برای سیستم خط لوله اصلی، قرارداد پرداخت عوارض را با فرستنده‌ها امضا کنید

شرکت Enbridge می‌گوید با شرکت‌های کشتیرانی برای پرداخت عوارض در سیستم خط لوله اصلی خود که بیش از سه میلیون بشکه در روز نفت خام و مایعات را از غرب کانادا منتقل می‌کند، به توافق رسیده است.

این اطلاعیه در روز پنجشنبه نقطه عطفی بزرگ برای شرکت خط لوله مستقر در کلگری است که از زمانی که پیشنهاد آن برای پر کردن بزرگترین شبکه خط لوله نفت کانادا از طریق قراردادهای بلندمدت توسط رگولاتور انرژی کانادا رد شد، در حال مذاکره با شرکت های حمل و نقل نفت در مورد یک توافق نامه جدید عوارض بوده است. در نوامبر 2021

گرگ ایبل، مدیرعامل انبریج گفت که این تسویه حساب توسط هیئت مدیره شرکت تایید شده است و “حمایت گسترده” را از سوی یک گروه ذینفع صنعت متشکل از 37 عضو دریافت کرده است که شامل تولیدکنندگان، پالایشگاه ها، شرکت های یکپارچه، آژانس های صنعتی و دولت ها می شود.

“این تسویه حساب برد-برد-برد است – مشتریان به دریافت خدمات رقابتی و پاسخگو ادامه خواهند داد؛ Enbridge بازدهی با ریسک قابل توجهی کسب خواهد کرد؛ و Mainline به تغذیه آمریکای شمالی و بازارهای جهانی با منبع بلندمدت ایمن ادامه خواهد داد. ایبل در بیانیه ای گفت: انرژی ایمن و مقرون به صرفه.

این توافق همچنین باعث می شود تا Enbridge همچنان رقابتی باقی بماند، زیرا ظرفیت صادرات اضافی آنلاین می شود – به ویژه توسعه خط لوله Trans Mountain که انتظار می رود اواخر امسال تکمیل شود.

کالین گروندینگ، معاون اجرایی و رئیس خطوط لوله مایعات انبریج، به خبرنگاران گفت که خط لوله Mainline – که در حال حاضر با ظرفیت کامل کار می کند – ممکن است پس از اضافه شدن توسعه Trans Mountain به 95 درصد کاهش یابد.

اما او گفت که مطمئن است که Mainline همچنان به شدت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مردی با کت و شلوار تیره و کراوات برای عکاسی ژست می گیرد.  او در حال لبخند زدن است.
گرگ ایبل در ژانویه 2023 به عنوان رئیس و مدیر اجرایی Enbridge منصوب شد. (Enbridge)

گروندینگ گفت: “تلفات TMX احتمالاً بالاتر خواهد بود، که سیستم ما را رقابتی تر می کند.” “تلفات ما کمی کمتر خواهد شد.”

خط لوله اصلی Enbridge بزرگترین سیستم خط لوله نفت کانادا است که حدود 70 درصد از کل ظرفیت حمل و نقل خط لوله نفت از غرب کانادا را تامین می کند.

تقاضای خط لوله در چند سال گذشته از ظرفیت فراتر رفته است، بنابراین Enbridge درخواست کرده بود تا برای 90 درصد از ظرفیت سیستم Mainline قراردادهای بلندمدت منعقد کند.

انبریج استدلال کرده بود که قراردادهای محکم به مشتریان دسترسی قابل پیش بینی بیشتری به خط لوله می دهد، اما برخی از تولیدکنندگان نفت کانادا استدلال می کردند که تغییر پیشنهادی محدودیت های ظرفیت موجود را بدتر می کند و می تواند به کاهش قیمت نفت منجر شود.

در رد این پیشنهاد در سال 2021، تنظیم کننده انرژی کانادا به این نتیجه رسید که پیشنهاد Enbridge دسترسی به خط لوله را به طرز چشمگیری تغییر می دهد. به گفته آن شرکت‌های خاصی از ثبات بلندمدت سود خواهند برد، اما برخی دیگر دسترسی به خط لوله را از دست خواهند داد.

انبریج روز پنجشنبه گفت که شهرک جدید هر دو بخش کانادایی و ایالات متحده از سیستم Mainline را پوشش می دهد و عوارض پایدار و رقابتی را نسبت به جایگزین های رقیب به مشتریان ارائه می دهد.

این توافقنامه همچنین شامل یک یقه عملکرد مالی است که انگیزه‌هایی را برای Enbridge برای بهینه‌سازی توان و هزینه ارائه می‌کند، اما همچنین در صورت بروز اختلالات شدید عرضه یا تقاضا، محافظت از نزولی را فراهم می‌کند.

Enbridge گفت که انتظار دارد به طور مشترک با صنعت حل و فصل نهایی را نهایی کند و درخواستی را برای تایید به تنظیم کننده انرژی کانادا در سه ماهه سوم ارائه کند.

انتظار می رود تسویه حساب جدید در اواخر سال جاری تصویب و اجرا شود. مدت تسویه حساب هفت سال و نیم است که تا سال 2028 ادامه دارد.

تحلیلگر می گوید تسویه حساب عدم اطمینان را از بین می برد

رابرت کوان، تحلیلگر RBC گفت که توافقنامه حل و فصل ابهامات مرتبط با مذاکرات طولانی را برطرف می کند.

این دیدگاه توسط تیم مک کی، رئیس و مدیرعامل Canadian Natural Resources Ltd.، بزرگترین تولیدکننده نفت و گاز کانادا تکرار شد.

مک کی در روز پنجشنبه در تماس سه ماهه سود شرکت گفت: «آنچه مثبت است این است که طرفین دور هم جمع شده‌اند و بر سر یک توافق عادلانه به توافق رسیده‌اند.