“اولویت من” – 12 آلبرتایی معمولی توضیح می دهند که چرا اینگونه فکر می کنند که در این انتخابات انجام می دهند

یک گرافیک

از نظر انتخابات استانی چه چیزی برای شما بیشترین اهمیت را دارد و چرا؟

ما افرادی را از سراسر استان برای پاسخ به این سوال جذب کردیم. آنها معلمان، دانش آموزان، دامداران، کارگران کارخانه… فقط آلبرتایی های معمولی هستند.

آنها دریچه ای به زندگی خود باز کردند، عمیقاً حفر کردند تا بفهمند چه رویدادهای شخصی دیدگاه های آنها را شکل داده است. ما از تلاش‌های نویسندگی آن‌ها حمایت کردیم، سپس دیدگاه‌های آن‌ها را به صورت آنلاین با ضبط صوتی منتشر کردیم سپیده دم آلبرتا.

بخون آیا قطعاتی وجود دارند که به درک بهتر آلبرتا کمک کنند؟

به خاطر داشته باشید که این قطعات نباید به عنوان تاییدیه یک حزب سیاسی خاص توسط نویسندگان یا CBC تلقی شوند، بلکه بیان دیدگاه های نویسندگان هستند و نگاهی به چگونگی شکل گیری آن نظرات هستند.

دانش آموزان دبستان در حالی که ماسک پزشکی به تن دارند پشت میزهای خود کار می کنند.
وقتی پل لو به والدین دیگر پیوست تا از فیلترهای HEPA در کلاس های مدرسه ادمونتون دفاع کند، او می گوید که از نزدیک نیاز به یک افسر بهداشت عمومی کاملاً مستقل برای آلبرتا را آموخته است. (جیمز آرتور گکییر / بلگا مگ / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ)

مبارزه برای فیلتر هوا در مدارس به من نشان داد که چرا آلبرتا به یک دفتر بهداشت عمومی بدون فیلتر نیاز دارد

سیاستمداران اغلب می گویند که از توصیه های مقامات بهداشت عمومی پیروی می کنند، اما برای عموم مهم است که توصیه های واقعی را به طور مستقیم و به موقع ببینند. پل لو استدلال می کند که چرا آلبرتا به افسر مستقل بهداشت عمومی نیاز دارد.

لو پدری است که برای فیلترهای HEPA در مدرسه لابی کرده و استاد علوم محاسباتی است. قطعه او را اینجا بخوانید.

پسر و دختری که کلاه ایمنی دوچرخه رنگی به سر دارند به یکدیگر لبخند می زنند.
فرزندان سارا دال، هولدن 7 ساله و الوین 5 ساله، هر دو اوتیستیک هستند. خانواده آنها از طریق برنامه حمایت از خانواده آلبرتا برای کودکان دارای معلولیت (FSCD) تحت پوشش قرار می گیرند. (ارسال شده توسط عروسک سارا)

بزرگ کردن بچه های معلول در آلبرتا خسته کننده است. اما نه به دلایلی که شما فکر می کنید

سارا دال به عنوان والدینی که دو فرزند اوتیستیک دارد، عذاب گیرکردن در لیست‌های انتظار و درهم‌تنیدگی در نوار قرمز را می‌داند، در حالی که فرزندانش پسرفت می‌کنند. او می نویسد که به نظر می رسد هیچ کس در قدرت اهمیتی نمی دهد.

عروسک در ادمونتون زندگی می کند. نظر او را اینجا بخوانید.

زن و پسری با خط افق ادمونتون پشت سرشان تابلوهایی را در دست دارند که می‌خوانند
هنوز از موزیک ویدیویی که برای تشویق مردم بومی به رای دادن توسط Young Medicine با حضور ترنت اگکوتای تهیه شده است. (یوتیوب)

چرا مردم بومی باید در رای گیری آلبرتا شرکت کنند؟ و چرا بعید است این اتفاق بیفتد

در انتخابات استانی پیش رو، من رای خود را برای برابری و به رسمیت شناختن به صندوق می اندازم و از همه دوستان و اقوام بومی خود می خواهم که همین کار را انجام دهند. مایک کورتوم می نویسد: مهم نیست که به چه کسی رای می دهند، فقط اینکه رای می دهند.

Kortuem یکی از اعضای Big Stone Cree First Nation است. قطعه او را اینجا بخوانید.

