اپراتور می گوید که در مواجهه با پرداخت اجاره برای اولین بار، مرکز جوانان Fairview در “موقعیت ناپایدار” قرار دارد

جوانان فیرویو، آلتا، امیدوارند برنامه های رایگان را در مرکز جوانانی که بیش از دو دهه فضای امنی برای گردهمایی بوده است، حفظ کنند.

از پاییز امسال، انجمن حمایت از جوانان صلح شمال باید شروع به پرداخت ماهانه نزدیک به 1000 دلار به دولت استانی کند تا مرکز جوانان Ignite خود را در شهر 550 کیلومتری شمال غربی ادمونتون راه اندازی کند.

Ignite از اواسط دهه 1990 بدون اجاره در ساختمان استانی Fairview کار می کند.

این نگرانی وجود دارد که افزایش اجاره بها بر برنامه ریزی در مرکز جوانان تأثیر بگذارد.

پاملا مک کی، مدیر اجرایی انجمن حمایت از جوانان صلح شمال، گفت که این سازمان در سال 1993 ایجاد شد، زمانی که جوانان به دنبال فضای امن برای تجمع بودند.

او گفت که بزرگسالان به ایجاد جامعه برای خدمت به جوانان 12 تا 18 ساله کمک کردند و زیرساخت آلبرتا یک اتاق خالی در ساختمان استان فیرویو در سال 1996 اهدا کرد.

مک کی در مصاحبه ای با سی بی سی نیوز گفت: «این دنیا برای ما ارزش دارد زیرا فضای ماست.

“قطعیت و انصاف”

مک کی گفت که زیرساخت آلبرتا در پی تغییر سیاستی که چند سال پیش انجام شد، از سازمان غیرانتفاعی 985 دلار در ماه اجاره می خواهد.

بنجی اسمیت، دبیر مطبوعاتی ناتان نودورف، وزیر زیرساخت، گفت که زیرساخت آلبرتا در حال حاضر در حال اجرای سیاست جدید است تا اطمینان حاصل شود که کاربران «غیر دولتی» فضا در ساختمان‌های متعلق به استان، اجاره را پرداخت می‌کنند.

او گفت که کاربران از تغییر سیاست در سال 2021 مطلع شدند.

اسمیت در بیانیه‌ای گفت: «این سیاست به مدیریت ساختمان‌های استان به روشی مقرون‌به‌صرفه کمک می‌کند: اطمینان از بهترین استفاده از پول مالیات دهندگان، در حالی که اطمینان و انصاف را برای سازمان‌هایی که فضای دولتی را اجاره می‌کنند، فراهم می‌کند».

“نهادهای غیرانتفاعی با حداقل نرخ اجاره بازیابی هزینه پرداخت خواهند کرد، در حالی که واحدهای انتفاعی نرخ اجاره کامل بازار را پرداخت خواهند کرد.”

او گفت که گروه‌های غیرانتفاعی می‌توانند واجد شرایط افزایش «نرخ کمتر از بازار» باشند، اگر از وزارت حمایت‌کننده برنامه‌شان حمایت کتبی دریافت کنند.

زیرساخت اجرای سیاست کاربری غیردولتی را به تعویق انداخته است تا به Ignite فرصتی دهد تا تا پاییز 2023 به دنبال حمایت مالی از وزارتخانه باشد.

مک کی، تنها کارمند تمام وقت انجمن، گفت که Ignite در حال تلاش برای به دست آوردن حمایت مالی از وزارتخانه برای کمک به پوشش هزینه اضافی است.

او گفت: “ما فقط همه چیز را به صورت رایگان در اختیار همه قرار می دهیم و این روشی است که همیشه بوده است. ما نمی خواهیم این مدل را تغییر دهیم.”

او در بیانیه‌ای گفت که تلاش‌های انجمن برای دریافت اسپانسر موفقیت آمیز نبوده است. او گفت که سه وزارتخانه از ارائه حمایت خودداری کرده اند و انجمن را در “وضعیت بسیار مخاطره آمیزی” قرار داده اند.

ما اکنون به دنبال این هستیم که ظرف چند ماه آینده از صفر دلار در ماه اجاره به 985 دلار در ماه برسیم.

Ignite «همه ما را با هم می آورد»

لکسی کارنگی، 15 ساله، ساکن فیرویو، گفت که برنامه های شبانه در Ignite فرصتی برای بیرون آمدن از خانه، محاصره شدن توسط دوستان و یادگیری مهارت های زندگی از داوطلبان است.

“[Ignite] کارنگی گفت: واقعاً به شما می آموزد که نسبت به دیگران فروتن و مهربان باشید و این واقعاً همه ما را دور هم جمع می کند و ما را به یک جامعه تبدیل می کند.”

با توجه به تغییرات، کسانی که از Ignite سود برده‌اند نیز وارد عمل شده‌اند.

Rylee Schleier به مدیریت رسانه های اجتماعی Ignite با دوستش Lily Patriquin کمک می کند. این زوج کمپین آتی Smile Cookie را به صورت آنلاین تبلیغ می‌کنند و کسب‌وکارهای Fairview را که به دنبال پشتیبانی هستند، بررسی کرده‌اند.

شلایر گفت: “این یکی از تنها کارهایی است که واقعاً بچه ها می توانند در Fairview انجام دهند و رایگان است.”

پاتریکوین Ignite را “مکانی امن برای کودکانی که به آن نیاز دارند” نامید.

زنی با موهای آبی به زنی با موهای قرمز لبخند می زند.  آنها دو کامپیوتر در مقابل خود دارند.
تریستین پرت در حال تکمیل تجربه کاری خود در مرکز جوانان Ignite در کنار مدیر اجرایی پاملا مک کی است. (لوک اتینگر/سی بی سی)

این سازمان از جوانان نیز حمایت می کند.

تریستین پرت، 20 ساله، پس از اتمام تجربه کاری در Ignite در حال آماده شدن برای فارغ التحصیلی از دبیرستان است. او گفت که Ignite به او کمک کرده است تا به عنوان فردی که دارای معلولیت زندگی می کند به حمایت های دولتی دسترسی پیدا کند.

پرت گفت: “آمدن به اینجا خیلی بیشتر از هر کسی به من کمک کرد.”

مانند دیگر شرکت کنندگان، او گفت که اعتبار زیادی برای کار Ignite به مک کی می رسد.

“من می گویم او خیلی بیشتر از یک کمک کننده است. او یک مادر است.”