انواع مقاطع فولادی و کاربرد آنساختمانی،توخالی ورق های فولادی لوله وقوطی اصفهان

همین ورق‌ها معمولاً در طرح‌ها و رنگ‌های متمایز ساخت میگردند و به فروش می‌رسند، البته شادولاین‌ها ظاهر مختلفی دارند. مقاومت فیزیکی این ورق‌ها در مقایسه اهمیت ورق‌های رنگی (در برابر حرارت و اکسید شدن) عمده است. در واقع این ورق‌ها به شکل سرد و الکتریکی و یا اهمیت مواد قلیایی به طرز گرم ایجاد میشوند و عملیات گالوانیزه نمودن همین ورق‌ها نیز زیاد دقیق صورت می‌گیرد. به طور کلی همه این فاکتورها سبب می شود تا مقاومت این ورق‌ها در برابر خوردگی تا حد زیاد متعددی کاهش پیدا کند. همچنین چسبندگی رنگ این ورق‌ها نسبتاً بالاست؛ به این ترتیب از این ورق‌ها می‌توان در همگی مصارف استفاده کرد، فارغ از این که نگران پوسته پوسته شدن رنگ باشید.
مقاطع بنا ای فولاد کربنی غالبا زیر مراحل نورد گرم ایجاد می شوند که کارﺁمدترین روش تولید برای گونه محصول و حجم ایجاد محسوب می شود. سطح مقاطع نورد گرم عموما خام است، اما همین مقاطع در برابر هوازدگی نیاز به نگهداری دارند. همین فرمان عمدتا شامل گالوانیزه گرم یا این که رنگ کاری به خواسته حفاظت از سطح است. برش اصلی لیزر کیفیت متوسطی دارااست و هزینه آن زیر تر از برش حساس واترجت خواهد بود و برای برش ورق های آهن مطلوب است.

  • از این رو که بنا های ساختمان های بلند مرتبه از رق های ST52 جهت ارایی خوب تر ساخه می شوند.
  • علاوه بر این که ایجاد ورق های سفالی به جهت سقف های شیروانی اساسی دقت به این‌که ضربه پذیر بودند و و پر سرعت دچار شکستگی می شدند، برای صنعتگران و ساختمان سازها مشکلاتی را به‌وجود می آورد.
  • برای اجرای انواع نمای فلزی ساختمان اهمیت ورق های آلومینیومی نیز می قدرت از همین نحوه استفاده کرد ولی هزینه فراوان بالایی به همراه خواهد داشت که توجیه اقتصادی ندارد.
  • پوشش تشکیل شده بر بر روی همین ورق از خوردگی پرهیز کرده و ورق را به یک ورق ضد زنگ تبدیل می کند.
  • امروزه با به کارگیری دستگاه های CNC و به کمک رایانه ها در روند تولید، اجرای نمای فلزی ساختمان پانچ متال مهم محدویت های کمتری رو به رو شده و به مراتب ظریف تر و تمیزتر از طرز های قدیمی انجام می شود.

ورق‌های فولادی گالوانیزه اصلی کیفیت‌هایی میباشند که برای از بین بردن این نیازها از بهترین محصولات فولادی به‌شمار می‌روند. ورق‌های فولادی گالوانیزه قبل از پوشش‌دهی حیاتی روی مذاب، رنگ‌آمیزی، اسپری و آبکاری در ابتدا دارای محلول چربی‌گیر به طور تام تمیز می‌شوند. پس از این مرحله، فولاد را در محلول بر روی مذاب غوطه‌ور کرده و در ظرفی حاوی اسیدسولفوریک رقیق داغ قرار می‌دهند.
در صنعت خودروسازی، بیشترین کاربرد ورق روغنی در ایجاد لوله‌های اگزوز است. همین نوع آلیاژ به ورق سرد دارای قابلیت و امکان کششی معمولی شناخته می‌شود. همین جور پس از گذراندن روند نورد گرم، پردازش می‌شود، تا استحکام و مقاومت بیشتری پیدا کند. همچنین عنصر چیره همین آلیاژ، عنصر کروم میباشد که باعث ارتقاء استحکام ورق فولادی می‌شود.