مردی دو پرنده مرده را با تفنگی که به زانویش تکیه داده است در دست دارد.
متیو مورین برای شکار با پدرش در آلبرتا بزرگ شد. زمانی که او در تورنتو تحصیل کرد، متوجه شد که بسیاری از افرادی که در مورد قوانین اسلحه بحث می کنند، هرگز اسلحه در دست نداشتند. (ارسال شده توسط متیو مورین)

حاکمیت جدایی نیست. برای خودت انتخاب میکنی آلبرتا به آن نیاز دارد

در مددکاری اجتماعی، مشتری باید برای تصمیم گیری خود احساس قدرت کند. متیو مورین استدلال می کند که همین امر در مورد یک استان نیز صدق می کند.

مورین خود را یک آلبرتای مغرور مستقر در کلگری توصیف می کند و دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشکده مددکاری اجتماعی دانشگاه تورنتو است. قطعه او را اینجا بخوانید.

پرتره زن جوان خندان با موهای بلند تیره.
Gurpreet Kaur Bolina دانشجوی سال پنجم جامعه شناسی در دانشگاه آلبرتا است. او در ادمونتون زندگی می کند. او یک مدافع صریح علیه افزایش جرایم ناشی از نفرت و حوادث نفرت در آلبرتا و داوطلبان در جامعه سیک و همچنین با سازمان‌هایی مانند کمیته جنایات نفرت آلبرتا و DIVAS سیاسی است. (ارسال شده توسط Gurpreet Kaur Bolina)

شهروندان از هر جهت به جز یکی: موضوع صندوق رأی من حق رای برای ساکنان دائمی است

دری را می زنم، مردی با لبخند در را باز می کند. به او گفتم که برای یک نامزد شهرداری در انتخابات شورای شهر ادمونتون در را می زدم. از او پرسیدم آیا می‌داند به چه کسی رای می‌دهد؟

لبخندش محو می شود. “اوه، ما فقط روابط عمومی هستیم، متاسفم.”

Gurpreet Kaur Bolina می نویسد: همه کسانی که در آلبرتا زندگی می کنند تحت تأثیر تصمیمات دولت قرار می گیرند، اما همه اجازه ندارند در دموکراسی شرکت کنند. نظر او را اینجا بخوانید.

مردی با لباس بیسبال به دوربین پوزخند می زند.
آدم کمپبل با جامعه بیسبال در فورت مک موری درگیر شد، بخشی از آنچه او را متقاعد کرد در شهر بماند. (ارسال شده توسط Adem Campbell)

پدربزرگ لیبرال من ممکن است در قبرش غلت بزند، اما من به بهترین چیزی که برای فورت مک موری است رای خواهم داد.

من عاشق مردم فورت مک موری شدم. آدم کمپبل می نویسد، از آنجایی که من در رویکردم به سیاست وفادار و محافظ هستم، به حمایت از آزادی، حمایت از نفت و گاز و حمایت از جامعه خود رای خواهم داد.

کمپبل در نیوبرانزویک بزرگ شد و اکنون معلم مطالعات اجتماعی در فورت مک موری است. قطعه او را اینجا بخوانید.

مردی 20 ساله در مقابل خانه‌ای ردیفی ایستاده است.
همام شوایخ مایل است شورای شهر اجازه دهد تا تراکم بیشتری از خانه ها ساخته شود. او می گوید این یک مسئولیت استانی است که مطمئن شود این اتفاق می افتد. (ارسال شده توسط همام شوایخ)

من خارج از بازار مسکن قیمت دارم. این برای من یک موضوع انتخابات استانی است

به‌عنوان یک آلبرتایی در اواخر دهه 20 زندگی‌ام – حتی درآمدی بالاتر از متوسط ​​حقوقم – پس‌اندازم کندتر از پیش‌پرداخت یک خانه رشد کرده است. همام شوایخ می نویسد: تنظیم کردن مالکان و جلوگیری از محدود کردن گزینه های کم هزینه توسط شوراهای شهر یک کار استانی است.

شوایخ یک مدیر فناوری اطلاعات در کلگری است که وقت خود را با استارت آپ ها و شرکت های اولیه می گذراند. نظر او را اینجا بخوانید.

