با ممنوعیت های آتش سوزی، اردونشینان کانادایی خود را با فصل بدون آتش وفق می دهند

جید نجم در آخر هفته طولانی ماه مه در مورد کمپینگ هیجان زده می شد، تا آخر شب با خانواده اش دور آتش می نشست و شکلات داغ می خورد.

نجم می گوید: «کمپینگ تماماً در مورد آتش کمپ است. فقط موج سواری روی آتش و نشستن دور آتش است. “نشستن در اطراف آتش مهم ترین بخش عصر ماست.”

اما ممنوعیت آتش سوزی آلبرتا که در اوایل ماه مه وضع شده بود، هنوز لغو نشده بود. نجم برنامه های کمپینگ در بیابان را لغو کرد و تصمیم گرفت که به جای آن بهتر است در خانه بمانیم.

ممنوعیت آتش‌سوزی پس از آنکه هوای گرم و خشک در اوایل فصل بیشتر کانادا را فرا گرفت – از آلبرتا، ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا شروع شد و اکنون به ماریتایمز گسترش یافته است. در حالی که ساسکاچوان و آلبرتا ممنوعیت ها را در برخی مناطق لغو کرده اند، مردم در پریری ها فصل آتش سوزی را از نزدیک زیر نظر دارند.

شرکت هایی که علاقه مندان به کمپینگ عرضه می کنند، شاهد تغییر روند بوده اند.

نجام که مدیر عامل محصولات هیزم هوشمند مستقر در Leduc، آلتا است، می‌گوید تقاضا معمولاً در اواسط آوریل افزایش می‌یابد و تا اواسط اکتبر ادامه می‌یابد.

او گفت: «امروز، من حتی به پنج درصد از آنچه در سال گذشته انجام دادم در فروش نیستم.

نجم گفت که شرکت او هر سال “کامیون” هیزم را به پارک های ملی در آلبرتا ارائه می کند، در حالی که در حیاط خود به مردم محلی خدمات می دهد.

او درباره فصل جاری گفت: نیمه کامیون پر از هیزم من حتی از حیاط بیرون نمی آمد.

در همین حال، یکی از سازندگان در فضای باز شاهد جهش در فروش کوره های گاز پروپان در فضای باز است.

Mike Eerkes، مدیر کل فروشگاه Mountain Equipment Company در ادمونتون گفت: «مردم هنگام برنامه ریزی سفر کمپینگ خود به دلیل ممنوعیت آتش سوزی باید کمی متفاوت به مسائل نگاه کنند.

او گفت که چادرنشینان گزینه‌های جایگزینی را انتخاب می‌کنند که آتش کمپ‌های دودی کلاسیک را ندارند، اما همچنان درخشش گرمی را ارائه می‌دهند.

تماشا | مایک ساویج، شهردار هالیفاکس در اوایل این هفته سخنان محکمی درباره آتش‌سوزی‌های روباز بیان کرد:

شهردار هالیفاکس می‌گوید «احمق نباشید»: آتش‌سوزی در فضای باز ممنوع است

مایک ساویج، شهردار هالیفاکس، می‌گوید که مقامات شهر سه‌شنبه شب هشت تماس برای آتش‌سوزی باز داشته‌اند، حتی در شرایطی که آتش‌سوزی‌های جنگلی خطرناک، خدمه آتش‌نشانی را تا حد ممکن کشانده است. ساویج گفت: «این کار را متوقف کنید» و افزود که علیه کسانی که در فضای باز در حال سوختن هستند، اتهاماتی مطرح خواهد شد.

برای آتش سوزی پروپان، ایرکز گفت: “تمام چیزی که نیاز دارید یک آتشدان پروپان، یک مخزن پروپان و مقداری گاز در آن است.”

بزرگترین مزیت آتش پروپان این است که “شما می توانید آن را داشته باشید.” آنها به طور کامل با ممنوعیت های آتش نشانی مطابقت دارند.

با این حال، او اذعان می‌کند که بر اساس تجربه‌اش، آتش‌های پروپان در مصرف سوخت کارآمد نیستند. او خرید مخازن پروپان بزرگتر و قابل شارژ مجدد را برای مقرون به صرفه بودن پیشنهاد داد.

به طور کلی، ارکس گفت که تغییر قابل توجهی در فروش تجهیزات کمپینگ به طور کلی مشاهده نکرده است.

“مطمئن است که آتش‌سوزی‌ها تا حدودی تاثیر خواهند داشت، اما من متقاعد نیستم که امسال شاهد رکود شدید مردمی باشیم که به کمپ می‌روند.”

یک کمپ خصوصی در حدود 100 کیلومتری جنوب غربی هالیفاکس از زمان ممنوعیت آتش سوزی و ممنوعیت کمپینگ در مناطق جنگلی نوا اسکوشیا در اوایل این هفته لغو شده است.

مینسو کیم، مدیر اردوگاه خانواده لیتل لیک در لوننبورگ، NS، گفت: «وقتی ممنوعیت آتش‌سوزی وجود دارد، انتخاب کمپ خصوصی این است که از ممنوعیت آتش‌سوزی پیروی کند، اما برای این ممنوعیت آتش‌سوزی، کمپ‌های خصوصی باید به این موضوع گوش دهند. خوب.

این هرگز قبلاً اتفاق نیفتاده است. ما هرگز با این موضوع روبرو نبودیم.»

کیم گفت که کنسل‌ها در هفته‌های آینده تأثیر زیادی نخواهد داشت، تا حدی به این دلیل که فصل اوج در جولای آغاز می‌شود و محل کمپ نیز فضای باز خارج از منطقه جنگلی دارد.

او امیدوار است که ممنوعیت آتش‌سوزی به زودی برای کمپ‌داران شبانه لغو شود.

نوا اسکوشیا ممنوعیت آتش‌سوزی را روز دوشنبه اعمال کرد و جزیره پرنس ادوارد روز سه‌شنبه بعد.

پرداخت به موقع

کریس ناتال اسمیت، نویسنده کتاب تازه منتشر شده وحشی بپز، گفت که افراد کمپینگ واقعاً برای لذت بردن از فضای باز یا تهیه غذا به آتش کمپ نیاز ندارند.

ناتال اسمیت که یک کوله‌گردی و کمپینگ قدیمی بوده است، می‌گوید ممنوعیت آتش‌سوزی «محدودیت بزرگی» برای پخت و پز در فضای باز با جایگزین‌هایی مانند اجاق‌های کوله‌پشتی در دسترس نیست.

او گفت که ناتال اسمیت در کتاب خود 75 دستور غذا برای پختن در طبیعت را به اشتراک می گذارد که تا 65 مورد از آنها بدون آتش امکان پذیر است.

او گفت: “برخی از بهترین سفرهایی که من تا به حال انجام داده ام، در جاهایی بوده که هرگز اجازه ندارید آتش کمپ بزنید.” فکر نمی‌کنم خیلی‌ها آن را از دست بدهند.»

او به افرادی که در این فصل بدون آتش سوزی می پردازند، توصیه می کند که غذای از پیش آماده شده به همراه داشته باشند و از فضای باز لذت ببرند.

“شما می توانید در هنگام غروب، پس از تاریکی، زیبایی های زیادی را در طبیعت پیدا کنید، مانند نگاه کردن به کرم های شب تاب، نگاه کردن به ستاره ها. کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.”

این داستان با کمک مالی Meta و Canadian Press News Fellowship تهیه شده است. که در فرآیند تحریریه دخالتی ندارد.