با ادامه نبرد آتش سوزی در غرب آلبرتا، بارندگی شدید پیش بینی می شود

در حالی که آلبرتا به مبارزه با آتش‌سوزی‌های جنگلی در سراسر استان ادامه می‌دهد، سیل بارندگی در غرب کانادا ممکن است کمکی برای اطفای حریق کند.

طبق داشبورد وضعیت آتش سوزی آلبرتا، 81 آتش سوزی فعال در مناطق حفاظت شده جنگل وجود دارد که 22 مورد آن خارج از کنترل در نظر گرفته شده است. دستور تخلیه حداقل برای 10 منطقه به قوت خود باقی است.

آژانس مدیریت اضطراری آلبرتا و آلبرتا وایلدفایر به‌روزرسانی وضعیت آتش‌سوزی جنگلی آلبرتا را در ساعت 3 بعد از ظهر MT ارائه می‌کنند. می توانید آن را به صورت زنده از اینجا تماشا کنید.

محیط زیست و تغییرات آب و هوایی کانادا بارش باران و دمای پایین تر را برای نیمه اول این هفته پیش بینی کرده است.

این آژانس صبح روز دوشنبه هشداری را برای بخش وسیعی از غرب آلبرتا صادر کرد و اعلام کرد که تا اواسط هفته بارندگی با مقادیر کل 50 تا 75 میلی متر پیش بینی می شود.

برایان پراکتور، یک هواشناس از ECCC، در مصاحبه ای در روز دوشنبه گفت که استان تحت سلطه یک خط الراس بالایی است که باعث افزایش دما شده است.

اکنون فشار کم از اقیانوس آرام در بریتیش کلمبیا در حال حرکت است در حالی که رطوبت جاسازی شده از ایالات متحده می آید. پراکتور گفت که یک هوای سردتر در سطح بالایی در اتمسفر اطراف منطقه رودخانه صلح بی سی شکل می گیرد.

او گفت که جوامع در غرب رودخانه صلح و غرب گراند پریری اکنون شاهد برخی فعالیت های رگبار هستند.

احتمالاً کمی کندتر از پیش‌بینی اولیه است، اما قطعاً در راه است.»

پراکتور گفت که احتمال وقوع رعد و برق در مناطق خاص وجود دارد. آلبرتا وایلدفایر تجهیزات نظارتی برای پاسخ به هرگونه ضربه و بررسی آتش سوزی ناشی از صاعقه دارد.

عکس وسیعی از آتش سوزی.
آتش سوزی در نزدیکی منطقه شهرداری گرین ویو دیده می شود و بخشی از مجموعه عقاب را به همراه آتش سوزی جنگلی دیگری در شمال شرقی شهر فاکس کریک تشکیل می دهد. (آتش سوزی آلبرتا/دولت آلبرتا)

پراکتور هشدار داد که بارندگی شدید می تواند خطرات خود را به همراه داشته باشد – بالا آمدن نهرها و جریان های زباله از مناطق سوخته که در آن پوشش گیاهی دیگر برای جذب رطوبت وجود ندارد.

می‌تواند سریع‌تر اجرا شود و اغلب با شرایط نسبتاً سختی برای رانندگی، شرایط دشوار برای آتش‌نشانانی که در آنجا تلاش می‌کنند آن آتش‌سوزی‌ها را مهار کنند، پیش می‌رود.»

یک بیانیه ویژه کیفیت هوا در بیشتر آلبرتا باقی مانده است زیرا دود همچنان باعث کیفیت پایین هوا و کاهش دید می شود.

در ادمونتون، شاخص سلامت کیفیت هوا در بعدازظهر دوشنبه روی هفت تنظیم شد که خطر متوسط ​​تا زیاد را نشان می‌دهد اما کمتر از 10+ روز قبل است.

در سال جاری بیش از 500 آتش سوزی در استان شعله ور شده و بیش از 940 هزار هکتار را تخریب کرده است.