دو حباب گفتار با کلمات لعنتی بی صدا در آنها.
اگر هر دو طرف فقط به ما بگویند که چه چیزی در مورد حریفشان بد است، پس چه چیزی باعث می شود هر کدام از این گزینه ها خوب باشد؟ (Tero Vesalainen / Shutterstock) (Tero Vesalainen / Shutterstock)

حزب گرایی دموکراسی آلبرتا را مسموم می کند

اندرو راث می نویسد که بسیاری از رای دهندگان به طور انعکاسی از یک حزب حمایت می کنند که احساس می کنند بخشی از قبیله آنهاست و به آنها آموزش داده شده است که از طرف دیگر بترسند.

اندرو راث یک کارگر کارخانه است که در لثبریج، آلتا زندگی می کند و خانواده ای را تشکیل می دهد. نظر او را اینجا بخوانید.

مردی با ویلچر در حالی که در یک پیاده رو پوشیده از یخ قرار دارد، به دوربین نگاه می کند که توسط بانک های برف بسته شده است.
کریس رایان در پیاده‌روی یخی نزدیک خانه‌اش در کلگری. برای کسی که روی ویلچر می‌نشیند، تردد در یکی از معدود استان‌هایی که فاقد قوانین جامع دسترسی است، دشوار است. (مایک سیمینگتون/سی بی سی)

هیچ راه دوری وجود ندارد – قانون عدم دسترسی آلبرتا مشکل صندوق رأی من است

کریس رایان نتوانسته است به عنوان وکیل کار کند، زیرا حمل و نقل در دسترس، رسیدن به موقع به محل کار را غیرممکن می کرد.

او یک وکیل است که در حال حاضر در کلگری زندگی می کند. نظر او را اینجا بخوانید.

بزرگراهی دوقلو در اطراف منطقه شهری احاطه شده توسط درختان و آب می پیچد.
تصاویر هوایی از شهر و حیاط صنعتی در گراند پریری، آلتا. (دیوید باجر/سی بی سی)

دیگر باشگاه 4H آلبرتا: برای بزرگراه ها، بی خانمان ها و سلامتی ما به کمک نیاز است

گلوری پرزکوپ می داند که دولت آلبرتا برای اقتصاد پر رونق کشور صلح ارزش قائل است، اما شواهد زیادی مبنی بر اینکه به مردمی که در آنجا زندگی می کنند اهمیت می دهد، نمی بیند.

او در شهر Beaverlodge زندگی می کند، برای یک سازمان غیرانتفاعی کار می کند که از افراد با نیازهای پیچیده حمایت می کند و به عنوان عضو هیئت مدیره برای جامعه کشاورزی محلی داوطلب می شود. نظر او را اینجا بخوانید.

زنی کمانچه در دست دارد و در یک صحنه روستایی با انباری پشت سرش ایستاده است.
کارولین پارک همه گیری را از مزرعه ای در نزدیکی لویدمینستر، آلبرتا تجربه کرد. (ارسال شده توسط Caroline Parke)

من در طول همه گیری “خوب” بازی نکردم. موضوع صندوق رأی من آزادی است

کارولین پارک می نویسد که او احساس می کرد که از دستورات واکسن دولت خیانت کرده است و به دنبال دولتی است که از آزادی فردی دفاع کند.

او با شوهر و فرزندانش در مزرعه ای در نزدیکی لویدمینستر، آلتا زندگی می کند. او یک هنرمند ضبط و خواننده و ترانه سرا است. نظر او را اینجا بخوانید.

یک کمباین یک مزرعه گندم با آسمان آبی در پس زمینه برداشت می کند.
یک کشاورز در حین برداشت گندم در نزدیکی کرمونا، آلتا، منطقه ای که مارک اولسون نویسنده در آن زندگی می کند، کمباین را رانندگی می کند. اولسون می نویسد که تعداد کمی از مناطق در جهان به خوبی غرب کانادا هستند تا راه حلی برای رشد تقاضای غذا در آینده باشند. (جف مکینتاش/کانادین پرس)

اگر روستایی آلبرتا فاقد حمایت از آینده کشاورزی باشد، دیگران به این سمت خواهند رفت

مارک اولسون می نویسد، در میان سیاستمداران ما، ما تمایل کمی برای پرداختن به چهارراهی که اکنون روبه روی روستایی آلبرتا قرار دارد، یا حتی تشخیص می دهیم.

مارک اولسون در نزدیکی کرمونا، در غرب مرکزی آلبرتا، زندگی و کار می‌کند، و Flokk، یک استارت‌آپ فناوری اطلاعات را تأسیس کرد. نظر او را اینجا بخوانید.


سوالات؟ به Elise Stolte از CBC به آدرس [email protected] ایمیل بزنید.