با نزدیک شدن به فصل رسمی انتخابات آلبرتا، UCP و NDP (به طور غیر رسمی) با قدرت کامل خارج شده اند.

رونمایی از آهنگ و “Super Saturday” – فصل انتخابات استانی آلبرتا با تظاهراتی به سبک کمپین آخر این هفته آغاز شد، حتی اگر این نامه تا روز دوشنبه به طور رسمی منتشر نشود.

اگرچه حزب محافظه‌کار متحد و دموکرات‌های آلبرتا، در عمل، مبارزات انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند برای هفته هاروز دوشنبه یک فوریت جدید را برای رقابت به ارمغان می آورد زیرا هر دو حزب کمتر از 30 روز فرصت دارند تا آلبرتایی ها را متقاعد کنند که در بهترین موقعیت برای تشکیل دولت بعدی هستند.

رویداد UCP عمدتاً بر اقتصاد، جرم و جنایت متمرکز بود

UCP روز را در کلگری آغاز کرد، شهری که می تواند برنده نهایی انتخابات آینده را تعیین کند. این حزب قرار بود برای دومین گردهمایی اواخر روز شنبه به سمت شمال به سمت ادمونتون برود.

مراسم صبحگاهی در یک پارکینگ در نزدیکی دفتر مبارزات انتخاباتی ربکا شولز، که برای انتخاب مجدد برای UCP در کلگری-شاو نامزد می شود، برگزار شد.

پس از روی صحنه آمدن، دانیل اسمیت، رهبر UCP، سخنرانی ای را ارائه کرد که بیش از شش دقیقه طول کشید و عمدتاً بر روی مسائل اقتصادی تمرکز داشت، در حالی که اعضای جمعیت با تکان دادن تابلوهای “حرکت آلبرتا به جلو”، شعار کمپین UCP، تکان می دادند.

اسمیت در جمع حاضران گفت: “ما یک برنامه مسئولانه برای آینده ای قوی تر، ایمن تر و مقرون به صرفه تر داریم.”

زنی با جمعیت صحبت می کند.
دانیل اسمیت، رهبر UCP پس از سخنرانی روز شنبه با حامیان خود دست داد و عکس گرفت. (جوئل درایدن/سی بی سی)

در کلگری، نظرسنجی ها انجام شده است نشان داد که مراقبت های بهداشتی در صدر ذهن رای دهندگان قرار دارد. این موضوعی است که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که با NDP دوستانه است و به دنبال آن تورم و اقتصاد به‌عنوان قوی‌تر برای UCP در نظر گرفته می‌شود.

در روز شنبه، اسمیت تنها به طور خلاصه به مراقبت های بهداشتی اشاره کرد، زمانی که گفت که دولت UCP او بر روی اطمینان از وجود مشاغل فراوان در آن زمینه، همراه با فیلم و تلویزیون، کشاورزی، فناوری و سایر موارد متمرکز شده است.

مایکل سولبرگ، یکی از شرکا و یکی از مالکان New West Public Affairs، گفت: با شروع کمپین UCP، اولین کار برای حزب ایجاد روایتی پیرامون تعریف سومین موضوع برای رای دهندگان فراتر از تورم و اقتصاد خواهد بود. شرکت دولتی و روابط عمومی مستقر در کلگری.

سولبرگ، یکی از کارکنان سابق محافظه‌کار در زمان استفان هارپر، گفت: “من فکر می‌کنم جنگ واقعاً برای همین است. UCP دوست دارد ببیند رای‌دهندگان با در نظر گرفتن جنایت و نحوه رسیدگی به جرم به پای صندوق‌های رای می‌آیند.”

اسمیت روز شنبه به این رویکرد اشاره کرد و تاکید او بر جرم و جنایت به عنوان دومین کشور نزدیک به اقتصاد ظاهر شد. او گفت که طرح UCP این است که “مواد مخدر سخت، مصرف بیش از حد و جنایتکاران را از خیابان ها دور نگه دارد. یک دولت UCP تضمین خواهد کرد که مجرمان پشت میله ها هستند.”

برخی از حامیان در این تجمع گفتند که بر اقتصاد متمرکز هستند، در حالی که برخی دیگر از رابطه آلبرتا با اتاوا ابراز نگرانی کردند.

راب هاینس، یکی از حامیانش می گوید: «اتاوا برای مدت طولانی بر سر آلبرتا دویده است.

مردی با تابلویی می ایستد که می گوید من UCP را دوست دارم.
راب هاینز، حامی حزب محافظه‌کار متحد گفت که او می‌خواهد آلبرتا از تغییراتی در سیاست‌های فدرال در مورد سلاح گرم و برابری حمایت کند. (جوئل درایدن/سی بی سی)

یکی دیگر از حامیان UCP گفت که امیدوار است که این کمپین کاملاً بر اقتصاد متمرکز باشد و از نظر او در مورد مسائلی مانند قانون حاکمیت آلبرتا و محدودیت‌های COVID-19 “از ریل خارج نشود”.

مرل ترلسکی گفت: “این واقعاً به همین سادگی است. دشوار نیست. اما به نظر می رسد دانیل به اینجا می رود، آن طرف. به نظر می رسد قطار گاهی اوقات از ریل خارج می شود.”

رویداد NDP در اواخر روز شنبه برنامه ریزی شده است

NDP همچنین یک رویداد در ادمونتون در عصر شنبه برنامه ریزی کرده است.

این حزب قصد دارد از اتوبوس مبارزات انتخاباتی خود رونمایی کند، و همچنین یک آهنگ مبارزاتی را که به صورت زنده توسط The Dungarees در ادمونتون اجرا می شود، رونمایی خواهد کرد.

در بیانیه ای، راشل نوتلی، رهبر حزب دموکراتیک خلق آلبرتا، گفت که حزب هزاران داوطلب در سراسر استان دارد که تابلوها را آماده می کنند و برای اجرای کمپین ها آماده می شوند.

نتلی گفت: “به عنوان نخست وزیر شما، هر روز برای تعمیر مراقبت های بهداشتی، بهبود سیستم آموزشی و ایجاد مشاغل بیشتر در استانی مقرون به صرفه تر کار خواهم کرد.”

مردم دور یک میکروفون می ایستند و آواز می خوانند.
NDP قصد دارد اتوبوس و آهنگ کمپین خود را در روز شنبه قبل از رویدادهای بزرگتر برنامه ریزی شده در کلگری در روز دوشنبه رونمایی کند. (آلبرتا NDP)

لی وارد، نایب رئیس در حمایت از ولینگتون و مشاور ارشد نوتلی در زمانی که نخست وزیر بود، گفت که حزب احتمالاً با شروع کمپین بر مراقبت های بهداشتی و رهبری به عنوان موضوعات اصلی تاکید می کند.

وارد گفت: “در طول مبارزات انتخاباتی، شما خواهید دید که NDP دیدگاه خود را برای یک اقتصاد متنوع تر و مشاغل خوب به اشتراک می گذارد.” “اما، در نهایت، من انتظار دارم که راه اندازی کمپین اولیه بر مراقبت های بهداشتی متمرکز شود.”

قرار است برگه انتخابات استانی آتی در اول ماه مه صادر شود. روز رای گیری 29 می است.

بیشتر در راه است.