برادر مردی که در سال 2012 کشته شد، پس از اتهامات قتل در پرونده سرد، امیدوار به عدالت است

رابین سوانسون، بیش از 11 سال پس از پیدا شدن جسد برادرش، گفت که خانواده‌اش بالاخره در حال دریافت پاسخ‌هایی هستند که همیشه به دنبال آن بودند.

در مارس 2012، چاد جردن سوانسون، 26 ساله، جسد در وسیله نقلیه خود با سوراخ گلوله از شیشه جلو پیدا شد.

در ابتدا، پلیس علت مرگ را اعلام نکرد، اما اکنون می گوید که آنها به سرعت متوجه شدند سوانسون قربانی قتل شده است.

روز سه شنبه، سرویس پلیس ادمونتون گفت دو نفر در قتل سوانسون متهم شده اند که هر دو به قتل درجه یک متهم شده اند.

گروهبان کارکنان گفت: “بازرسان ما هرگز امید خود را از دست ندادند و در دهه گذشته به طور خستگی ناپذیری برای شناسایی دو مسئول قتل آقای سوانسون تلاش کردند.” جیمز واندرلند از بخش جنایات تاریخی.

این اتهامات 11 سال پس از آن صورت می گیرد که دو نفر در حال پیاده روی گزارش دادند که سوانسون را در یک شورت تاهو سیاه رنگ در نزدیکی خیابان 113 و خیابان 167 پیدا کرده اند.

کارآگاهان بر این باورند که قتل هدفمند بوده و متهم و سوانسون همدیگر را می‌شناختند.

“او فقط یک آمار نبود”

برادر سوانسون، رابین سوانسون، گفت که این اتهامات به خانواده‌اش اجازه داده است تا سرانجام به برخی از پاسخ‌ها و امیدی دوباره به عدالت دست یابند.

او گفت: «ما می خواهیم دلیل آن را بدانیم.

چرا این افراد تصمیم گرفتند که جان برادرم را بگیرند و پسرش را بدون پدر بزرگ کنند، فکر خوبی است؟

سوانسون گفت در روز مرگش، برادرش به پسر هشت ساله‌اش دوچرخه‌سواری را آموزش می‌داد، قبل از اینکه او تماس تلفنی بگیرد، پارک را ترک کند و دیگر برنگشت.

دو مرد در حال ژست گرفتن
رابین سوانسون، سمت راست، گفت که برادرش، چاد سوانسون، در سمت چپ، بیش از برادرش بود، آن دو بهترین دوستان بودند. (ارسال شده توسط رابین سوانسون)

او گفت که خانواده‌اش، از جمله والدین و پسر سوانسون چاد، امید خود را حفظ کرده‌اند، اما پس از گذشت زمان طولانی، برای آنها دشوار بود که باور کنند که کسی پاسخگو باشد.

“برادرم فقط یک عدد نبود، او فقط یک آمار بود. او یک فرد واقعی بود و افراد زیادی داشت که او را مانند من دوست داشتند و به او اهمیت می دادند.

سوانسون گفت: “او برادر من بود و بهترین دوست من نیز بود.”

سوانسون گفت که خانواده آنها هر سال به افتخار چاد برای ماهیگیری ماهیان خاویاری در رودخانه فریزر می روند.

وقتی خانواده اش خبر اتهامات را شنیدند، سوانسون گفت مانند روزی بود که برادرش 12 سال پیش درگذشت، و افزود که زخم ها را دوباره باز کرد اما همچنین به او امیدواری داد که برادرش سرانجام عدالت را دریافت کند.

پیشرفت بالستیک

در 21 آوریل، EPS اعلام کرد که تحقیقات در مورد مرگ چاد سوانسون را ادامه می دهد و از سیستم شناسایی بالستیک یکپارچه (IBIS) که در سال 2021 اجرا شد، استفاده خواهد کرد.

وندرلند گفت: «این پیشرفت‌ها به ما کمک کرده است تا اطلاعات بیشتری در مورد سلاح گرم مورد استفاده در این جرم به دست آوریم.

در آن زمان، او گفت که IBIS به پلیس کمک کرد تا بفهمد افرادی وجود دارند که اطلاعات بیشتری در مورد شرایط مرگ سوانسون دارند.

دستگاه IBIS – که شبیه یک برج کامپیوتری بزرگ به نظر می رسد – از بدنه فشنگ های شلیک شده عکس می گیرد و سپس تصاویر را با پایگاه داده ملی سایر فشنگ های مصرف شده و گلوله های شلیک شده مقایسه می کند.

کورتنی بل، یکی از بازرسان اسلحه گرم که قبلا توسط EPS استخدام شده بود، به CBC گفت: “این اجازه می دهد ظرف چند روز – حدود سه روز – ما بتوانیم اطلاعات مربوط به یک مورد اسلحه گرم یا فشنگ خاص را دریافت کنیم.”

و این می تواند یک اسلحه را در عرض یک هفته از خیابان خارج کند.