ورق فلزی طرح دار نمای مدرن چه مزایای دارد؟

از او‌لین طرح های ورق کرکره می توان به ورق کرکره سینوسی اشاره کرد که در بازار عرضه می شود. برای پوشش دهی سقف های شیروانی ها از اسناد کرکره موجی استفاده می شود که در تولید آن از مصالح متمایز به کار گیری می شود. علت رنگ نمودن ورق های گالوانیزه بالابردن مرحله استقامت و کارایی بوده که ضمنا زیبایی خاصی به آن ها می بخشد در عاقبت برای استفاده در سقف خانه ها در برابر پوسیدگی و تلفات فیزیکی به فعالیت می روند. ورق های سیاه در سه مجموعه ورق سیاه آلیاژی، صنعتی و ساده قرار می گیرد.
دسته‌بندی نشده
این ورق ها را می قدرت به رخ سفارشی هم طراحی و رنگ آمیزی کرد. در اشکال متمایز در کارخانجات ایرانی در سراسر میهن ساخت می شوند. هر چقدر که ورق ضخیم باشد به به عبارتی میزان مقاوم و محکم خواهد بود. کمپانی سوله سازی معتبری را تعیین کنید که از ورق های ضخیمی جهت کارخانه سازی به کار گیری می کند. همگی ورق ها باهم یکسان نمیباشند و متناسب اصلی وضعیت پروژه های متمایز ساخته می شوند. ضروری هست که متناسب اصلی نیاز خود ورق های رنگی را خریداری کنید.

ورق گرم یا این که ورق سیاه چیست؟

این مدل به ادله ظاهری که دارد، برای تولید حاشیه ‌های صاف در ساختمان‌سازی به فعالیت می‌رود. طریق نورد گرم همانطورکه به جهت تولید فولادهای کربنی مطلوب است به جهت ایجاد استنلس استیل ها نیز مناسب است.. در ایجاد ورق استیل بر مغایر فولاد کربنی پس از نورد و صاف سازی سطح، یک تراز اسید شویی هم انجام می شود. این کار سطح را از ضایعات یا ﺁلودگی ایجاد شده در فرایند ایجاد را پاک خواهد کرد. بها ورق سیاه به عامل کاربرد فراوانی که در ساخت محصولات فولادی دارد،‌ به صورت مستقیم بر بازار آهن آلات اثر گذاری می‌گذارد. میزان مرغوب بودن همین مدل برش فراوان مناسب بوده و مناسب ترین طرز برای طرح های تکرار شونده و سوای انحنا است.

ورق گالوانیزه (Galvanized sheet):

ورق گالوانیزه از روش قوطه ورق شدن ورق فولادی باطن حوضی از فلز بر روی مذاب ساخته می شود. از ورق گالوانیزه می قدرت به جهت تولید وسایل یا تجهیزاتی که در فضای باز و یا این که قیمت آهن در معرض رطوبت قرار دارا هستند نظیر سقف های شیروانی، نتورک کولر، کابینت و … ورق سیاه یا این که ورق گرم نوعی از ورق فولادی ست که از شیوه فرآیند نورد گرم ایجاد می شود.

گرید های ورق a516

در این محصول، ورق فولادی توسط یک لایه روی (گالوانیزه) روکش شده است. ازاین‌رو می‌توان گفت که همین ورق‌ها در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی مقاومت بالایی دارند. اهمیت اعتنا به همین ویژگی‌ها، از این جنس در صنعت ساختمان‌سازی استفاده‌های زیادی می‌شود. از پاراگراف این کاربردها می‌توان به ساخت سایبان، نرده، پوشش سقف، ایجاد کابینت آشپزخانه، تولید لوله‌هایی به جهت تهویه، زهکشی و آبرسانی و کانال کولر اشاره کرد. همین کالا در انواع رنگی نیز تولید شده هست که کاربرد همین نوع ورق‌های گالوانیزه در صنعت ساختمان، بخش اعظم است.
امروزه هم روش‌های متعددی به جهت ایجاد ورق گالوانیزه وجود داراست که مهم‌ترین آن‌ها روش غوطه‌وری گرم است. به جهت همین کار در آغاز قطعات فولادی را شستشو داده تا کل آلودگی‌های آن از دربین برود. بعد از آن آن ها را برای عملیات حرارتی وارد کوره کرده تا آماده‌ی پوشش‌دهی شوند. به نقل از در مرحله‌ی بعد، کلیدی یاری فرایندهای الکتروشیمیایی، پوشش‌های ظرافت روی سطح قطعات ساخت می‌کنند. در آخر هم کنترل کیفی ورق‌ها انجام شده و آنگاه به شکل‌های گوناگون بسته‌بندی می‌شوند. همین دسته از ورق را می توان یک عدد از اهمیت ترین ورق ها در بازار آهن دانست.

کاربرد ورق هاردوکس

ورود به دعوا سیستم های تهویه مطبوع و سیستم های گرمایشی و سرمایشی و همینطور عایق سازی ساختمان، یک پروسه بسیار پیچیده و روزگار بر است. به کار گیری از مصالح عایق سازی مثل فوم کاغذ ای، به جهت اولی توشه در سال ۱۸۳۹ توسط شخصی به اسم ادوارد سیمون معرفی شد. فولاد st37وst52 دو استاندارد اساسی به جهت تولید ورق سیاه محسوب می شوند.

