انتخابات آلبرتا نظارت بر آتش سوزی های جنگلی برای تاخیر احتمالی انتخابات

انتخابات آلبرتا وضعیت آتش‌سوزی‌های جنگلی را به دقت زیر نظر دارد، فقط در صورتی که مجبور شود انتخابات استانی را در یکی از حوزه‌های انتخابیه تحت تأثیر آتش‌سوزی به تأخیر بیندازد.

آتش سوزی در مناطق شمال و غرب ادمونتون هزاران نفر را در هفته گذشته مجبور به ترک خانه های خود کرده است. بخش‌هایی از 9 حوزه شمالی و مرکزی آلبرتا در حال حاضر تحت دستور تخلیه قرار دارند.

در حالی که انتخابات استانی 29 مه کمی بیش از دو هفته باقی مانده است، برخی از مقامات می پرسند که آیا انتخابات آلبرتا می تواند رأی گیری را به تعویق بیندازد.

وید ویلیامز، شهردار کانتی یلوهد، گفت که سیاستمداران حواسشان به مبارزات انتخاباتی پرت شده است، بنابراین تصمیماتی مانند اعمال ممنوعیت آتش‌سوزی و اعلام وضعیت اضطراری استانی بیش از حد طول می‌کشد.

ویلیامز در مصاحبه ای گفت: برای من مهم نیست که در این ماه، ماه آینده یا ماه بعد به پای صندوق های رای برویم. ادمونتون AM میزبان مارک کانولی در روز چهارشنبه. ما باید روی آنچه مهم است و نجات جوامع در این استان کار کنیم.»

این نوار برای به تاخیر انداختن تاریخ انتخابات بالا است و فقط می توان در حوزه انتخابیه بر اساس حوزه انتخابیه درخواست کرد.

رابین بل، سخنگوی رسمی انتخابات آلبرتا، گفت: “این چیزی است که ما در چند روز آینده به نظارت آن ادامه می دهیم.”

ارائه تاریخ دقیقی از زمان اتخاذ این تصمیمات دشوار است زیرا عوامل بسیار زیادی وجود دارد.

اصلاحیه ای در قانون انتخابات که در سال 2018 به تصویب رسید و به افسر ارشد انتخابات اجازه می دهد ساعت رای گیری را تغییر دهد یا مکان رای گیری را برای اسکان رای دهندگان آسیب دیده از بلایای طبیعی مانند آتش سوزی تغییر دهد.

به عنوان مثال، یک محل رای گیری می تواند در یک منطقه تخلیه راه اندازی شود. آلبرتایی‌های آواره که هنوز به صندوق پستی دسترسی دارند، اجازه دارند یک برگه رای ویژه درخواست کنند. آنها همچنین می توانند از خدمات رای انتخابات آلبرتا در هر جایی استفاده کنند که به آنها امکان می دهد رای خود را در هر نظرسنجی پیشرفته در استان به صندوق بیندازند.

گزینه سوم درخواست از دادگاه پادشاهی است که تاریخ انتخابات را در یک حوزه انتخابیه متوقف کند. این اقدام تنها پس از آن صورت می گیرد که سایر اقدامات قادر به محافظت از توانایی مردم برای رأی دادن نبودند.

اگر قاضی این درخواست را قبول کند، باید ظرف شش ماه روز انتخابات جدید اعلام شود.

حزب محافظه‌کار متحد گفت که تصمیم برای درخواست تاخیر برعهده افسر ارشد انتخابات است. آنها به آماده شدن برای رای گیری در 29 مه ادامه می دهند.

رهبر UCP، دانیل اسمیت، روز شنبه گفت که از Elections Alberta پرسید که در صورت نیاز به تأخیر در رأی گیری، چه گزینه هایی در دسترس است.

اسمیت گفت: “بازخوردی که من دریافت کردم این بود که تغییر روز انتخابات بسیار غیرعادی است.” “من فکر می کنم در این مرحله برای برقراری تماس اضافی کمی زود است.”

نامزدهای NDP به طور موقت کمپین های خود را در شش دوره سواری از جمله درایتون-ولی دوون و وست یلوهد به حالت تعلیق درآوردند. یک سخنگوی حزب گفت که آنها همچنین برای رای گیری در 29 مه برنامه ریزی می کنند.