که مسئول برنامه ریزی مراسم تاج گذاری است، تخمین می زند که این رویداد ممکن است حدود 100 میلیون پوند (بیش از 1021.5 کرور روپیه) هزینه داشته باشد.

فرست پست نوشته بود که مثل همه سلطنت‌های دیگر ثابت شده است که خانواده بریتانیا مانند یک انگل برای کشور خود هستند. تاج گذاری پادشاه چارلز و ملکه کامیلا وعده می دهد که نمایشی از شکوه و شکوه باشد که آغاز سلطنت پادشاه جدید را جشن می گیرد. اما زمانی که بریتانیا در حال رکود است و شرایط اقتصادی در کسادی است، از سوی چارلز به شدت بی احساس است که تاج گذاری شود. و با تداوم سفت شدن کیف پول‌های عمومی، این که آیا رویدادی با چنین اسراف و هزینه مناسب است یا خیر جای سوال دارد. خانواده سلطنتی بریتانیا مانند یک مصرف کننده غیرمولد است که نه تنها از منابع بریتانیا، بلکه از منابع جهانی نیز تغذیه می کند. خانواده سلطنتی باید درک کنند که تاج گذاری چارلز و کامیلا در زمانی اتفاق می افتد که بحران هزینه های زندگی همچنان بر امور مالی مردم سخت تر می شود.

همانطور که CNN Business گزارش داد تاجگذاری پادشاه در این شنبه بخشی از ثروت عظیمی را که توسط سلطنت بریتانیا در طول قرن ها انباشته شده است به نمایش می گذارد. کالسکه‌های طلایی و جواهرات گران‌قیمت و لباس‌های طراحان سفارشی وجود خواهند داشت که قیمتی بیش از آن‌چه بیشتر مردم در ماه‌ها می‌سازند، خواهد بود.

هری بلافونته درگذشت: جو بایدن، باراک اوباما و دیگران به این فعال و سرگرم کننده افسانه ای ادای احترام می کنند.

قبل از تاجگذاری پادشاه چارلز سوم، توماس مارکل “مصاحبه نهایی” را درباره دختر مگان مارکل انجام می دهد.

دولت از ارائه رقمی در مورد هزینه تاج گذاری امتناع کرده است و رسانه های بریتانیایی تخمین زده اند که از 50 میلیون پوند تا بیش از 100 میلیون پوند (63 تا 125 میلیون دلار) متغیر است. رقمی که برای بسیاری از بریتانیایی ها هنگام وقوع بحران بزرگ غذا در بریتانیا، بلعیدن آن سخت است.

بریتانیا در ماه‌های اخیر تحت تأثیر موج بزرگی از اعتصاب‌ها قرار گرفته است که پرستاران، پزشکان، ماماها، کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، کارکنان دانشگاه، رانندگان قطار و کارمندان دولت – از جمله کارکنانی که پاسپورت‌ها را در فرودگاه‌ها چک می‌کنند – همگی به دلیل اختلافات حقوقی از آنجا خارج شدند. به اکثر کارکنان بخش دولتی، افزایش 4 یا 5 درصدی برای سال مالی جاری پیشنهاد شده است که به طور قابل توجهی کمتر از نرخ تورم سالانه است که برای هفت ماه متوالی بالای 10 درصد بوده است. قیمت مواد غذایی با سرعت دردناکی در حال افزایش است: قیمت نان در ماه مارس سالانه 19.4 درصد افزایش یافته است.

ثروت سلطنت

ثروت شخصی عظیم و سبک زندگی مجلل پادشاه در تضاد کامل با واقعیت هایی است که اکثر مردم بریتانیا در حال حاضر در آن زندگی می کنند.

کاخ باکینگهام از اظهار نظر در مورد وضعیت مالی خانواده سلطنتی امتناع می کند و استدلال می کند که آنها حق حفظ حریم خصوصی دارند. روزنامه گاردین اخیراً ثروت خصوصی چارلز را بیش از 1.8 میلیارد پوند تخمین زده است – اگرچه کاخ به روزنامه گفته است که این رقم “ترکیبی بسیار خلاقانه از حدس و گمان، فرضیات و نادرستی است.”