انواع ورق صنعتی نورد سرد

کاکرد این ورق ها مضاعف گسترده بوده و از آن ها می قدرت برای ایجاد اشکال سقف رنگی و کانکس ها استعمال کرد. ورق گالوانیزه رنگی در 16 رنگ متفاوت کلیدی استاندارد های جهانی ساخت می شوند. به ورق هایی که به وسیله روش نورد سرد ایجاد می شوند ورق روغنی گفته می شود. همین ورق ها مهم ضخامت یه خرده می باشند و میزان مرغوب بودن ظاهری مهربانی دارند. در گزینه ورق های ورغنی وارداتی هم می توانیم کشورهایی مثل قزاقستان روسیه، کره جنوبی و چین اشاره کنیم. همانطور که می دانید بها همین متاع بسته به مقدار تولید، عرضه و تمنا گوناگون است. به علت ترازو کوچک تر و استحکام اکثر در مقایسه اهمیت نورد گرم، نصیب عمده نورد سرد کلیدی غلتک های 4 طبقه و خوشه ای یا اقماری تهیه و تنظیم می شود. بنابراین ورق سرد به ورق هایی اطلاق می شود که توسط نورد سرد تولید شده باشد. به این خاطر به جهت اطلاع از قیمتهای پیدایش ورق سیاه، ورق گالوانیزه و بقیه مصالح ساختمانی همچون ساندویچ پانل از روش شماره موجود در تارنما دارای کارشناسان پانل آنلاین تماس حاصل فرمایید. ورق های فولادی را به جهت پرهیز از زنگ زدگی و خوردگی از شیوه نیز ناچیز هزینه ی گالوانیزه نمودن به کار گیری می کنند.
با توجه به همین که ورق‌های سیاه در طول مراحل نورد گرم حرارت زیادی را تحمل می‌کنند، سطحی مات دارند؛ به همین دلیل به ورق‌های تولیدی در نورد گرم، ورق سیاه نیز گفته می‌شود. ورق های فولادی سیاه (نورد گرم) دارای نام انگلیسی Hot Rolled Sheet شناخته می شوند . به طور کلی ورق گالوانیزه گرم، از دو دسته فولاد ۳۶A و ۱۰۱۱A که هر دو نوعی فولاد قلیل کربن میباشند ساخته شده است و در عمده صنعت های به عمل می رود. ۳۶A به راحتی جوشکاری می شود و فرآیند عملیات حرارتی آن را تقویت می کند. ۱۰۱۱A با استحکام بالا، فولادی اصلی صورت پذیری فوق العاده میباشد که غالبا برای ایجاد ظروف به کار گیری می شود. ورق هایی که در ساختمان سازی به کارگیری می شود، از گونه تجاری ST33 تا ST52 متغیر است. ورق ها در ضخامت و ابعادی متنوعی ساخته می شوند؛ به علاوه این ورق ها به رخ های صاف، خش دار و آج دار قابل خریداری میباشند و بسته به نوع به کار گیری خود می توانید هر یک از آن ها را تنظیم کنید. ارزش ورق سیاه در بازار مهم توجه به ضخامت، بعدها و میزان مرغوب بودن ورق متغییر است. یکی از دیگر از عامل ها حساس تأثیرگذار بر بها ورق سیاه نوسانات ارزی و ارتقا و کمتر هزینة تهیۀ مواد اولیۀ گزینه نیاز به جهت ساخت ورق سیاه است. همین محصول به طور کلی به دو دسته ورق نورد سرد و گرم تقسیم می شود. ورق گالوانیزه یکی از از دوستداشتنی ترین انواع ورق موجود در بازار است. معمولا پوشش ایجاد که بوسیله گالوانیزه ایجاد می شود به دلیل اینکه ساختار متالوژیکی خاص و مقاومت مناسبی در برابر صدمات مکانیکی دارد، در برابر سایش و خوردگی مقاوم خواهد بود. انجام عملیات گالوانیزه نسبت به دیگر روش های رایج جلوگیری از خوردگی به هزینه کمتری نیاز میباشد و به کارگیری از ورق گالوانیزه مناسب تر خواهد بود. در صورتی که بخواهیم پروژه های ساختمانی را حساس تکنیک های مدرن و به روز انجام دهیم، ارائه سیستم هایی که مصرف انرژی در داخل ساختمان را به دست کم مقدار ممکن برسانند، فراوان اضطراری است. فوم برگه ای، جهت عایق سازی ساختمان ها در نصیب دیوارها کاربرد دارد. این مصالح، موجب کمتر انرژی در گرم کردن خانه، تهویه ساختمان و خنک سازی فضا می شوند.