فوربس سال گذشته تخمین زد که دارایی شخصی ملکه فقید الیزابت دوم 500 میلیون دلار است که شامل جواهرات، مجموعه هنری، سرمایه گذاری و دو اقامتگاه، قلعه Balmoral در اسکاتلند و Sandringham House در شهرستان نورفولک انگلیس می شود. ملکه هر دو ملک را از پدرش، پادشاه جورج ششم به ارث برد و آنها را به چارلز داد.

این همان جایی است که بزرگترین مزیت مالی پادشاهی به وجود آمد. پادشاه از پرداخت مالیات معاف است و در حالی که تصمیم می گیرد به طور داوطلبانه مالیات بر درآمد بپردازد، نیازی به پرداخت مالیات بر ارث – معمولاً 40٪ – برای مادرش نداشت. او را ترک کرد. این باعث شد او ده ها میلیون پوند پس انداز کند که در غیر این صورت به خزانه داری بریتانیا می رفت.

هزینه سپر تاجگذاری چارلز

از آنجایی که این یک رویداد دولتی است، هزینه تاج گذاری توسط دولت بریتانیا و با استفاده از پول مالیات دهندگان پرداخت می شود. یک نظرسنجی نشان می‌دهد که بیش از نیمی از بریتانیایی‌ها فکر نمی‌کنند که بودجه آن باید توسط دولت تامین شود.

بر اساس گزارش میرور، تاج گذاری چارلز و کامیلا در زمانی اتفاق می افتد که بحران هزینه های زندگی همچنان بر امور مالی مردم سخت تر می شود. بریتانیا به‌تازگی از ورود به رکود مالی اجتناب کرده است و جرمی هانت صدراعظم هشدار داده است که این کشور هنوز در مورد اقتصاد “از جنگل خارج نشده است”.

این مراسم کوتاهتر از تاجگذاری ملکه فقید خواهد بود و همچنین لیست مهمانان بسیار کوچکتری خواهد داشت. اما هزینه این مراسم همراه با تعطیلات بانکی اضافی برای کشور در روز دوشنبه 8 مه می تواند به میلیون ها نفر برسد. در واقع، طبق گزارش قبلی مرکز تحقیقات اقتصاد و بازرگانی، هر تعطیلات بانکی بریتانیا 2.3 میلیارد پوند برای این کشور هزینه دارد.

از سوی دیگر، شاهزاده هری بدون مگان مارکل در مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز شرکت خواهد کرد. شاهزاده هری برای تاجگذاری شاه چارلز ده ردیف پشت سر برادرش خواهد نشست. شاهزاده ویلیام. دستیار سابق سلطنتی فاش کرد که علیرغم ظاهر بداخلاقی، موقعیت پرنس هری در دفاع دور می تواند مفید باشد اگر او بخواهد سریعاً خارج شود. آقای بورل به دن ووتن به جی‌بی‌نیوز گفت: «او نمی‌خواهد زمان زیادی را در کنار آنها بگذراند.

به گفته کارشناس سلطنتی، “می ترسم به این زودی ها امکان آشتی وجود نداشته باشد – فکر می کنم از ویندزورها استقبال بسیار سردی شود.” به این زودی هیچ شانسی برای آشتی وجود ندارد، من می ترسم – فکر می کنم او با استقبال بسیار سردی از ویندزور مواجه شود.

آقای بورل نظر خود را اضافه کرد که دوک ساسکس “قرار نیست دور و بر خود بچرخد” و برخی گمانه زنی می کنند که او می تواند ظرف 24 ساعت به بریتانیا رفته و از آن خارج شود. گفت: می آید پایش را در در بگذارد و می آید چون پدرش می خواهد او آنجا باشد.

(با ورودی های اضافه شده از آژانس ها)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام